Этот хер с потомственным медицинским образованием, не хочет ничего менять. Он хочет оставить преступников на своих местах и насыпать им бабок сверху. Он хочет чтобы и дальше у главврача были кожаные диваны и столы с красного дерева, а в туалетах-душевых-столовых ремонты со времён первой мировой войны.
Господи, когда уже действительно Америка возьмёт нас под внешнее управление и привезёт нормальных бюрократов, чтобы вот эти вот потомственные врачи Степановы дальше уборщиков в больнице никуда не смогли попасть.
Гнать этого тупорылого потомственного медика, вместе с его бабищей- ещё одним потомственным медиком.... могут за собой захватить Тодурова и прочих упырей, которые годами сидят в своих кабинетах и пилят бюджетные деньги.
"Господин Степанов, вы не на 1+1". Как глава МОЗ убеждал депутатов медреформу свернуть
Глава МОЗ пришел на депутатский комитет и рассказал, как планирует изменить медреформу. Вопросы депутатов остались без конкретных ответов. Міністр Степанов заявляє, що змінює фінансування медреформи так, щоб усі медзаклади країни отримували коштів не менше, ніж це було у 2019 році. Інакше, мовляв, лікарні закриватимуть, а медиків скорочуватимуть.
Що це означає? Судячи з відповідей в.о. Національної служби здоров’я Оксани Мовчан на комітеті, з усіма лікарнями і поліклініками розірвуть договір і повернуть на фінансування, яке вони мали за субвенцією у 2019 році. Тобто лікарні, які не підготувалися до реформи і втрачали кошти, виграють, бо їм повернуть стару суму, а 954 лікарні, які фінансово здобули від реформи, втратять і отримають менше.
За словами Мовчан, повернення до старої системи може спричинити колапс місцевих бюджетів, адже "погані лікарні теж будуть в дефіциті, бо місцева влада не заклала кошти". Навіть якщо місцеві чиновники за три місяці до виборів почнуть затверджувати програми з дофінансування лікарень, є ризик залишити їх без грошей.
Депутати намагалися випитати міністра, що саме МОЗ робитиме і як конкретно перегляне тарифи. Депутатка Ольга Стефанишина і очільниця НСЗУ Оксана Мовчан застерігали: якщо НСЗУ необгрунтовано розірве угоди з лікарнями, вони можуть піти в суд через порушення контракту і виграють. Адже за новими правилами, які планує міністр, НСЗУ має "змусити лікарні підписати нові угоди - на меншу суму грошей", пояснювала Мовчан. "Страшних подій, які передбачаються тим, що каже Оксана, мені здається, їх не буде", - відреагував Степанов. Але, не пояснив, як збирається уникнути такої загрози.
Чи дійсно заберуть кошти в ефективних лікарень? Відповіді на це питання вимагали декілька нардепів упродовж комітету.
Ольга Стефанишина: Ви дійсно забиратимете гроші в лікарень, у яких збільшилося фінансування? Таких близько 1000.
Максим Степанов: Я буду рятувати медицину! І не допускати закриття…
Ольга Стефанишина: Ви не на 1+1, пане Степанов! Ви на комітеті здоров’я нації. Можна конкретну відповідь?
Максим Степанов: Я відповів! Достатньо конкретно! (переходить майже на крик). У результаті цієї реформи нас чекає закриття лікарень та звільнення медпрацівників. Необгрунтовані розрахунки по кожному з тарифів, не досягається мета, яка повинна досягатися. У зв’язку з цим ми і вводимо ці термінові речі та переглядаємо реформу!
Міністр заявив, що спеціалізовану та високоспеціалізовану допомогу переглянуть і фінансуватимуть через НСЗУ по окремому тарифу, щоб не було падіння нижче фінансування минулого року і не закривались лікарні. Але що це за тариф, не пояснив.
Депутат Дмитро Гурін, голова підкомітету з місцевого самоврядування, пояснював: під час секвестру (переділу держкоштів через коронавірус) з місцевих бюджетів забрали 12,5 млрд податкових пільг, 9,5 млрд програм з держбюджету. "У нас зараз крах місцевих бюджетів. Ви пропонуєте у 954 закладів, в яких підвищилось фінансування, забрати це підвищення, це 16 млрд грн. Ви пропонуєте ці гроші забрати і розмазати тонким шаром по лікарням, в яких 50 пацієнтів чи пологів на рік, де діти помирають. У нас виникають серйозні проблеми вже зараз, і ще 16 млрд забрати - я не розумію", - звертався до Степанова Гурін.
Степанов: Та немає такого профіциту 16 млрд, не існує! У нас профіцит за даними НСЗУ - 9 млрд 690 млн.
Прояснити ситуацію попросили Оксану Мовчан з НСЗУ. Вона нагадала, що у кожної лікарні є два джерела фінансування - місцеві бюджети і центральний. Програма медгарантій, яка почалася з другим етапом реформи - це кошти лише з центрального бюджету - те, що було субвенцією.
Тому для адекватного порівняння маємо зіставляти гроші по програмі медгарантій і субвенцію. Степанов же порівнює програму з історичним фінансуванням, куди входила і субвенція, і кошти місцевих бюджетів (які досі мають підтримувати свої лікарні фінансово). Якщо порівнювати коректно, 954 лікарні дійсно виграють 16 млрд грн, пояснила Мовчан. Після таких пояснень Степанов заявив, що ми не можемо допустити закриття лікарень, а відповідь з цифрами дасть після того, як зробить конкретні розрахунки в розрізі кожної лікарні.
Пакету по онкології за змінами теж не буде. Онкодиспансери в цілому з початком реформи отримали на 70% більше коштів, зараз у них їх відберуть, обурюється депутат Гурін, який сам пережив онкозахворювання і зараз в ремісії. "Рік тому я аналізував мережу Вінниці. У всіх закладів площа харчоблоків розміром з стадіон Олімпійський, як і гаражів. Ми віддаємо історичне фінансування, щоб це опалювати? Рік тому я лежав в онкогоспіталі після операції, і люди в палатах говорили про те, що продати, щоб оплатити лікування. Зараз майже вчетверо збільшена виплата по онкології за випадок, і ми це скасовуємо?
Замість обговорювати, як підтримати заклади, які не можуть впоратись з реформою, ми говоримо про те, як забрати в усіх інших?", - питав депутат міністра. Конкретної відповіді на питання Гуріна Степанов не дав. Інший нардеп Валерій Зуб теж пояснював, що онкоцентр, який він очолював у Чернігові, за останні чотири роки знайшов близько 150-170 млн грн з різних джерел фінансування, щоб купити лінійний прискорювач і відкрити 4 лапароскопічні операційні. "Ми готувалися до конкуренції у медицині, що зможемо додатково заробляти і надавати кращі медпослуги", - аргументував Зуб. І додавав, що лікарні, які виграли з початком реформи, теж так робили.
Тому пропонував не розривати уже укладені договори, а дофінансувати ті лікарні, які у зоні ризику і не справляються: "Якщо порушимо сам принцип реформи, все відмінимо, тільки втратимо. Повторно це запустити буде ще складніше". Однак Степанов вважає інакше. Каже, тарифи розрахували не ясно як, тому треба це зробити "нормально" і "ще теоретично ви можете говорити пацієнту, що треба докупити ті чи інші ліки".
Окремого пакету на безоплатні пологи не буде. Степанов каже, що 8 000 грн за оплату пологів - замало, бо пологи бувають різними, тому до кожного слід додавати коефіцієнт. Тому скасують увесь пакет до 2021 року, поки проведуть нові розрахунки. Депутата Гуріна це не влаштовує. Каже, люди на окрузі скаржаться, що не можуть заплатити 3 000 грн за пологи у Києві, бо в карантин втратили роботу. І скасування пакету по пологах позбавляє їх можливості того, що за їхні пологи 8 000 заплатила держава.
"Коли кажемо про фізіологічні пологи, це тариф хороший. Лікарня, яка 75-80% робить фізіологічних пологів, буде у плюсі. А щодо перинатальних центрів, якщо порахувати патологічні пологи, це коштує набагато більше. Іноді доходить і до 16-20 тис грн. Тому я говорив про це", - реагував міністр. НСЗУ у відповідь на запит LIGA.net пояснила, що тариф однаковий як для неускладнених пологів, так і при інструментальних пологах (вакуум-екстракція, акушерські лещата) у разі ускладнень та при кесаревому розтині. Чому? Щоб не стимулювати зростання кількості кесарських розтинів. "Тариф розраховано так, аби медзаклад у загальній сумі мав достатньо коштів для забезпечення пологів різного рівня складності. Якщо після пологів жінка або дитина потребуватимуть додаткового догляду або допомоги, заклад отримає додаткові виплати від НСЗУ за іншими пакетами послуг", - пояснює служба.
У своїх аргументах, чому потрібно зупинити другий етап реформи, міністр Степанов спирався на "аудит" медреформи. Він нібито показав, що через неї закриються 322 лікарні і звільнять аж 50 000 медиків. Але не пояснював, звідки цифри. Ольга Стефанишина надсилала йому депутатський запит з проханням надати цей документ та пояснити, хто і як його проводив. Степанов на зауваження про відсутність відповіді зреагував, що надішле її "в якісь терміни": "Ми його тільки отримали вчора в другій половині дня". З контексту випливає, що мова йшла саме про документ аудиту. Станом на сьогоднішній вечір документу депутатка досі не отримала.
Пізніше в інтерв’ю Укрінформу бачимо ймовірне пояснення логіки міністра: "332 лікарні отримають на 50% менше. На моє переконання, вони будуть практично закриті. Буде звільнена відповідна кількість медпрацівників. За нашими розрахунками, на рівні 50 000 медиків: лікарів, медсестер".