Топ-5 можновладних "шумахерів": Гриценко, Тулуб, Табачник, Корж, Толстоухов
06.09.2007 20:37 Оксана Денисова, для УП
Не останньою причиною постійного збільшення смертності на дорогах є хронічне недотримання українцями правил дорожнього руху. Про це знають всі.
Знають також про те, що в Києві жодних правил майже ніхто не дотримується. Однак ЗМІ, наївно вважаючи, що взірцем у виконанні законів мають бути їхні творці, вирішили перевірити швидкість руху вітчизняних високопосадовців.
Для цього, озброївшись спочатку радаром, а пізніше – і формою працівників ДАІ, впродовж тижня трійко журналістів ловили можновладців посеред міста та на під’їздах до їхніх елітних помешкань, сподіваючись на диво у вигляді пересування населеним пунктом з 60 км/год. Дива не сталося…
Першою жертвою експерименту на правах першої особи в державі став Віктор Ющенко. Однак одразу зловити його не вдалося – через сумлінну працю Управління державної охорони.
"Заміряти" президента вирішили на в’їзді до Нових Безрадичів. Спочатку планувалося показово стати на дорозі і демонстративно направити радар на кортеж глави держави.
Але потім, розсудивши, що різко викинута рука з таким предметом може спричинити "попереджувальний постріл у голову", журналісти сховали пристрій у своїй машині, поставивши її на узбіччя.
Приблизно за півгодини стало зрозуміло, що "час Ч" настав – дорогою повільно їхав "розвідувальний" білий мікроавтобус держохорони.
– Ви б не могли прибрати камеру і машину з дороги? Зараз кортеж проїде і знову поставите все на місце, – ввічливо попросили хлопці в однакових смугастих тенісках.
– Ви знаєте, а ми тут, власне, заради кортежу і стоїмо. Хочемо зняти, як президент їде додому, – спробували пояснити журналісти присутність камери, відганяючи при цьому авто.
– Нас сьогодні уже знімали в "Мистецькому арсеналі". Фотографували номери і кричали, що ми їм перешкоджаємо. Але ми ж нікого і пальцем не чіпали, – сказали ввічливі хлопці, переговорили по рації з колегами, переписали дані з журналістських посвідчень і…. перекрили мікроавтобусом оглядову частину дороги.
Попри "антитерористичну операцію" УДО, вдалося розгледіти, що Ющенко сидів на передньому пасажирському місці, а його мерсах їхав з мінімальною швидкістю.
У супроводі президента – даїшна "мигалка" і ще два удошні мікроавтобуси, один з яких по ходу виокремився з колони, остаточно перегородивши журналістам пейзаж.
У цей же час невідомо звідки на дорозі з’явився…помаранчевий бензовоз з написом на цистернах: "Вогненебезпечно!". Він зупинився позаду охоронних бусів – саме на тому місці, звідки ще хвилину тому так завзято виганяли пресу. Представники охорони переглянулися і усміхнулися...
У підсумку – кортеж проїхав, бензовоз невдовзі прибрався, а "ввічлива група в смугастих купальниках" "провела" журналістів до Старообухівської траси. Однак пізніше результату все ж таки було досягнуто.
Через кілька днів президента було спіймано по дорозі на засідання Ради нацбезпеки, на в’їзді до Києва. Старообухівською трасою він їхав з показником спідометра 112 км/год.
Натомість прем’єр–міністр Віктор Янукович журналістські сподівання виправдав повністю – його вдалося заміряти з першого разу.
Урядовий кортеж впевнено промчав проспектом 40–річчя жовтня у напрямку Виставкового центру на швидкості 98 км/год, назад тією ж дорогою – 114 км/год.
А от з головою Верховної Ради п’ятого скликання Олександром Морозом хронічно не щастило. Його кортеж весь час попадався на тому ж таки Столичному шосе, однак по зустрічній смузі, де через великий потік машин заміряти його було просто неможливо.
Та ж історія вийшла з Юлією Тимошенко. Зафіксувати її вдалося лише одного разу, неподалік від її помешкання, на дамбі у Конча–Заспі.
Низьку у порівнянні з іншими швидкість пересування (79 км/год) легко пояснити – розігнатися на цьому відрізку дороги Тимошенко завадив трактор, що їхав попереду.
Але найцікавішими виявилися останні дні розслідування, коли журналісти, нарядившись в даішну форму, з радаром, на тій же таки дамбі зупиняли елітні "членовози".
У перший день жезл співробітника міліції проігнорували всі! Машини з урядовими та парламентськими номерами зі швидкістю вітру проносилися населеним пунктом по вузькій шестиметрівці.
Водночас було дуже смішно спостерігати, як змінювалися вирази облич пузатих дядьків, які звикли, що в місці, де мешкають "володарі всесвіту" з грішми і зв’язками, ДАІ не може бути апріорі.
На другий день мешканці Кончі почали скидати швидкість до 70 кілометрів і зупинятися, в основному із запитанням на вустах: "Що це за цирк?!". Але були й ті, хто давав задній хід для того, щоб вибачитися, "бо зазвичай не порушує, але сьогодні дійсно дуже поспішає у справах". Зацікавилися журналістами і правоохоронні органи.
– Ви хто? – запитання від чоловіка у штатському.
– А ви? – звичайна журналістська відповідь.
– Я – капітан міліції, – дістав співрозмовник посвідчення.
– А ми журналісти, – дістаємо свої.
– А це до чого? – показує він на форму.
– До репортажу щодо пересування еліти на дорогах.
– А чого два дні стоїте?
– Вчора ловили помаранчевих, а сьогодні біло–синіх.
– Ну добре... – відповів міліціонер та пішов до своєї машини.
– А ми хоч трошки схожі на даїшників? – питаємо навздогін.
– Підстрижіться!
Номери усіх любителів швидкісної їзди виявити не вдалося. Отож, користуючись тризначною урядовою базою, "Українська правда" оприлюднює хіт–парад можновладних шумахерів разом з номерами їхніх автомобілів.
5 місце – автомобіль з номером 014, міністр Кабінету міністрів Анатолій Толстоухов – 73 км/год, не зупинився на вимогу "ДАІ", двома днями раніше – 103 км/год.
4 місце – автомобіль з номером 029, міністр сім'ї, молоді та спорту Віктор Корж – 79 км/год, на два дні раніше – 110 км/год.
3 місце – автомобіль з номером 012, віце–прем'єр Дмитро Табачник – 103 км/год, побачивши "ДАІ" знизив швидкість, двома днями раніше – 126 км/год.
2 місце – автомобіль з номером 177, міністр вугільної промисловості Сергій Тулуб – 129 км/год.
1 місце – сріблястий Volkswagen Phaeton з номерами 019, міністр оборони Анатолій Гриценко. Перший день – 93 км/год, другий день – 156 км/год!
Переможець гран-прі Анатолій Гриценко у коментарі журналістам з цього приводу сказав, що не знає, з якою швидкістю їздить на роботу. "Але даю гарантію, на спідометрі не було 156 км/год", - запевнив він.
Водій міністра підтвердив, що їхав у названий день та час визначеною дорогою, але заперечив, що розганявся.
У прес–службі віце–прем'єра Дмитра Табачника підтвердили, що номер 012 закріплений саме за їхнім шефом, однак коментувати ситуацію відмовилися, пославшись на брак часу в урядовця.
Не можна стверджувати з впевненістю, що інші учасники хіт–параду знаходилися у своїх машинах у визначений час. Однак передавати комусь свої номерні знаки урядовці не мають права. Отже, в будь–якому разі вони несуть бодай часткову відповідальність за дії своїх водіїв.
P.S. Передбачене законом обмеження при пересуванні населеним пунктом – 60 км/год. За перевищення швидкості максимум на 20 кілометрів порушник отримує попередження, далі – штраф. Той, хто не зупинився на вимогу ДАІ, карається штрафом від 150 гривень або позбавленням права керування на деякий час. У підсумку – останнє загрожувало б лише Толстоухову, всі інші – збанкрутіли б аж на 17 гривень.