Відповідь: Корчинський і К0
Онанізм – чума третього тисячоліття
Примарами переповнений мозок сучасника. Вулицями бродять не обивателі, а термінатори, Джеки Лондони, Полі Верлени, Че Гевари… Вам здалося, що он то йде Наташа з третього курсу, а насправді то пішла Амелі. А в гуртожитку на неї чекає Брюс Лі. А он не торговка шкарпетками й колготками за 5 гривень, а Татушка, одна чи друга, залежно від того, на роботі вона, чи їде в маршрутці…
Ми підбираємо образ, який нам до вподоби і носимо його. Але що цікаво, навіть не назовні. Дуже мало людей може так гнати. Лише одиниці можуть втілитися в образ, і справді виглядати й діяти, як герой. Погодьтесь, ніхто не розуміє (автор теж ніколи не розумів), що означає містичний заклик моралістів «Будь собою!» Собою бути неможливо. Бо тебе нема.
Зізнатися собі, що ти – ніхто важко. Тяжко не бути Іллічом, коли тебе налякає пересічний мент за розпиття спиртних напоїв – Ілліча теж же опускали, але ж він, Ілліч, тобто вождь революції. Тяжко писати римовану херню, і не бути Полем Верленом – сучасники просто тебе не розуміють.
Прийде час, і твою творчість оцінять і збагнуть, якого видатного поета втратили. Будуть казати, «Так! Це була велиииика людина. Знаєте, вона жила на п’ятому поверсі й носила туфлі під спортивку, курила «кемел», стояла в черзі в магазин, як усі смертні…» Ми навіть часто віримо, що наші «спортики» будуть неабияким раритетом. Тяжко бути невдахою, тому я – Цой. Тяжко бути дурепою, тому я дивакувата, загадкова, творча особистість, яку просто не розуміють. Тяжко бути безробітним, тому я – Че Гевара. Тяжко бути нікчемою, тому я – Ніцше. Погодьтесь, якщо вдома ввечері усвідомиш правду – не заснути ще пару годин. Воно нам треба?
Найбільше горе тому, хто відкриває очі. Трагедія кризи середнього віку в більшості випадків пов’язана з тим, що людина, набравшись трохи розуму, усвідомлює, що вона не Чінгачгук, а галімий слюсар. І дай Бог до смерті залишитись їй в омані. Надзвичайною помилкою є спроби всіляких розумників (які теж вважають себе як мінімум Сократами) відкрити очі незрячім і показати дійсність. Показати майбутньому Олександру Македонському, що він наразі навіть не принц… Навіть не генерал… Навіть не солдат… Навіть не спортсмен… Навіть ніколи не підіймав гантелі й хилі, сутулі плечі на пару з невмінням скерувати бодай власного пса ссяти на вулиці викликають підозру про подальший шлях екземпляра. А ми то знаємо подальший шлях екземпляра.
Ми всі – реалісти, лише щодо себе жевріє надія. А подальший шлях Олександра Македонського – в магазин, торгувати солоними огірками. І дисонанс оточення з внутрішніми амбіціями неабиякий, але склянкою зі спиртним й ударом кулака по столу з криком «Доколє?!!» досягається рівновага.
І ось, погляду відкривається людство бутафорії й лицедійства. На карнавалі бува зустрічаєш людину без маски, але простота обличчя не зупинить наш погляд на ньому. Ми читатимемо й писатимемо афоризмами часто навіть цитуючи самих себе. Ніші слова вагомі. Наші рухи важливі. Наші заклики «вконтакті» нічим не гірші за грізні промови Наполеона перед програшем на Ватерлоо. Ми робимо не пакості, а ведемо гру, мов Сталін чи Гітлер над мапою світу. І коли нікчемне створіння в іпостасі Фіделя Кастро зливає воду, воно думає, що програло бій під Сталінградом. А його просто вигнали з роботи, як паршиве котеня.
Коли я жену на автівці з небезпечною швидкістю, то вважаю себе Обі Ваном Кенобі за штурвалом зорельоту. Але реальність невблаганна. Доводиться дорого платити за ремонт тачки. Дрочити на самого себе небезпечно (Мінздрав попереджає!) А жити у світі примар – не жити зовсім.
Потрібно спробувати щось зробити. Потім іще щось. Але реальне. Бодай що-небудь. Крок за кроком. Можливо, з часом ви станете собою. Так починала кожна людина: Македонський, Наполеон, Гітлер, Сталін, Кіплінг… і навіть Джек-Горобець із фільму «Пірати Карибського моря».