You must be registered for see links
Ефект маніпулятивного впливу телебачення на свідомість громадян можна порівняти з описаним у психології «ефектом доктора Фокса». 50 років тому студентам престижного Каліфорнійського університету повідомили, що в них є унікальна можливість от прямо зараз відвідати лекцію всесвітньо відомого вченого доктора Мейрона Фокса. Тоді не було інтернету та гуглу, вони не могли швидко перевірити, чи дійсно існує такий доктор.
В аудиторії зібралося кількасот студентів. Вони прослухали лекцію і потім надали досить схвальні відгуки. Дехто навіть зауважив, що вже читав раніше твори цього відомого професора.
Насправді ж перед аудиторією виступав найнятий професійний актор, і увесь його виступ складався з тривіальних розхожих фраз подібно до статусів у соцмережах чи до чеховських формул «Волга впадает в Каспийское море, и лошади кушают овес и сено».
Але цей псевдопрофесор Хлєстаков-Голохвастов був настільки харизматичний, так впевнено тримався і так вразив свідомість студентів своїми численними авторитетними титулами, що вони дійсно повірили, що перед ними виступає світова зірка. Цікаво, що пізніше той самий експеримент повторювали в інших американських вузах приблизно з таким самим результатом.
Чудова ілюстрація «ефекту доктора Фокса» була під час славнозвісної зустрічі Зеленського, тоді ще кандидата в президенти, з лідерами українського бізнесу, яка відбулася в розпал виборчої президентської кампанії.
Цікаво, що серед присутніх на цій конференції біль- шість мої знайомі, і коли я їм зателефонував, після того як побачив це в соціальних мережах, вони відповіли мені так само, як студенти каліфорнійського вузу - що були приємно вражені.
Але насправді я усвідомив неминучість перемоги Зеленського ще задовго до виборів, перетинаючись із зірками «95 кварталу» на численних пафосних заходах у Києві, в Одесі, в Дніпрі.
Особливо запам’ятались дві урочисті події в Одесі, ювілей дуже імпозантної одеситки, де представлені три покоління її відомої в Одесі родини. І зазвичай дуже вимоглива одеська публіка, на мій подив, абсолютно прихильно сприймала вкрай вульгарні жарти відомої квартальної зірки стосовно відвідання секс-шопу та особливостей тих чи інших жіночих вібраторів.
У Києві на урочистому сімейному заході в найдорожчому київському готелі квартальні зірки своїм першим зверненням мене теж абсолютно приголомшили. Ведучий «Кварталу» виходить у зал для того, щоб привітати дружину винуватця події. Далі пряма
мова: «Ось вам букет, два кали. Але не прийнято дарувати парну кількість, тому ось вам один кал». Я жахнувся від того, наскільки прихильно подібний гумор був сприйнятий присутніми, а в залі було більше сотні іменитих київських гостей.
Тоді я зрозумів - якщо феномен зірковості «95 кварталу» дозволив їм здобути прихильність такої розбірливої публіки, яка збирається на дорогих ювілейних банкетах, то що ж тоді казати про пересічного середньостатистичного українського телевиборця.
You must be registered for see images attach