Церкви и политика

  • Автор теми bsv
  • Дата створення

[s]AINT-Tsypa

twitter.com/abuzaind
Відповідь: Церкви и политика в Украине

пусть тогда правители почитают конституцию и не навязывают свои церкви мне и другим, которым они нахрен не нужны
 

Ravenne

Гуманістична радикалка
Модератор
Відповідь: Церкви и политика в Украине

Історія УПЦ-КП​

Історично Українська Православна Церква від Хрещення Руси-України була Митрополією Константинопольського Патріархату.

У 1448 році від Київської Митрополії відокремилася Московська ерархія, яка була самоназвана Московською Патріархією. Лише через 141 років (у 1589 р.) вона отримала визнання Константинопольського Патріархату.

Як свідчать грецькі історики, у 1684 році (за часів лівобережного гетьмана I.Самойловича) Московська Патріархія звернулася до Константинопольського патріарха Якова з проханням підпорядкувати їй Українську Митрополію (тобто отримати право рукоположіння Київських митрополитів), але отримала відмову. Це не заважало таємно висвятити у Москві у сан Київського митрополита єпископа Гедеона Святополк-Четвертинського.

У 1686 року Константинопольський Патріарх Діонісій погодився на підпорядкування Московській Патріархії Української Церкви, але через рік (1687) його саме за це було засуджено на Царгородському патріаршому соборі та позбавлено сану, а підпорядкування визнано актом хабарництва та скасовано.

У 1689 р. була встановлена заборона Києво-Печерській лаврі друкувати будь-які книжки без дозволу Московського патріарха. У наступному 1690 р. Московський собор надав «анафеми» на «киевские новые книги», тобто книжки П.Могили, К.Ставровецького, І.Галятовського, Я.Барановича, А.Радивиловського, І.Славинецького та інших, писані тодішньою українською літературною мовою. У 1693 р. була впроваджена нова заборона Московського патріарха на ввезення до Москви українських книжок.

Зважаючи на історичний хід подій та становище України у ті часи, Українська Православна Церква не змогла набути адміністративної самостійності від Російської Православної Церкви.

У 1924 р. було ухвалено декрет (томос) Вселенської Патріархії, підписаний патріархом Григорієм Сьомим i 12 митрополитами про неканоничність передачі Київської Митрополії Москві.

Ухваленням Архієрейського Собору РПЦ 25—27 жовтня 1990 року, у відповідь на звернення українського єпископату до Святішого Патріарха Московського і всієї Русі Алексія II і всього єпископату РПЦ, за Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Філарета (саме такий титул було надано Митрополитові України у 1990 році), Українській Православній Церкві було надано незалежність i самостійність в управлінні та права широкої автономії.

У 1992 році Митрополита Київського і всієї України Філарета (Денисенка) Архієрейський Собор УПЦ (за його відсутності) змістив з посади і обрав нового предстоятеля УПЦ (МП) — Володимира (Сабодана), що був на той час митрополитом Ростовським і Новочеркаським (РПЦ). Цікаво, що Володимир (Сабодан) є одночасно єпископом двох Церков, що є, мабуть, унікальним випадком у історії Православ'я.

У 1997 році за поданням єпископату УПЦ (МП) Архієрейський Собор РПЦ видав «Акт про відлучення від Церкви монаха Філарета (Денисенка)» (сану митрополита його було позбавлено в 1992) за «розкольницьку діяльність».

В час офіційної зустрічі делегації Вселенського патріархату з Президентом України Віктором Ющенком 24 березня 2005 р., голова делегації архієпископ Скопельський Всєволод (Майданський) передав послання патріархату: «Церковь-Мати, Константинопольський Патріархат, вважає, що її донька — Московський Патріархат — має ту канонічну територію, яка існувала у тої Церкви до 1686 року. Підпорядкування Київської Митрополії Московській Церкві було здійснено Патріархом Діонісієм без згоди та утвердження Святим і Священим Синодом Великої Церкви Христової». [1]

УПЦ-КП має намір стати єдиною визнаною Всесвітнім православ'ям українською автокефальною церквою на відміну від
автономної УПЦ (МП), яка підпорядкована РПЦ,
підпорядкування Константинопольському патріархату, у якому знаходилась Київська Митрополія в 988—1686 рр.

Сучасна церква​

Кількість релігійних громад в Українi, 2004 р. (дані Державного департаменту у справах релігій)

Згідно опитування Українського Центру економічних і політичних досліджень iм. О. Разумкова, проведеного в 2000 р., більшість опитуваних (66 %) відносить себе до православ'я, причому третина (21,8 %) з них визнає себе вірними УПЦ-КП, який посідає тим самим перше місце серед українських церков за чисельністю віруючих.

УПЦ-КП добре представлена у центрі i на заході України, але має дуже слабкий вплив на переважно російськомовні схід i південь. Як i УАПЦ, вона вважає себе українською автокефальною церквою, але має значні труднощі у своєму визнанні Всесвітнім Константинопольським чи Московським патріархатами.

УПЦ (МП) посідає перше місце серед церков за чисельністю громад (понад 11.000), що більше, ніж УПЦ-КП, УАПЦ i УГКЦ разом взятих (близько 8.000). Хоча це окрема церква, вона знаходиться у церковному спілкуванні з Російською православною церквою (тобто не автокефальна у повному сенсi), тому не вважається частиною суспільства за національну.

Свято-Володимирьский собор у Києвi є Кафедральним Патріаршим собором (роки споруждення — 1870—1882). Для живописного розпису 1885 р. були запрошені кращі митці: В. М. Васнецов, М. В. Нестеров, П. А. Свєдомський, В. А. Котарбінський, а потім до них приєдналися М. К. Пимоненко, А. С. Мамонтов та ін.
Якщо Ющенко вважає за потрібним як мирянин протекціонувати автокефальну українську церкву серед вищих чинів церковних, то його тільки підтримати треба.
А втручання в політику вважаю потрібним. Але ж воно буває різним. Варто згадати як захищали свій народ священники греко-католицької церкви в роки поневолення України. Як руйнувались будівлі української церкви і чудом залишались цілими російської церкви (гарний приклад місто Полтава, де зараз дуже мало церков старих).
З.І. Хтось тут про фашизм згадував. А потім почав розказувати, що ті, хто не вважаються Вищими за чистокровних арійців... ой вибачте... за канонічних віруючих, не мають права вірити.
 

[s]AINT-Tsypa

twitter.com/abuzaind
Відповідь: Церкви и политика в Украине

всё-таки с точки зрения права, московская патриархия является правонаследницей давней киевской
 

Life-ua

+ плюс - минус
Re: Відповідь: Церкви и политика в Украине

всё-таки с точки зрения права, московская патриархия является правонаследницей давней киевской
Я как будущий юрист могу сказать :) : если смотреть с точки зрения права то была сначала Киевская Русь со столицей в Киеве (мать городов русских) - значит она и является правонаступницей :) Дело не в патриархате - главное в Бога верить , а то что верой людей управляет чужая страна - неправильно :)
 

Ravenne

Гуманістична радикалка
Модератор
Відповідь: Церкви и политика в Украине

всё-таки с точки зрения права, московская патриархия является правонаследницей давней киевской
А Ви казали, що не є спеціалістом з права. У когось проконсультувались? Можна пояснити, будь ласка, правомірність такої спадщини. А то я цю статтю з Вікіпедрії прочитала і в мене склалось інше враження. Буду вдячна
 

[s]AINT-Tsypa

twitter.com/abuzaind
Відповідь: Церкви и политика в Украине

ни у кого я не консультировался. просто известный факт, написанный в учебниках истории, -- православная кафедра из Киева была перенесена в Москву. значит, Московский Патриархат является правонаследником.

вообще-то меня дела православия мало колышат, но какая разница, какому патриархату принадлежать? вот все католики мира вообще только одному патриархату принадлежат и не испытывают никаких проблем. почему православные не могут быть едиными?
 

bsv

Странник
Re: Церкви и политика в Украине

Про Московский патриархат неоднократно писал. Можно Источник МИТРОПОЛИТ Макарий " "
Якщо Ющенко вважає за потрібним як мирянин протекціонувати автокефальну українську церкву серед вищих чинів церковних, то його тільки підтримати треба.
Это анти демократично. К примеру в России до сих пор Путина упрекают в нарушении демократии, только за то что ходит в храм РПЦ. В нашей стране Ющенко не только ходит в храм УПЦ КП а еще ее навязывает всему народу. И это не только в ущерб УПЦ МП а еще и Католикам и Мусульман. такая позиция президента ущемляет права остальных традиционных религий.
З.І. Хтось тут про фашизм згадував. А потім почав розказувати, що ті, хто не вважаються Вищими за чистокровних арійців... ой вибачте... за канонічних віруючих, не мають права вірити.
Не уподобляйтесь автору статьи про УПЦ КП и не искажайте смысл. покажите кто лишал кого-то права верить?
почему православные не могут быть едиными?
Согласен с тем, что у католиков таких проблем как у УПЦ быть по идеи не может. Все подчиняются Папе Римскому. А у нас как видите каждый Денисенко может самостоятельно провозгласить себя самозваным патриархам. А потом попробуй обьяснить, что так делать нельзя. И так же попробуй объяснить, что решение об автокефалии должны признать все остальные Православные Церкви всего мира. Наверное кому-то трудно понять, что Православная Церковь это не собственность Украины, это явление мирового значения. А УПЦ это лишь часть вселонской православной церкви. И УПЦ КП откололась, тем самым поставила себя вне православия.
 
Останнє редагування:

Andys

New Member
Re: Церкви и политика в Украине

Про Московский патриархат неоднократно писал. Можно Источник МИТРОПОЛИТ Макарий " "

Это анти демократично. К примеру в России до сих пор Путина упрекают в нарушении демократии, только за то что ходит в храм РПЦ. В нашей стране Ющенко не только ходит в храм УПЦ КП а еще ее навязывает всему народу. И это не только в ущерб УПЦ МП а еще и Католикам и Мусульман. такая позиция президента ущемляет права остальных традиционных религий.

Не уподобляйтесь автору статьи про УПЦ КП и не искажайте смысл. покажите кто лишал кого-то права верить?

Согласен с тем, что у католиков таких проблем как у УПЦ быть по идеи не может. Все подчиняются Папе Римскому. А у нас как видите каждый Денисенко может самостоятельно провозгласить себя самозваным патриархам. А потом попробуй обьяснить, что так делать нельзя. И так же попробуй объяснить, что решение об автокефалии должны признать все остальные Православные Церкви всего мира. Наверное кому-то трудно понять, что Православная Церковь это не собственность Украины, это явление мирового значения. А УПЦ это лишь часть вселонской православной церкви. И УПЦ КП откололась, тем самым поставила себя вне православия.
может это наоборот проблема мира, а не наша
 

[s]AINT-Tsypa

twitter.com/abuzaind
Відповідь: Церкви и политика в Украине

Я тут больше с bsv соглашусь. Кстати, надо почитать постановления Вселенских Соборов. Думаю, там есть моменты, регулирующие учреждения новых патриархатов.
 

Каэль

comenzar del cero
Re: Відповідь: Церкви и политика в Украине

Я тут больше с bsv соглашусь. Кстати, надо почитать постановления Вселенских Соборов. Думаю, там есть моменты, регулирующие учреждения новых патриархатов.
Новый патриархат может быть учрежден с единогласного согласия всех патриархов. Если хотя бы один против - нового патриархата не будет. В отношении УПЦ КП - даже и рассмотрена такая возможность не была. Так что это просто религиозно-политическая партия им. Кравчука.
 
Зверху