Економіка України

  • Автор теми PBS
  • Дата створення

d324co

Well-Known Member


18 мая 2022
В останні тижні ситуація в Україні стала нагадувати постапокаліптичний світ із кінотрилогії «Божевільний Макс», де головною валютою був «живильний сік» — бензин. Внаслідок атак російських окупантів на українські нафтобази та розбомблений Кременчуцький НПЗ, а також зупинку імпорту палива з рф та Білорусі, у країні виник відчутний дефіцит пального. Цим моментально скористалися заправні мережі та ділки різних мастей, які стали практикувати схеми реалізації бензину та ДП за захмарними цінами. Хто і як наживається на паливній спразі українців і чи можна щось із цим зробити – з’ясовував .

«Схематоз» на АЗС

Спочатку боротися із високими цінами на паливо уряд вирішив держрегулюванням. Мінекономіки 5 травня встановило гранично допустимі роздрібні ціни на пальне: 37,69 гривні за літр бензину та 42,63 гривні за літр дизеля. Для преміальних марок продавці можуть встановлювати надбавку 5%, отже, ціни не повинні перевищувати 39,57 гривні для бензину А-95 і 44,76 гривні для дизельного палива.
Проте насправді урядових цін ніхто не дотримувався, продаючи бензин від 60 до 80 гривень за літр та дизель по 70–80 гривень. При цьому окремі АЗС навіть не писали на інформаційних стелах вартість пального.
Крім того, за повідомленнями автомобілістів, деякі заправки використовують відверто шахрайські схеми.
«Траса Київ – Харків, Пирятинський район, село Вікторія. На АЗС продають бензин А-95 по 60 гривень. Після заправки на 10 літрів попросив надати чек, який був пробитий по РРО та захований під стіл. Оператор казав, що вони не видають чеки, але після кількох доводів чек все ж таки опинився у мене. У чеку було 395 гривень за 10 літрів замість 600 гривень, які я заплатив насправді. Звичайно, різницю в 205 гривень мені повернули, але скільки таких як я, хто не купився на цей обман? Була викликана поліція і написана заява», — повідомляє користувач у столичному пабліку «Солом’янські автомобілісти».

Така нехитра схема вигадана заправниками для того, щоб класти різницю між встановленою урядом ціною та реальною вартістю палива собі у кишеню.
Ця схема має варіації.
«Щоб хоч якось заправитися, скачав додаток партнера та купив там 50 літрів пального по 75 гривень. Залив бак та прошу чек для звіту на роботу. У чеку літр по 44 гривні. Прошу видати чек там, де по 75 гривень за літр. Оператор каже, що мені потрібно просити чек у того, де я купував паливо, а у них ціна по 44 гривні за літр. Добре, прошу заправити мені ще раз по 44 гривні. Оператор відповідає, що у них немає пального по 44 гривні» – скаржиться користувач Богдан Животіков.
Втім 75 гривень за літр — це ще відносно гуманно. На сайтах безкоштовних оголошень можна знайти пропозиції щодо продажу пального з рук по 100 гривень. А якщо замовляти у ділків доставку, це обійдеться ще по 10 гривень за кілометр.
Щоправда, самі автомобілісти запевняють, що купувати бензин та ДП з рук — справа ризикована. Адже його можуть «бодяжити» зі спиртом.

Також у соцмережах водії скаржаться на ще один схематоз АЗС, коли з «пістолета» заправної колонки ллється не пальне, а повітря.
«Зараз у багатьох АЗС є фішка по недоливу. Машина частенько не бачить зовсім заправку. Вже двічі так було. Спочатку думав, що якийсь глюк в авто», — скаржиться користувач Сергій Цимбал.
Заправити таким чином прозору каністру не вийде (відсутність 3–4 літрів у невеликій каністрі відразу помітно), але скроїти пару літрів у баку – будь ласка.
До речі, щодо каністр. Вони також злетіли у ціні: на маркетплейсах за металеву каністру на 20 літрів продавці просять від 1500 до 3000 гривень. Порожню, звісно.
Втім, не святі й самі водії, яким за умов паливного дефіциту доводиться викручуватися для того, щоб у сутичці з іншими автомобілістами здобути дорогоцінні літри.
«Відпускають не більше 20 літрів на авто, але є варіанти. Можна купити бензин через додаток АЗС, наприклад, літрів 60. Під’їжджаєте до колонки, вибираєте в додатку, де ви знаходитесь і яку колонку маєте намір використовувати, вставляєте «пістолет» у бак, додаток вам напише, що доступно не більше 20 літрів. Заправляєте ці 20 літрів, повертаєте «пістолет» на колонку, в додатку буде зазначено, що заправка закінчена. А потім виконуєте цю операцію вдруге і втретє. Таким чином можна залити 60 літрів за раз. Щоправда, деякі водії у черзі вас матюкатимуть, але, чесно кажучи, так робить багато хто», — розповіла «Апострофу» столична автомобілістка Яна.
Бізнес касти
На тлі бардаку на ринку палива в країні з’явилися нові види кустарного бізнесу.
Наприклад, «постою за вас у черзі». У соцмережах та на сайтах безкоштовних оголошень можна зустріти безліч пропозицій від приватних осіб, які готові провести час у черзі за бензином чи дизелем замість самого водія, якому реально потрібно заправити авто. Послуга дуже актуальна, адже на деяких заправках водіям доводиться проводити в чергах від 3 до 6 годин.
«Черга на мережній заправці висмоктує бензовоз за 6 годин. Це ненормальний попит. Раніше бензовоз, залежно від розташування заправки, приїжджав раз на тиждень або раз у 2-3 дні. Але за 6 годин… Такого ще не було», — пояснює «Апострофу» аналітик UPECO Олександр Сіренко.
За свою допомогу «стоюни» просять від 150 до 300 гривень за годину, або 1000 гривень за виконану роботу без урахування часу у черзі.
Крім «стоюнів» біля АЗС можна зустріти представників касти «несунів». Ці люди пропонують водіям у черзі вже куплений бензин у каністрах, за ціною на 20-30% дорожчою, ніж на самій заправці.
Але якщо «стоюни» і «несуни» хоч і ведуть специфічний бізнес, але, принаймні, відпрацьовують свої послуги, то мати справу з продавцями талонів на бензин, яких у мережі розвелося безліч – та ще лотерея.
Відносно надійною угодою, у випадку з такими ділками, буде передача паперових талонів з рук в руки. Ціна не кабмінівська – 55–70 гривень за літр А-95. Але в мережі примудряються торгувати електронними талонами з обмеженим терміном придатності і навіть фотографіями талонів для подальшого пред’явлення на заправці.
Що робити
Чи є надія навести хоч якийсь порядок із цінами на ринку бензину і ДП, щоб у схематозі не було сенсу?
Так, 8 травня уряд доручив Держпродспоживслужбі завітати з перевірками до несумлінних роздрібних продавців. У відомстві «Апострофу» повідомили, що розпочали 52 такі позапланові перевірки і навіть уже встигли скласти акти та накласти штрафи.
Втім, за словами експертів, просто кошмарити роздріб – справі не допоможе. Адже насправді пальне є у країні.
«Імпорт збільшується. У травні вже завезли на 20% більше дизпалива, ніж у квітні та на 42% більше бензину. Зрідженого газу привезли вдвічі більше, ніж у квітні», — запевняє Сіренко.
То чому ж не падає ціна? За словами Сіренка, вся справа в політиці роботи імпортерів.
«Зараз імпортери пального з європейського напрямку отримують великий прибуток в оптовому сегменті. І вони все менше уваги приділяють ретейлу. Продавати оптом набагато ефективніше: заробіток більший і там подвійний попит. На першому рівні це звичайний попит серед промислових споживачів: аграрні ринки, «Укрзалізниця» , металургія. На другому рівні попиту – роздрібні оператори, які не мають можливості виїжджати за кордон за пальним, і вони шукають можливості на внутрішньому ринку, їм оптом продають по 70, а вони перепродають по 75. Зараз маржа в Україні при реалізації пального в оптовому сегменті перевищує 500 доларів на тонні. Раніше заробити 20 доларів на тонні було щастям», — зазначив Сіренко.
В уряді розуміють, що треба вплинути на імпортерів. Для цих цілей прем’єр-міністр Денис Шмигаль 17 травня провів онлайн-зустріч з представниками паливного бізнесу і навіть пригрозив їм реакцією «відповідно до воєнного часу», якщо ті зловживатимуть цінами на ринку. У той же час уряд все ж таки скасував держрегулювання цін, але зберіг граничну межу ціни на бензин: 52 гривні за літр і 58 гривень за літр ДП.
«Пожежа» на мережах АЗС якраз і є причиною ажіотажних додаткових десятків гривень на літрі в опті. Одне тягне інше. Щоб загасити «пожежу», потрібно просто, щоб усі оператори одночасно розвезли пальне по заправках. Потрібен паливний карантин: закрити країну на 3–5 днів, щоб усі сиділи вдома та не їздили, окрім транспорту критичної інфраструктури, а за цей час розвести пальне по роздрібних точках. Люди вийдуть із карантину, побачать, що на всіх заправках є пальне та ажіотаж упаде», — резюмував Олександр Сіренко.
 

d324co

Well-Known Member
Із зупинкою виробництва найбільшого в Європі заводу з виробництва солі
«Артемсіль» в Україні виник ажіотаж і дефіцит цього товару.
Про це повідомляє , пише


Дрогобицька солеварня, яка залишилась фактично єдиним в Україні виробником солі, працює на повну потужність. Найближчим часом завод планує збільшити виробництво на 20 тонн, проте це не зможе задовільнити попит навіть Львівської області.

Заступник директора Дрогобицької солеварні Ігор Нащочич повідомив ZAXID.NET, що минулого тижня на заводі поставили додаткову панву (ванну для виварювання солі), її зараз випробовують, це має збільшити обсяги виробництва солі. Якщо раніше підприємство місячно виробляло 31-32 тонни, то тепер очікує отримувати до 53-55 тонн.

Це максимально, що наразі може випускати солеварня, хоча запит на її продукцію є значно більший. Для збільшення кількості виробництва солі завод потрібно модернізувати на всіх етапах. Оскільки солеварня є державним підприємством, тому фінансувати її модернізацію має держава.

«В нас нема таких потужностей. Можемо взяти 50 кубів соленої ропи на день, не більше. Щоб збільшити виробництво, треба проводити газ, ставити великі ванни 10х12 м, сушильний барабан, транспортери. Це дуже великі кошти», – каже в.о. директора солеварні.

Спосіб виробництва солі у Дрогобичі відрізняється від традиційного видобутку, як це було у Соледарі. Тут з надр викачують соляну ропу, далі її виварюють на дровах у спеціальних ваннах – панвах. Цей виробничий процес складніший і дорожчий. Тому і вартість дрогобицької солі майже вдвічі перевищувала ціну товару «Артемсолі».

Проте від початку війни попит на продукцію Дрогобицької солеварні значно перевищує промислові потужності заводу. Зараз її закупляють великі торгівельні мережі Львівщини – «Арсен», «Рукавичка» і «Сільпо». Заступник директора зазначає: все, що зробили – відразу на наступний день віддали. Весь товар розподілений наперед.

«Наприклад, “Львівхолод” має 190 магазинів. Навіть якщо дати на всі магазини лише по дві упаковки, то майже 400 упаковок. Це майже 7 тонн. А вони готові взяти 20 тонн. “Сільпо” має 360 магазинів. Просять по 3-4 фури. Але ми не маємо таких об’ємів», – пояснює Ігор Нащочич.
 

d324co

Well-Known Member
В Україні через війну не працює третина економіки, - прем’єр
You must be registered for see images

09:00 30.05.2022

Через повномасштабне вторгнення Росії приблизно 35% економіки України сьогодні не працює, заявив прем'єр-міністр Денис Шмигаль в коментарі
«За різними оцінками різних експертів, на сьогодні втрачено від 30% до 50% економіки. Прогноз падіння ВВП також складає 30-50%. В середньому приблизно 35% економіки сьогодні не працює. Відповідно бюджет орієнтовно виконується на 50-70% мирного часу. При цьому драматично зросли витрати на соціальні потреби, гуманітарні потреби, на розмінування», – сказав Шмигаль.
За його словами, все це утворює бюджетний дефіцит у розмірі $5 млрд щомісяця.
Щоб далеко не ходити - найбільше підприємство нашого міста працює 24/7 в режимі "все для фронту, все для перемоги" ???
 

d324co

Well-Known Member
На Одещині можна поновити видобуток солі. Про це повідомив заступник директора національно-природного парку Тузлівські лимани Іван Русєв в коментарі , пише

«Відомо, що у лиманах Причорномор’я здавна видобували самосадочну сіль», — повідомив Русев.

Сіль, за його даними, починала сідати зі спаданням весняних вод, тобто в червні. Осадка тривала у липні, а в серпні відбувався видобуток.

Експерт навів літературне джерело, у якому описується видобуток солі на початку ХІХ століття.
«Сіль (на лимані — ред.) складає дно, а вода тримається зверху… Особливого роду вилами та лопатами ламають сіль і навантажують на візки. Вода стікає, а сіль, обсохнувши, завантажується в бурти, твердне і становить суцільну масу», — пояснюється у повідомленні.
Виробництво солі за такою технологією перевищувало від 3 до 6 млн пудів (49-98 тис. т). Зазначається, що видобуток солі на Тузлівських лиманах припинився у 30-х роках ХХ століття.
 

d324co

Well-Known Member
Збирати не можна спалити.
Де поставимо кому?

 

d324co

Well-Known Member
Одним реченням про стан української економіки:

 

k 54

Active Member
Україна повинна будувати власну економічну систему, в якій всі мають платити податки у повному обсязі - Новак

КИЇВ. 2 червня. УНН. Попри те, що Україна отримує зараз і може розраховувати в майбутньому на суттєву фінансову допомогу практично усіх цивілізованих країн світу, наша країна має будувати власну економічну систему, в якій всі мають платити у повному обсязі податки. Таку думку журналістам УНН висловив економічний експерт Андрій Новак.

Цитата

“Зараз Україна отримує і може найближчими роками далі розраховувати на суттєву фінансово-економічну підтримку практично всіх цивілізованих країн світу, але це не означає що ми повинні сподіватися лише на наших партнерів. Ми повинні вибудовувати правильну, цивілізовану власну економічну систему, в якій всі рівні перед законом, в якій всі мають платити у повному обсязі податки”, - вважає експерт.

Деталі

На думку Новака, одне з ключових завдань – значне зменшення або взагалі ліквідація можливості працювати по офшорних схемах та ліквідація контрабанди на митниці.

“Зрозуміло, що потрібна повна ліквідація контрабанди на митниці і тільки таким чином навіть та зовнішня допомога, яку ми отримуємо і будемо отримувати, може дати для нас економічний позитивний ефект.

Бо якщо навіть ми будемо отримувати допомогу, але при цьому наша економічна система буде такою, якою вона була раніше – глибоко корупційною і тіньовою – то ми, за великим рахунком, цієї допомоги не відчуємо.

Так, ми побачимо відбудованим те, що зруйновано фізично – мости, дороги, будинки, лікарні, школи, але при цьому ми далі можемо залишитися в тій же економічній системі, яка була: половина економіки в тіні, корупція на митниці і в податковій, масове використання офшорів, виведення капіталу, відповідно низький рівень зарплат і пенсій, і від 3 до 6 мільйонів українців кожного року на заробітках в усіх частинах світу. Тобто допомога допомогою, але власна домашня робота – це те що нам треба робити самим”, - резюмував Андрій Новак.

Нагадаємо

5 квітня Президент України Володимир Зеленський підписав закон, який передбачав податкові та митні зміни в умовах воєнного стану.

Ним повністю ввезення транспортних засобів громадянами.

Через декілька тижнів на кордоні з Польщею через охочих безплатно розмитнити автівки.

За квітень-травень в Україну ввезли 123,6 тисячі машин. Загальна сума податкової та митної пільги, яку не заплатили за ввезення через пільги, становила 13,6 млрд грн.

Окрім ввезення автівок середнього класу як то Volkswagen Passat, Skoda Octavia та інші, були зафіксовані випадки ввезення елітних авто, найдорожчими з яких стали два Mercedes-Benz G500 вартістю 290 тис. дол. кожен, Mercedes-Benz G63 вартістю 248 тис. дол., Ferrari Roma за 221 тис. дол., McLaren 570S Spider за 186 тис. та Toyota Land Cruiser 200 за 177 тис. дол.

Після чого, Кабінет міністрів України подав до парламенту законопроект, яким пропонує на митниці, введені під час воєнного стану.
 

d324co

Well-Known Member
По 400 тысяч гривен: зарплаты топ-менеджерам государственных компаний не сократили, несмотря на войну

Несмотря на военное время и тотальное снижение заработков украинцев, зарплаты топ-менеджеров государственных компаний по-прежнему исчисляются сотнями тысяч гривен. Так, только за май нынешнего года 5 топ-менеджеров НЭК Урэнерго получили суммарно более 2 миллионов гривен. Если разбить эту зарплату между ними на равные части то получится, что каждому заплатили более 400 тысяч гривен за месяц.
Так, общая сумма зарплаты, которая была за май начислена пяти руководителям Укрэнерго, составила 2 008 499,54 грн. В эту сумму вошли как должностные оклады, так и другие выплаты, которые предусмотрены конрактами.

председателя правления компании Владимира Кудрицкого;
члена правления Марины Безруковой;
и.о. члена правления Алексея Брехта;
члена правления Андрея Немировского;
члена правления Максима Юркова.

При этом в масштабах Украины реальное падение зарплаты составило от 25 до 50%. Согласно опросам, большинство работодателей не могут сейчас выплачивать своим наемным работникам такую зарплату, как платили до войны. Особенно сократились заработки в добывающей промышленности, строительстве, а также в энергетической отрасли, сфере услуг, транспорте и торговле.

Все для фронту, все для перемоги...
 
Останнє редагування:
  • Angry
Реакції: k 54

d324co

Well-Known Member


11 июня 2022
Поки в Україні діє нульове розмитнення авто, привезених із Європи, цим активно користуються українці, однак крім звичних бюджетних моделей, нещодавно через прикордонний пункт пропуску в Ягодині ввезли McLaren 570S вартістю в 100 тисяч доларів (близько 3 мільйонів гривень за актуальним курсом).
You must be registered for see images

Про це пише .

Елітний автомобіль на німецьких номерах помітили поблизу прикордонного пункту пропуску в Ягодині. McLaren 570S купили біля Франкфурта в Німеччині, і вартість цього вживаного авто становить якнайменше 100 тисяч доларів, однак розмитнили його безкоштовно.
Розкішний McLaren 570S має кузов купе і і родстер (Spider) з двигуном V8 3.8 л M838T потужністю 570 к.с. (419 кВт). Його крутний момент — 600 Нм при 5000-60500 об/хв, а максимальна швидкість 328 км/год. Розгін від 0-100 км/год: 3,2 секунди, до 200 км/год: 9,5 секунд (купе) або 9,6 секунди (Spider). Цю модель McLaren перше продемонстрували в Нью-Йоркському міжнародному автосалоні в 2015 році.
Це ж для фронту! все для перемоги...
 

d324co

Well-Known Member
БАГАТО ЛЮДЕЙ ВИЇХАЛО, ТОМУ ПОТРЕБИ В ГАЗІ БУДУТЬ ЗНАЧНО МЕНШИМИ — ЗАЛІЩУК КИЇВ ТБ
16 червня 2022, 18:00

Про запаси газу розповіла радниця голови правління НАК "Нафтогаз України "Світлана Заліщук.
Про це вона розповіла в ефірі телеканалу Київ.
“За планом було б добре мати у підземних сховищах 19 млрд кубометрів газу. Так само, як минулого року чи в попередні роки. У наших підземних сховищах понад 10 млрд кубометрів газу вже є – це трошки більше, аніж в середньому в попередні роки”, – зазначила Світлана Заліщук.
“Водночас падіння економіки сягнуло 40%. Дуже багато підприємств на сході зупинилося, багато людей виїхало. Тому потреби в газі будуть значно меншими”, – додала Заліщук.
 
Зверху