„В'яла романтика більше не в моді” – проголосила
Лілія Пустовіт у перший день на першому показі Ukrainian Fashion Week. До речі, її слова підтвердили і дефіле Вікторії Ґресь, і NB Luvi, і WAWA. Осінньо-зимову дівчину-2007-2008 від NB Poustovit Лілія одягла у вузькі англійські брючки, трохи укорочені, з низькою посадкою на стегнах, вибірково з оксамитовими лампасами, і у вузенькі піджачки з маленькими комірцями-шаликами. „У цих маленьких жакетиках з маленькими комірцями вся милість”, – каже дизайнерка. Чорний вовняний монохром розбавляють красиві шовкові блузи, принтовані дрібними квіточками і малюнками „привіт із 60-х”, з помірними бантами і широкими рукавами, вони додають чуттєвості графічним силуетам і мінімалізму. Втім блузи, як вразливі душі сучасних жінок, маскуються під жакетиками, безрукавками, жилетами, укороченими пальтами. Чіткі лінії жакетів тамують вільні силуети шовкових суконь і спідниць зі складками та защипами – круглий акцент в силуеті робиться на стегна. Маленькі шовкові сукні – мінімалізм Light, за умови граничної лаконічності у них цікавий силует: маленькі плечі, під грудьми задрапіровані кілька складок, розширення на стегнах і звуження донизу. Головний аксесуар – чоловічі капелюхи з короткими полями, до речі, вітчизняного виробництва – київська фабрика „Горлиця”, деякі моделі виходили в хустках на кшталт „арафаток”, тільки кольорових, вузьких краватках із 60-х і підтяжках. Підбори Лілія традиційно ігнорує, на осінь пропонує кеди, балетки і туфлі зі шнурками на низькому ходу. Для образу – трохи дивакуватих дівчат із передмість, справжніх і пронизливих – Пустовіт, як завжди, вистачило музики. На концерті білоруської команди „Камерата” вона почула народну пісню – втілення чистої, світлої, дистильованої печалі – і побачила єврейську тему: пронизливу і світло-сумну: „не дарма ж кажуть про слов'янську та єврейську душу, про американську я щось не чула”, – пояснювала дизайнерка. Втім, це лише декораторський хід і чергова красива легенда для обрамлення одягу, без якої немає моди.
Вікторія Ґресь у своїй колекції C'est si beau орієнтувалася на Париж – на його відкриті тераси і кавування open air, на гарячий шоколад і шарм, який тече в жилах парижанок замість крові. Елегантні пальта – часто звучить як перебільшення, але тільки не у Ґресь: пальта-халати без коміру, рукава 3/4, широкий шкіряний пасок, що підкреслює осину талію, мереживні орнаменти, високі рукавички. А просто з-під пальта сукні-міді – святкові плаття-сарафани з квадратним вирізом та оксамитовою вставкою, і сукні-парашути, скромні трикотажні зі зворушливою шифоновою оборкою. Білий і кілька відтінків коричневого – класика і водночас на півкроку вбік від ч/б. Білі мережива освіжають, а шифон в крапочку викликає ностальгію – і ніякого футуризму.
Кажуть, другий фільм і друга колекція даються значно важче і в 90 випадках зі ста виходять гірше, ніж перший(а). Минулої осені дебютна заявка Вікторії Чикулай і Людмили Седляр для
NB Luvi була сприйнята „на ура”, другу виглядали з перебільшеними очікуваннями. Мінімалізм – це не мода, а спосіб життя, підтвердили дизайнерки, однак оформили мінімалізм сезону осінь-зима'2007-2008 в ґранжеві шати і по моді богеми 60-х. Короткі спідниці на контрастному широкому поясі ззаду коротші, ніж спереду, короткі сукні із золотої парчі, срібні спідниці й жакети, що нескладно відстовбурчуються на фігурі, застібнуті на всі ґудзики сорочки-уніформи, „підстрелені” вузенькі брюки з заниженою посадкою. Ці персонажі – діти індустріального міста, що наслідують блискучу моду суперстар. За словами дизайнерок, їх надихала „фабрика” Воргола, яка в 1960-ті була центром експериментів у галузі кіно, музики, моди, contemporary art.
Віктор Анісімов для торгової марки
WAWA золото використав по повній, навіть у назві колекції – WAWA-Gold. Пішли в хід усі ідіоми, пов'язані з золотом: „мовчання – золото” – і роти у моделей заклеєні чорним скетчем; „золотий ключик” – і на шиї хлопчиків, як у ті часи, коли мами вішали на мотузочці ключі від квартири, аксесуари у вигляді ключів (а раптом Буратіно та й відкриє заповітні двері); золота рибка – і брелоки, кулони-рибки і рибки-аплікації із суміші ґудзиків, бісеру, паєток на піджаках, футболках і сорочках; „Золотий м'яч” – модель несе в авосьці по подіуму пофарбований золотим спреєм футбольний м'яч; золота медаль – і на чорному костюмі виблискують відповідні кружечки. На бектейджі у нього був прикольний коментар до колірної гами: „Чому золото? Так ми ж із Донецька”. Для чоловіків, звісно, чорне з золотом – не найзвичніше поєднання, але в колекціях Анісімова стильність і стьоб завжди крокують поруч. Тож якщо чоловік серйозно вважає, що золотий метелик на светр або золотистий костюм у стилі спорт-ґлем із чорними лого WAWA – це круто, він клієнт марки, і той, хто носить такі речі як ляпас ґламуру – теж клієнт. Анісімов не встояв перед модою на вузькі укорочені брюки, додавши їм різномантіності трикотажним виконанням, але піджаки і плащі залишив свої – складно скроєні, з кишенями-клапанами, з великими ґудзиками, а погони з великою пряжкою – ще той акцент! Джинси в новій колекції надійно замасковані чорними чохлами з дірками й підперезані золотистими канатами. „Для мене це найкраща моя колекція, принаймні чоловіча. Тому що я знімаю свій піджак, одягаю з колекції, і він виглядає крутіше, ніж мій за 1000 баксів. І будь-яка сорочка чи маєчка комбінується з будь-якими брюками і плащем”, – прокоментував Віктор Анісімов свою останню роботу.
Валентина Клименко