arnisumy
Well-Known Member
еххх... щє б за гроші з ковідного фонду...
Цього року заплановано початок будівництва першої платної автодороги в Україні за маршрутом Краковець – Броди – Рівне.
ЗМІ з посиланням на "Укравтодор"
ЇЇ заплановано встановити на рівні 4 грн/км.
Це не тільки значно дорожче, ніж планувалося попередньо. Це взагалі найвищий з відомих тарифів у Європі для звичайних доріг.
Скільки коштує проїзд платними дорогами в Європі
Ціни на проїзд деякими автошляхами за кілометр для країн Європи, в яких наявні платні дороги:
Вартість проїзду платними дорогами в Європі не перевищує 10 євроцентів за кілометр – 3,4 грн. І це в досить заможних країнах, таких як Франція, Італія і Іспанія.
В сусідній Польщі середня ціна за проїзд платною дорогою вдвічі дешевша і складає в середньому 4 євроценти або 1,4 грн.
У випадку, якщо Україна таки введе озвучену вартість платних доріг в 4 грн/км, то це будуть чи не найдорожчі автошляхи Європи. Якщо не рахувати екстремальні альпійські дороги з супертунелями і мостами.
Це виглядає досить дивно, бо за часів попереднього президента в 2018-2019 роках Укравтодор
Та й нині Укравтодор стверджує, що будівництво доріг в Україні на 40-50% дешевше, ніж в Європі. Тобто, навіть якщо у нас побудують дійсно європейські дороги за всіма стандартами і гарантіями якості, то ціна користування цими дорогами мала би бути дешевшою, а не дорожчою.
Навіщо платні дороги
Платні дороги найчастіше передбачають концесію об’єкту. Тобто приватний інвестор будує автошлях за власні кошти, натомість він отримує можливість заробляти на цій дорозі протягом тривалого терміну часу.
Зараз заплановано, що українські дороги передаватимуть інвесторам в користування на термін до 50 років. Протягом цього часу власники автотранспорту змушені оплачувати проїзд концесіонеру, а той, в свою чергу, має забезпечувати належний стан дороги.
Тобто держава перекладає свою "проблему" утримання державної дороги на плечі приватного інвестора, який звісно ж планує на цьому заробити.
Укравтодор планує за рахунок будівництва платних доріг залучити понад $9 млрд від приватних інвесторів. Це приблизно три річних дорожніх бюджети.
За рахунок цього бюджетні кошти можна буде перевести на інші об’єкти і значно розширити географію "великого будівництва". Але за це все доведеться потім платити.
Окрім траси Краковець – Броди – Рівне влада планує в найближчі роки збудувати платні дороги на маршрутах Харків — Дніпро — Запоріжжя, Бориспіль — Полтава, Херсон — Миколаїв, Київ — Житомир — Рівне, Ягодин — Ковель — Луцьк і Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв.
You must be registered for see images
You must be registered for see links
Цього року заплановано початок будівництва першої платної автодороги в Україні за маршрутом Краковець – Броди – Рівне.
You must be registered for see links
ЗМІ з посиланням на "Укравтодор"
You must be registered for see links
, що вартість проїзду по ній вже визначена.ЇЇ заплановано встановити на рівні 4 грн/км.
Це не тільки значно дорожче, ніж планувалося попередньо. Це взагалі найвищий з відомих тарифів у Європі для звичайних доріг.
Скільки коштує проїзд платними дорогами в Європі
Ціни на проїзд деякими автошляхами за кілометр для країн Європи, в яких наявні платні дороги:
Країна | Дорога | Відстань, км |
You must be registered for see links
You must be registered for see links
, євро | Плата в гривневому еквіваленті за км |
ПОЛЬЩА | Автомагістраль А1 | 152 | 0,035 € | 1,2 грн |
Автомагістраль А2 (кордон з Німеччиною – Конін) | 256 | 0,067 € | 2,28 грн | |
Автомагістраль А2 (Конін - Стриков) | 99 | 0,022 € | 0,75 грн | |
Автомагістраль А4 (Ворцлав - Сосніца) | 162 | 0,022 € | 0,75 грн | |
Автомагістраль А4 (Катовіце - Краків) | 61 | 0,086 € | 2,9 грн | |
ФРАНЦІЯ | Париж - Ліль | 219 | 0,076 € | 2,58 грн |
Париж - Ліон | 463 | 0,075 € | 2,56 грн | |
Ліон - Монпельє | 303 | 0,089 € | 3,03 грн | |
ІСПАНІЯ | Мадрид - Толедо | 73 | 0,104 € | 3,55 грн |
Барселона - Сарагоса | 306 | 0,097 € | 3,30 грн | |
Севілья - Кадіз | 94 | 0,077 € | 2,62 грн | |
ІТАЛІЯ | Мілан - Неаполь | 776 | 0,072 € | 2,43 грн |
Турін - Трієст | 530 | 0,083 € | 2,80 грн | |
Мілан - Генуя | 145 | 0,067 € | 2,27 грн | |
Турін - Брешіа | 245 | 0,089 € | 3,01 грн | |
ГРЕЦІЯ | Афіни – Ламія | 214 | 0,033 € | 1,12 грн |
ТУРЕЧЧИНА | Стамбул - Анкара | 444 | 0,003 € | 0,12 грн |
ХОРВАТІЯ | Загреб - Горичан | 116 | 0,047 € | 1,60 грн |
СЕРБІЯ | Сіріг - Суботіца | 85 | 0,027 € | 0,92 грн |
Белград - Сіріг | 116 | 0,022 € | 0,73 грн |
В сусідній Польщі середня ціна за проїзд платною дорогою вдвічі дешевша і складає в середньому 4 євроценти або 1,4 грн.
У випадку, якщо Україна таки введе озвучену вартість платних доріг в 4 грн/км, то це будуть чи не найдорожчі автошляхи Європи. Якщо не рахувати екстремальні альпійські дороги з супертунелями і мостами.
Це виглядає досить дивно, бо за часів попереднього президента в 2018-2019 роках Укравтодор
You must be registered for see links
,
You must be registered for see links
платних доріг буде на європейському рівні - 7-10 євроцентів за кілометр (2,3-3,3 грн/км).Та й нині Укравтодор стверджує, що будівництво доріг в Україні на 40-50% дешевше, ніж в Європі. Тобто, навіть якщо у нас побудують дійсно європейські дороги за всіма стандартами і гарантіями якості, то ціна користування цими дорогами мала би бути дешевшою, а не дорожчою.
You must be registered for see links
, що розробляти проект будівництва першої платної дороги за власні кошти буде компанія "Автомагістраль-Південь". Потім планується провести "відкритий конкурс з відбору приватного інвестора для будівництва маршруту".Навіщо платні дороги
Платні дороги найчастіше передбачають концесію об’єкту. Тобто приватний інвестор будує автошлях за власні кошти, натомість він отримує можливість заробляти на цій дорозі протягом тривалого терміну часу.
Зараз заплановано, що українські дороги передаватимуть інвесторам в користування на термін до 50 років. Протягом цього часу власники автотранспорту змушені оплачувати проїзд концесіонеру, а той, в свою чергу, має забезпечувати належний стан дороги.
Тобто держава перекладає свою "проблему" утримання державної дороги на плечі приватного інвестора, який звісно ж планує на цьому заробити.
Укравтодор планує за рахунок будівництва платних доріг залучити понад $9 млрд від приватних інвесторів. Це приблизно три річних дорожніх бюджети.
За рахунок цього бюджетні кошти можна буде перевести на інші об’єкти і значно розширити географію "великого будівництва". Але за це все доведеться потім платити.
Окрім траси Краковець – Броди – Рівне влада планує в найближчі роки збудувати платні дороги на маршрутах Харків — Дніпро — Запоріжжя, Бориспіль — Полтава, Херсон — Миколаїв, Київ — Житомир — Рівне, Ягодин — Ковель — Луцьк і Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв.