Церкви и политика

  • Автор теми bsv
  • Дата створення

vadimv

Well-Known Member
Re: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

Предлагаю пойти еще дальше - выкупить рекламное время и транслировать литургию в маршрутках (погромче, естественно), ездить по городу на машине с матюгальником и будить людей среди ночи воплями "Покайтесь, грешники!", рассылать Евангелие в виде спама и СМС-ки с 10-заповедями, запустить вирус "Судный день", удаляющий фильмы непристойного содержания.
В общем, больше фантазии!
 

Фокс Малдер

Торговець чорним деревом
Відповідь: Re: Відповідь: ВО "Свобода"

А то вже, шановний, не вам, вибачте, вирішувати. А Вселенському собору видніше.
Як кажуть певні категорії населення: "Да говно вопрос!" Хочете дізнатись, що з цього приводу сказав представник Вселенського Патріарха - дивіться (матеріал старенький, але як видно, актуальний) внизу допису. Нажаль адресу саме цього повідомлення втратив, тож викладаю скріншот. Сподіваюсь, що Ви не станене закидувати, що я власноруч його щойно склепав в "шопі"

То ви пропонуєте українцям піти зараз різати "москалів" за події чотарьохсотрічної давнини?
Я кажу, що історична справедливість має бути відновлена незалежно від терміну давності. Доречи, "різати москалів" то не за цією адресою. То все більше пропонував Ваш лідер Корчинський.

А для вас важливіше віра, чи релігійні діячі? Він православний, і це головне.
А якщо ви спершу дивитеся не на віру, а на Патріархат, то це вже не православ'я - це політика. Якщо помісна церква є в програмі політичної партії - вона не від Бога, а від бюрократа.
Помісна церква - то не справа політиків, а тим паче священників - то справа мирян.
Щось Ви або забуваєте, або навмисно ігноруєте. По пунктах:
1) Він православний, питань немає. Але особисто для нього є значення, який саме православний. В свій час активно працював з Філаретом, і не переймався, що "тут щось неканонічно". І коли він лупцював монахів Лаври, то тут Ви ніякої політики не вбачаєте? Тут Вас нічого не бентежить. Якщо на те вже пішло, то в наступних своїх дописах зробіть приміточку: "Я Корчинського підтримую в усьому, крім цього, цього і цього". Бо так Ви за нього в бійку кидаєтеся, а коли Вам викладаю тези, які чув не раз від того ж Корча, то вже тут Ви поглядів не поділяєте.
2) Щодо помісної церкви - так само скажу, що той же Корчинський в своїй передачі (де він був в якості телеведучого, разом з Анатолієм Борсюком) висловлювався досить таки однозначно за таку церкву. Ще раз саме для Вас наголошую, що тоді він вже не перебував в УНА, так би мовити пізній період його діяльності. Біль менш пам'ятаю лише один епізод, коли він запитував в одного гостя передачі: "При Сагайдачному не було єдиної церкви, але у нього була велика шабля. Він нею махнув і церква утворилася. Вам подарувати таку шаблю, щоби Ви створили помісну церкву". Одним словом в дусі "про козаків і гречкосіїв".
3) Коли Ви так завзято печетеся про неканонічність і про неприпустимість з'єднання церкви та політики, то врешті прокоментуйте той момент, що в свій час, в стінах храмів, які Ви називаєте канонічними, велася відверта, неприхована агітація за "канкретного і паслідовного двічінесудимого проФФесора і аппазіціонера", та так хлопці захопилися, що зобразили вищезазначеного кандидата на іконі. Чого тут більше, канонічності, чи політики?
 

Вкладення

Останнє редагування:

Stein

Well-Known Member
Відповідь: Re: Відповідь: ВО "Свобода"

Як кажуть певні категорії населення: "Да говно вопрос!" Хочете дізнатись, що з цього приводу сказав представник Вселенського Патріарха - дивіться (матеріал старенький, але як видно, актуальний) внизу допису.
Якщо УПЦ КП не підкоряється МП, але в той же час і не є канонічною, то що воно тоді є?
Щось Ви або забуваєте, або навмисно ігноруєте. По пунктах:
1 та 2.
Закликати церковників до об'єднання, чи до будь-чого за межами здійснення таїнств та обрядів, — безглуздо, це не їхня функція. А коли іноді священики, єпископи та патріархи починають визначати власну долю, нічого доброго з того не виходить. Через дві причини. По-перше, вони занадто добрі. А по-друге, — занадто погані.
Будь-яка політика (навіть церковна, навіть воєнна) — це компроміс. Для того, щоб досягти хоч чого-небудь, ви маєте віддати дуже багато. Дуже багато такого, чого взагалі-то віддавати не можна. Займаючись політикою, ви вправляєтеся в євангельському спорті (кидання бісеру на дальність).
Глибоко віруюча людина не повинна торкатися організаційних і політичних питань, якщо вона хоче лишатися в межах віри.
(с) Дмитро Корчинський. "Революція от кутюр".
Шановний, я ні де не сказав що підтримую УПЦ МП. Я паросто сказав, що вона є канонічною, а УПЦ КП - ні. І це - незаперечний факт, подобається вам це чи ні. А от діяльність деяких священників УПЦ МП - то справа окрема. Доречі справедливо було б відмітити, що з боку УПЦ КП в той же час спостерігалася подібна участь у виборчому процесі. Чому ви не говорите про це?
 

Фокс Малдер

Торговець чорним деревом
Відповідь: Церкви и политика в Украине

Каяття для возз’єднання
Перед ким каятися і в чиє лоно мають вертатися православні українці?

Московський патріархат в офіційних документах перестав називати київських православних винятково «розкольниками» і заговорив про можливий діалог рік тому. Стало зрозуміло, що «хресними ходами» проти НАТО, передвиборчою агітацією з амвону та книжками й фільмами про «трієдіний народ» не вдасться переорієнтувати на Москву київські «православні маси», які століттями мріяли про торжество справедливості: повернення столиці Русі статусу незалежного духовного центру. Святкування 1020–ліття Хрещення Русі влітку минулого року за участю Вселенського патріарха, здавалося, наблизило таке торжество. Утім не всі цьому раділи. Врешті ті, кого лякав рух за автокефалію, вирішили його очолити. І переконати громадськість, що Московський патріарх надасть Українській церкві документ про незалежність, тільки–но православні в Україні об’єднаються.


Це вже було

Московська патріархія висунула умови об’єднання для сповідників київської традиції: треба покаятися і повернутися у лоно «Матері–Церкви». Матір’ю при цьому називають не Константинополь, від якого Русь прийняла Хрещення, а Москву. Цікаво, що заклики до покаяння «розкольників» уже лунали в Києві 90 років тому, коли митрополит Василь Липківський висунув ідею адміністративно незалежної Української церкви у духовній єдності з російською і всією Вселенською православною церквою. Підпорядкована Києву Українська автокефальна православна церква була проголошена в 1918 році. У вересні 1919–го Київський митрополит від РПЦ Антоній Храповецький (це як сьогодні митрополит Володимир Сабодан) закликав «заблудший» український клір «покаятися і скоритися волі російського єпископату». Коли Липківський «не послухався», його постановили «отрєшить от всєх должностєй, запрєтіть в свящєннослуженії».

Як же сталося, що церква стала слугувати політичній владі імперії, зробилася знаряддям виправдання завоювань і асиміляції? Відомо, що до Москви київський митрополичий престол потрапив через місто Володимир–на–Клязьмі — туди руський духовний центр «евакуювали» в час монгольського нашестя. Утім у Володимирі на той час уже панували монголо–татари. Тоді ж, під ігом, визріла ідея «збирання земель» Русі довкола Московського князівства, що мала прикрити банальне прагнення володіти чужими територіями. Усі завойовані руські землі, охрещені Києвом, Москва «перехрещувала». Київ, Новгород, Псков… У 1337 році московська церква проклинає Псковську республіку (анафема в московському «перекладі» стає не «відлученням від Церкви», а «прокляттям»). А в 1448 році Москва чинить розкол — самочинно «відривається» від Константинополя. Лише через 140 років, у 1589–му, вона придбала собі визнання східних патріархів. З тих пір «розколом» у Москві стали називати чин поновлення справедливості.


Цеглини домовини

Москва довго впокорювала власну церкву. За Івана Горозного митрополит Московський Філіп (Количев) протестував з амвону московського Успенського собору проти терору царя. 1568 року під час служби Божої його арештували, всю рідню винищили. Відрубану голову одного з родичів цар надіслав йому до місця ув’язнення — Старо–Нікольського монастиря. У переддень Різдва 1569 року Малюта Скуратов власноруч задушив миторополита. Відтоді майже в усіх монастирях Росії влаштовують тюрми.

За часів царя Алексія Михайловича у Московщині були дві православні церкви — старовірська і «реформована». Никон — перший патріарх Московський, намагався здійснити церковну реформу, щоб унезалежнити церкву від держави. Цар якийсь час підігравав душпастиру, надав йому титул «великого государя» і право мати власних стрільців. Але невдовзі царю це набридло і він ув’язнив Никона.

У 1654 році українське духівництво, яке знало про «духовні порядки» в сусідній державі, противилося угоді з Москвою. Літописні свідчення передають, як плакав Київський митрополит Сильвестр Косів, коли відчув, що після Переяславської угоди Київську церкву приєднають до Московської. Утім українське духівництво трималося незалежно ще 30 років. У 1685–му Польща видала Москві останнього вільного українського митрополита Йосипа Тукальського, його ув’язнили в Лубенському монастирі, де він скоро помер. Того ж року скликали в Києві собор і проголосили Київським митрополитом Гедеона Четвертинського. У Москві він присягнув Московському патріарху Якиму. Християни сприймали це, як страшний сон. Навіть через кілька століть Шевченко сподівався, що «церква–домовина розвалиться і з–під неї встане Україна», маючи на увазі образ Іллінської церкви у Суботові, де поховано було Богдана Хмельницького.



Саркофаг над російською вірою

Син Алексія Михайловича — цар Петро Перший продовжив на свій розсуд «реформувати» церкву. Врешті, російські «розкольники» нарекли Петра «антихристом». До «розкольників» належав син Петра, престолонаслідник Алексій. Отож цар велів його задушити. Цитадель «розколу» Соловецький монастир взято штурмом у 1676–му. У 1700–му помер московський патріарх Адріан, нового не обирали, був лише місцеблюститель. У 1721 році Петро організував Святєйший правітєльствєнний сінод, який очолював світський урядовець — оберпрокурор. Рафінована царями Російська православна церква стала «саркофагом» і над російською вірою. Проти цього повставали не раз донські козаки, хлопці Степана Разіна і Омеляна Пугачова. Їх підтримували «інородці» — татари, мордвини, калмики. Придушували повстанців Москва і Петербург — підкупом, «п’ятою колоною», терором.

Молода московська церква якимсь протиприродним чином стала «матір’ю» для церков української, білоруської, грузинської. Після царського маніфесту 1801 року Грузія стає адміністративною одиницею Росії, відтоді главу Грузинської православної церкви став призначати уряд імперії. У самій же російській церкві поширювалися клікушество і юродство — «діти» насилля, лицемірності й відчаю. Інакше в Росії неможливо було протестувати. Вважається, що більшовизм так швидко поширився на шостій частині земної кулі саме через занепад віри і духовності, спричинений спотворенням релігії на «канонічних територіях» РПЦ. Чого варті, скажімо, чорносотенні «молітвєнниє стоянія» і молебні за розпуск демократичної Державної Думи у 1906 році. Такі ж методи застосовуються і сьогодні в час важливих політичних подій.

Нетверезі батюшки, неосвіченість пастви не раз вели до трагедії. Скажімо, організованих через РПЦ погромів євреїв і так званої «справи Бейліса». «Після 1905 року, коли стали утворюватися різні чорносотенні союзи, я одверто став проти них і був переслідуваний», — згадував митрополит Василь Липківський. Сьогодні церковна література й численні «документальні» фільми РПЦ, які поширюють на парафіях УПЦ МП, також просякнуті ворожістю до всього світу, юдеїв, католиків, правдивих істориків. При цьому важко уявити, аби щось подібне писали у виданнях Київського патріархату.
Обряд «зіпсованого телефону»

Питання церковної автокефалії — це не лише небажання брати участь у «обґрунтованій духовно» московській війні за світ чи мовчки стежити за нафтовими, тютюновими і горілчаними оборудками під прикриттям церкви. Це також питання мови і культури. Відомо, що вперше Євангеліє українською мовою пролунало на деяких парафіях ще у квітні 1906 року. Сьогодні патріарх Кирило охоче запроваджує російську мову замість церковно–слов’янської, і було б дивно, якби богослужби в храмах Української православної церкви МП залунали сучасною російською, а не українською.

Дуже відрізняються українські і російські свята. І не лише обрядами, а й датами. Скажімо, українці святкують Масницю в останню неділю перед Великим постом, а росіяни — за тиждень до посту. Цього року Великий піст розпочався 2 березня, а Московський патріархат відгуляв Масляну 22 лютого, окрім традиційних російських «блінов з ікрою», були воєнний оркестр, десантники й автомобільне шоу. Нагадаємо, що в Україні Масляна — це свято родинне, а в Росії — «гуляння» з кулачними боями і «взяттям льодяної гірки».


ЦИТАТА «УМ»

«Якщо один народ тривалий час жив у безперервному прагненні розширити межі своєї вітчизни й підпорядкувати своїй владі сусідів, а інший, навпаки, обмежував свою політичну діяльність захистом своєї незалежності, то неможливо, щоб у них були однакові релігійні поняття».
Микола Костомаров, історик.


В Україні мед освячують на Спаса, тобто на Преображення. А в Росії — на Маковія (14 серпня), що чомусь зветься «медовий Спас». Але ж Маковія — це свято, пов’язане з повстанцями Маккавеями. І тепер цю помилку у сприйнятті свята московське православ’я нав’язує киянам. До речі, Київська церква відзначає День Хрещення Русі 14 серпня, а в Росії — у день пам’яті святого князя Володимира 28 липня. Ясна річ, там немає і традиції хресного ходу до річки. Тому минулого року 1020–ліття РПЦ наполягла відзначати Хрещення у липні… Окрім іншого, відрізняються мелодика українських і російських церковних піснеспівів, храмова архітектура й стиль іконопису. Україна ще пам’ятає заборони будувати храми у стилі козацького бароко і переписування фресок згідно з московськими «канонами». Здобувши духовну незалежність, ми нарешті отримали шанс зберегти й повернути народові спадщину Березовського, Веделя, Лисенка, Кошиця, українські колядки, великодні, троїцькі пісні, традицію кобзарювання і лірництва. Цю живу самобутність маємо зберегти як основу єдності в різноманітті християнських народів.
Петро ПОНОМАР
 

loyer_1

той самий Otto
Re: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

А я предлагаю пойти еще дальше...
Считаю крайне необходимым и назревшим (и не фиг тут мелочиться) - срочно выкупить и перепрофилировать телеканал "Видикон" в межрегиональный религиозный канал с присвоением ему названия (например): "Первый слобожанский православный". С постепенным выходом на цифровое спутниковое вещание в формат HD.
Программа передач предполагается следующая:

7.00 Утренняя гимнастика с отцом Георгием "Креститесь правильно".
8.00 Заутренняя молитва во здравіе пресвятейшего патриарха Кирилла.(Прямая трансляция из московского храма Христа Спасителя).
9.00 "Библия и мы". (Вольные размышления Георгия Базыкина о ветхозаветных притчах и сказках "под редакцией архимандрита Макария").
12.00 Полуденная молитва во здравіе пресвятейшего патриарха Кирилла.(Трансляция из того же места).
13.00 Прямой эфир из городской прокуратуры о ходе допроса преподобного владыки Евлогія.
15.00 Пресс-конференция владики Евлогія о результатах допроса и общей перспективе следствия на тему: "Как я гнобил окаянных "раскольников" и сеял межконфессиональную вражду на земле Сумской".
18.00 Предвечерняя молитва во здравіе пресвятейшего патриарха Кирилла.(Трансляция из все того же места).

19.00 "Содом и Гомора Троицкого Собора".(Проповедь святого отца Трефилия о грехе педофилии).
21.00 Изучаем церковно-каноническое право с Георгием Базыкиным. Тема: "Три года запрета служения до полного раскаяния как один из видов наказания, налагаемых Священным Синодом".
22.00 Вечерняя молитва во здравіе пресвятейшего патриарха Кирилла.(Трансляция оттуда же).
00.00 Ночное православное ток-шоу Георгия Базыкина "Как я строил храм..." (Исповедь протоиерея о грехе ведения "двойной бухгалтерии" и грехе перевода благотворительных средств в личные сбережения).
 

Zuzuka

прагну...
Відповідь: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

на минулих вихідних проходила повз собор на сотні і бачила таку картину: із єпархії вийшло до 2 десятків в церковній уніформи і всі розсілись по автівках за руль, причому автівки були такі, що депутати ВРУ на таких не їздять...

на цим вихідних проходила повз церкву, що навпроти РАГС, бачила таке: священослужелі сіли в 1 ледведихаючу волгу.

їжа для роздумів :)
 

hed1n.ru

стебанутый
Re: Відповідь: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

на минулих вихідних проходила повз собор на сотні і бачила таку картину: із єпархії вийшло до 2 десятків в церковній уніформи і всі розсілись по автівках за руль, причому автівки були такі, що депутати ВРУ на таких не їздять...

на цим вихідних проходила повз церкву, що навпроти РАГС, бачила таке: священослужелі сіли в 1 ледведихаючу волгу.

їжа для роздумів :)
что ж за такие машины "такі, що депутати ВРУ на таких не їздять"?
 

Maria

New Member
Re: Відповідь: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

на минулих вихідних проходила повз собор на сотні і бачила таку картину: із єпархії вийшло до 2 десятків в церковній уніформи і всі розсілись по автівках за руль, причому автівки були такі, що депутати ВРУ на таких не їздять...

на цим вихідних проходила повз церкву, що навпроти РАГС, бачила таке: священослужелі сіли в 1 ледведихаючу волгу.

їжа для роздумів :)
у православной церкви такой бюджет что не снилось ни РФ ни Украине не их вместе взятой. Так что кушай сама свою пищу для размышлений
 

Shah

Member
Re: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

loyer_1, научитесь, пожалуйста, правильно писать фамилии (не Базыкин, а Бавыкин)!
 
Зверху