Шард Free SE Shard. Адрес 93.79.35.170

Статус
Закрита.

dzehv

Active Member
Модератор
You must be registered for see images

Вт Май 24, 2005 1:54 am
Адрес сервера - 10.0.11.152. Готовый клиент для игры (Ultima2D_9.04.05.rar), хелп по установке и другое можно скачать от туда же - .
Сервер работает не круглосуточно, но на безрыбье и рак рыба. Время работы с 8-00 до 24-00. В дальнейшем возможны изменения.
Создание аккаунда - первый на один ИП создаётся автоматически при заходе в игру.
Характеристики персов на шарде - Статкап - 225+25, скилкап - 2000+500.
Шард пока в тестовом режиме, т. е. пока изменения не окончательные.
По общему решению начальные характеристики персов не изменяются и все регистирующиеся игроки получают равные возможности. Т. е. те, кто играл раньше, никаких преимуществ, кроме знания игры и опыта в прокачке не имеют. Первые 10 игроков получают по три предмета - топору с зарядом на рубку 15000, кирке с 5000 зарядов на копание и набору инструментов ремесленника с 1000 зарядов.
Отличия от стандартного шарда: добавлено к имевшимся 9 видам руды ещё 9 и 5 видов дерева (дерево по мере возможности будет доробатываться, руда уже окончательная). Образцы изделий из руд в ближайшем будующем будут выложены в зоне "Открытого рынка". Самая крутая, но и редкая руда - кристалит, первый, нашедший её будет награждён.
В планах: возможность изготовления фенечек (кольца, браслеты, серьги и ожерелья) и попраками, зависящими от види руды и добавленных камней; добавление чата с отображением статистики шарда; добавление новых алхимических снадобий.
В ближайшие дни также будет сделана закрытая Батлзона. При входе в неё перс обратной дороги иметь не будет, но сможет сразу же получить по 100 всех навыков. Представлять из себя будет небольшой закрытый мир на базе одного из свободных подземелий, населённый различными монстрами и при полном отсутствии закона. Статкап также будет поднят пока предположительно до 300.
Вопросы можно задавать либо на форуме через ЛС, либо в мирке на канале #uo.
*********************************************************
Чт Май 26, 2005 4:51 am
Добавил чат. Запускать командами [ch и [chat . Статистику прилепил, но пока коряво, нужно с людьми онлайн протестить.
*********************************************************
Пт Май 27, 2005 4:22 am
Совместил статистику сервера с чатом. Оставляю вам тестить, будут баги - пишите, не могу нормально протестить, когда онлайн людей нет, а когда есть, задалбывать перезагрузкой.

*********************************************************
Пн Май 30, 2005 11:51 am
Наставил в Токуно вендоров. В главном городе - обычные, только япончкие. Учителя нинзуцо и бушидо где-то на земле. Ищите. Нинзя, он и есть нинзя - научиться тайному искуству нужно попотеть.

*********************************************************
Пн Май 30, 2005 1:33 pm

На Свободном Рынке поставил столб, на котором можно поднять скилкап до 2000,0. До этого практически всем вручную сделал, но на всякий случай зайдите - клацните по нему 2 раза. Он зелёного цвета. Золотистого - банковый столб. Со временем прикручу к Скилстону и поднятие скилкапа до 2500 за славу.
*********************************************************
Ср Июн 01, 2005 8:28 am
Предистория, будет писаться при создании нового перса:
Добро пожаловать на шард Free SE!
Давным-давно мир Ультимы был сказочно богат и полон всевозможных чудес.
Но однажды случилась ужастная катострофа - во время битвы тёмных и светлых сил мир раскололся
и появилось множество небольших миров.
Меньше всего пострадала Фелюка. С неё и началось восстановление.
Но борьба между тёмными и светлыми силами продолжалась.
Любому добру в противовес появлялось и зло.
Вскоре сообщество людей обнаружило живущих по соседству орков и тролей, мутировавших и обрётших разум крыс, ящеров, пауков и скорпионов.
Древняя некромантия возродилась - на кладбищах бродили толпы нежити. Призванные демоны и суккубы поселились в местах преклонения им.
Древние драконы обьявили войну людям.
Некоторые люди тоже мутировали. Появились расы белых саваджей и загадочных людей с зелёной кожей
Общество людей разделилось. Появились бандиты и последователи тёмных культов.
Тогда светлые силы попытались создать идеальную землю, где бы царило только добро и небыло убийств.
Была создана копия Фелюки - Траммел. Для перемещения между мирами были созданы устойчивые магические врата.
Но тёмным удалось перехитрить светлых и в Траммель вместе с добром скопировалось и зло.
Кроме того земли Траммеля в 2 раза меньше приносили ресурсов. Но одной из задач удалось достигнуть - люди не могли убивать других людей.
Убийцы не могли даже попасть на эту землю
Через некоторое время были обнаружены миры Илшенар и Малас.
Илшенар оказался самым загадочным миром. В нём люди нашли город разумных и вполне миролюбивых гаргуль и поселения людей-кошек.
Светлым силам удалось запретить убийства и на этой земле, а тёмные в это время создали две цитадели зла.
Светлым удолось во многих местах этого мира поставить порталы и алтари, но тёмные провели через эти порталы полчища монстров.
Борьба в этом мире между добром и злом ведётся постоянно.
В Маласе, напротив, развернулась борьба между людьми.
Туда почти одновременно попали последователи культа некромантии и палладины - их вечные враги.
Так появилось два города - Умбра и Луна.
И совсем недавно был обнаружен ещё один мир - Токуно.
Этот мир оказался одним из осколков древнего мира, на котором выжила восточная культура, вместе с её монстрами и людьми.
...
И теперь в этом мире появился и ты.
Какой ты путь изберёшь - добра или зла, решать тебе. Сколько ты встретиш здесь врагов и друзей, тоже зависит от тебя.
В игре тебе помогут другие люди и следующая команда - /help. Это список всех доступных тебе команд.
Через общественный портал можно попасть на Свободный рынок, который находится в Фелюке.
Там стоит волшебный столб, который поднимет предел роста суммы твоих навыков.
Удачи тебе в этом мире!

Кто видит ошибки/опечатки - пишите, буду исправлять

*********************************************************

Вт Июн 07, 2005 1:46 am
Во фракцию можно вступить на фракционном камне подписки. Они находятся в Фелюке:
Лорды Теней - к востоку от города Йев,
Консульство магов - южная часть города Мунглоу,
Минакс - перед заброшенным дворцом севернее данжа Destard (где драконы)
Настоящие Британцы - перед дворцом Лорда Бритиша в Британии.
Не путайте их с городскими и камнями фракций, на этих написано - "Камень подписки ... (название фракции)" и вступать во фракцию нужно на них. Камни фракций для общего управления, а городские для контроля городов и прочего.
*********************************************************
Пн Июн 13, 2005 4:26 am

Частично заселил Токино. Активировал там спаун чемпа, дерзайте, поправочки там хорошие . Заселил там пустыню под квест. Поставил там 2 респа огненных жуков. Время респа - сутки . Правда, чтобы его тамить начать надо будет пол пустыни очистить, но респ там 3 часа.
И в конце шахты там наставил всяких гадов...
*********************************************************
Вт Июн 14, 2005 3:20 pm

Закончил заселение Токино. Бегайте, смотрите, воюйте. Ставил там в основном новых монстриков . Запустил нам спаун чемпа. Время респа - 30 мин, обновления - 3 суток.
Заканчиваю скрипты под батлзону. Скоро запуск .
*********************************************************
Чт Июн 16, 2005 1:19 am

Переделал скрипт столба скилкапа. Теперь на нём можно увеличить максимальную сумму своих навыков. Первоначально она составляет 700,0 . До 2000,0 можно увеличить бесплатно. До 2500,0 - достигнув звания Лорд (Леди). За 10000 славы +20,0 к скилкапу. От 2500,0 до 3000,0 - достигнув предела славы. За 15000 славы +10,0 к скилкапу.
Сделал скрипты под батлзону. Остаётся теперь заселить ёё монстриками. Столб входа на неё будет находиться на свободном рынке. Поскольку свободный рынок находиться в Фелюке, куда со статусом молодой попасть нельзя, чтобы попасть в неё прийдётся немного по нормальному миру побегать, пока этот статус не пропадёт. О зоне боёв напишу немного позже.
*********************************************************

Сб Июн 18, 2005 3:37 am

Зона боёв пока откладывается. Сильно лагает, а если заселю станет ещё больше.
Пока сделал на трафейных головах подпись, кто и когда убил. Работает только если PvP. Свисните в ЛС, у кого есть скрипт на лечение бинтами по текстовой команде.
*********************************************************
Сб Июн 25, 2005 3:42 am

Прикупил оперативку себе, так что теперь дело пойдёт .
Начал облагораживание местности - Зона свободного рынка теперь открыта для общественного пользования. На днях по свободе сделаю баттлзону и територии музея и рынка.
И ещё. Вопросы были связанные с разрушением вещёй. Когда прочность вещей доходила до 0 начинал уменьшаться предел прочности. В скором времени займусь этими скриптами и сделаю разрушение вещей при прочности 0. Также есть идея сделать разрушение на одежде и добавить кожанный плащ с небольшой защитой. В связи с этим старая одежда будет уничтожена. О времени этой акции сообщу заблаговременно.
*********************************************************

Чт Июл 07, 2005 3:49 am

Немного изменен принцип разрушения вещёй. Теперь вещи из ткани тоже будут разрушаться. Если они надеты поверх брони, например роба, то будут её прикрывать от разрушения. Старые вещи при первом попадании будут получать прочность 2, новые при создании уже будут иметь определённую, в зависимости от вещи.
Кроме этого добавил в изделия портного кожаный плащ. Имеет небольшую защиту и изготовляется при высоком навыке. Но, тем не менее, к общей сумме защита добавляется. Кроме этого добавил по 1-3 защиты в обувь. Ещё добавлены в изделия портного сумки и оружейники теперь будут покупать костяную броню.
*********************************************************

Пт Июл 08, 2005 3:39 am

Переделал скрипт, связаный с рубкой дерева. Теперь простое дерево будет рубиться, как оно обычно рубилось. Соответственно и навык и сила будут при рубке рости.
*********************************************************
 

Вкладення

  • 6.1 КБ Перегляди: 4 214
Останнє редагування модератором:

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
В ближайшие дни планируется переход на новый сервер 1.2.5.0
Вот лог изменений:

----------------------------------1.2.3.0----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixes:
- Unlock Spell now can be casted at anything
- [Caps command now supports SE skills
- Help Gump was updated to OSI
- Armor Pierce Special Move now requires 50.0 Bushido skill or 50.0 Ninjitsu skill
- Fixed bug causing problem with gain of Valor at Follower and Knight levels
- Fixed minor bug with Chaos Dragoon Elite
- Fixed bug with Glacial Staff
- ItemID, Hue, BodyID of Fire Beetle were updated to OSI
- Bushido and Ninjitsu skills now are included in mana cost skill's list for special moves
- Stamina of already existing Hiryus and Lesser Hiryus was fixed
- SE dungeons now have spell restrictions: it's allowed only "recall from" and "teleport to/from"
- Fukiya now have valid layer
- Fixed bug with player range sensitive: no longer works for tamed creatures
- Fixed bug with fukiya and leather ninja belt allowing charge it more than 10 charges
- Deleted spawning chests from decorations
- Tinker's tools now loss uses crafting traps
- Chest of Heirlooms now have 80 required lockpicking skill
- Treasure Chests no longer will have disabled trap
Additions:
- Promotional Code System (client side)
- New Guild System
- Decoration:
- Miscellanious localized teleporters
- Materials submenu in Tailoring craft menu
- Dungeon Treasure Chests
- Doom Dark Guardians Room
- Mobiles:
- Dark Guardian
- Special ring and bracelet were added in bankboxes (only for TC shards)
- Server version now showing at character login
Changes:
- Formula of Death Strike Spell damage bonus was changed according to OSI:
- tracking distance now included in damage
- max damage capped to 70
- formula now is linear
- Ki Attack and Backstab spells damage bonus was capped to 70
- On login now staff members have nightsight effect for themself
- Recall runes for Dungeon Doom now have correct description
- OSI Publish 31:
- Blade Spirits now take 3/5 the time to cast as they used to
----------------------------------1.2.2.0----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixes:
- Fixed crash bug at recompiling scripts after adding new files in existing folders
- Minor fix for GumpButtonTileArt gump element: wrong order of parameters. Now format is: Format: public void AddButtonTileArt( int x, int y, int normalID, int pressedID, GumpButtonType type, int param, int buttonID, int itemid, int hue, int width, int height )
- Fixed bug with some stealable artifacts
- Necromancer transformations spells no longer check female/male armor validation
- Fixed bug with tinker traps causing internal items
- Minor fix for key rings
- Hiryu and Lesser Hiryu now will display their stamina in Animal Lore gump
- No longer can use Dismount special move under Animal Form spell
- Summon Creature spell no longer can be used in towns
- Minor fix with teleporters in Fan Dancer Dojo
- Fixed minor bug with tillerman
Additions:
- BaseWeapon: Slayer2 property for weapons with 2 slayers: TT artifacts now
- Decoration:
- Resurrection Tree in Ilshenar
- Missing ankhs in Tokuno
Changes:
- Tinker vendor's sell list now have all type of keys
- Creatures summoned by Summon Creature spell now take 1 slot instead 2
- Summons no longer have "(tame)" description
- Summons now have friends context menu
- Summons now say phrase at releasing
- List of creatures in Summon Creature spell was updated to OSI
- OSI Publish 31:
- Improved the item properties of The Horselord
- Improved the item properties of Storm Grip
- Added Mana leech hit proc to the Wind's Edge
- Removed the ability to clothing bless the Major Artifact Kasa of Raj-In
- Promo tokens are now blessed
- Promo tokens and Tokuno Minor Artifacts now added to player's bankbox at TC
- Summons:
- Energy Vortices and Blade Spirits will now take two control slots.
- Energy Vortices and Blade Spirits now have double the hit points.
- Energy Vortices get a massive boost to their dispel resist to bring them into parity with blade spirits and most of the controlled summons in this regard.
- All magery summons, uncontrolled and controlled get a boost to their dispel resistance.
- Creatures with auto-dispel now only have a 10% change to dispel when hit by a summon, instead of a 100% chance. Barracoon is excepted from this and maintains his 100% dispel chance.
- Heal spell now heals 50% more damage when used on a target other than the caster.
- Spellbooks:
- Player crafted spellbooks now have a chance to have slayer properties.
- Lower Reagent Cost, Lower Mana Cost, and Mana Replenish can now be found on crafted spellbooks.
- Crafting a one property spellbook now only requires 80 magery.
- Crafting a two property spellbook now only requires 90 magery.
- Crafting the three property spellbook now only requires 100 magery.
- 110, and 120 magery each improve your odds of getting additional properties, but the number of properties is capped at 3.
- Maximum property intensities are obtainable with just 100 magery.
- Composite Bow now requires 7 logs instead 10
- Focus Attack spell damage bonus was corrected to OSI
- Honorable Swords and Ancient Urn now have different names
- Some cosmetic changes in scripts
----------------------------------1.2.1.0----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixes:
- Fixed potential server crash bug with Mephitis AI
- Pigments Of Tokuno no longer can be used at itself
Additions:
- Gumps: GumpButtonTileArt element - button with item image, containing hue, itemid, width and height as parameters. Format: public void AddButtonTileArt( int x, int y, int normalID, int pressedID, int param, GumpButtonType type, int buttonID, int itemid, int hue, int width, int height )
- OSI Publish 31:
- Treasures of Tokuno phase 2
- Locate Ihara Soko, the Imperial Minister of Trade, in Rokuon Cultural Center in Zento
- Turn in 10 minor Treasures of Tokuno artifacts to receive a choice of any new major Tokuno artifact
- As you approach Ihara Soko with the minor artifacts, she will present you with a selection window
- Ihara Soko will keep you updated on how many more artifacts you need to turn in before you receive your reward
- Chest of Heirlooms that have been tampered with will not be accepted as a valid turn-in
- Players will now unhide when they die to prevent ghosts from trying to auto-stealth
- Major Artifacts:
- Sword of Prosperity
- Sword of the Stampede
- Wind's Edge
- Darkened Sky
- The Horselord
- Rune Beetle Carapace
- Kasa of the Raj-in
- Stormgrip
- Tome of Lost Knowledge
- Pigments of Tokuno:
- Paragon Gold
- Violet Courage Purple
- Invulnerability Blue
- Luna White
- Dryad Green
- Shadow Dancer Black
- Berserker Red
- Nox Green
- Rum Red
- Fire Orange
- Promotional Tokens
- Tokens can be more easily traded to other players than codes
- Double-click the token to redeem what's in them
- Applies to promotion codes for Soulstone, Soulstone Fragments, and Character Transfer
- Soulstone Fragments
- Soulstone Fragments are limited use soulstones
- Works like a soulstone, except each fragments contains only 5 charges and does not animate when filled
- Flushing a skill does not use up a charge
Changes:
- Pigments of Tokuno were updated to OSI
- Chest of Heirlooms now have enabled trap and lock, and can carry random jewelry
- ItemID of Black Lotus Hood was updated to OSI
- Hue of Tome Of Enlightment was updated to OSI
- Changed algorithm of carrying minor Treasures of Tokuno: more accuracy to OSI
----------------------------------1.2.0.1----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixes:
- Fixed a lot of C# compiler warnings
- Workaround for the RunUO faction bug: Reflection.cs assumes
- Fixed a null cast in ScriptCompiler.CheckStamps()
Changes:
- Alphabetically sorted directory entries; ScriptCompiler.cs now sorts
- Filenames before passing them to the compiler
 

Вкладення

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
----------------------------------1.2.5.0----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixes:
- No longer need steal items from camp's chests
- Inactive champion spawns now have correct hue
- Fixed potential server crash bug with slayers
- 105 Power Scrolls no longer will become cursed after server's restart
- Fixed bug with Ihara Soko reward gump
- StarRoom Moongate now have correct destination location and will decays 3 minutes instead 2 minutes
- Fixed potential server crash bug with Doom Dark Guardians
- Fixed bug with Dark Guardians Room region: no longer recall from it
- Fukiyas, shurikens, fukiya darts, leather ninja belts now will craft with exceptional quality if chance was correct
- Corpse Skin spell now decrease fire and poison resists for 15 points instead 10
- Players in wraith form no longer loose their stamina at movement through other mobiles
- Paragons now will have fast speed
- Fixed potential server crash bug with slayers at spellbooks
- Fixed problem with uncorrect labeling items with plain text names
- Big Fish trophy deeds and addons now will show fisher name and weight of fish
- Fixed minor bug with Item.AddNameProperty method
- Scissors now will correct work with SE studded and leather armors
- Mage Armor property no longer will appears at leather armor
- Durability property no longer will appears at crafted armor
- Lower Stat Requiments property no longer will appears at leather armor
- At cast Invisibility spell targets of spell will loose their warmode status
- Hidden mobiles now stops their combats timers
- Public houses now correct count visits: not only at opening the house door
- Fixed minor bug causing unactivation of Doom Dark Guardian Room
- Fixed minor bug when players can teleport their corpse in Doom if corpse isn't in guardian's room
- Fixed minor bug causing players can be teleporterd under statue pedestal in Doom
- Fixed minor bug with Glacial Staff
Additions:
- Completely rewritten stealeable artifacts generator: fixed spawners, weights, locations
- Doom Lamp Room Puzzle
- Mini House Malas Mountain Pass
- Decoration:
- Terra Sanctum: sparkles, posts, signs
- Lost Lands: signs
- Skara Brae: signs for cross teleporters now are localized objects
- Ilshenar: teleporters, resurrection objects
- Britain Sewers: broken levers and switches
- Doom: missing statues
- OSI Publish 28:
- Instance Corpses
- Damaging a mob and making the top attackers list allows you access to its loot in an fairly distributed fashion
- The looting rights formula has remained unchanged
- Players or parties who make the top attackers list will receive an "instanced" loot container
- This corpse container will only be accessible by the player and not viewable by others for 3 minutes
- Gold will be split evenly among all players on the top attackers list
- Generic stackable items (bolts/arrows, jewels, reagents, etc.) will also be divided among the top attackers
- Each player has a chance to receive up to 1/N (rounded up) of the creature's total items (where N = # top attackers)
- Resources (meat, skins, etc.) will go to the player on the top attackers list who first cuts up the corpse
- Items the creature has looted from a player will only be available to the player they came from for 3 minutes
- Each player's own Luck will play a role in determining the loot that is received
- In the case of a party, the member with the highest luck will be used
- Loot and resources left in the instance corpses will become available to everyone after 3 minutes are up
- PVP looting will not be affected by this change
Changes:
- Success chances for crafting maps were updated to OSI
- Summon Familiar spell gump now will disappear after 1 minute after cast
- OSI Publish 31:
- Energy Vortices and Blade Spirits will now be limited to a total of six (6) per five by five (5x5) square of tiles centered around each Energy Vortex or Blade Spirits. Should the total number of Energy Vortices and Blade Spirits in an area exceed this limit Energy Vortices and Blade Spirits in the area will be selected at random and dispelled until the limit is no longer exceeded. No mana or reagents will be returned to the mage whose Energy Vortex of Blade Spirit was dispelled
- [Decorate command now supports item labeling
- Mini house deed "Church At Night" now has correct description
- Spellbooks, runebooks now can be marked with crafter name and exceptional quality
- Changes in Sacrifice:
- Enslaved gargoyle, gargoyle enforcer now include in sacriface mobiles list
- Fixed bug when player can get items back don't spend sacrifice
- Changes in Valor:
- Champion spawns now will be randomize if they are random type and used valor for activate
- Correct messages type at activate and advance: phrases said by champion idol
- Fixed number of points of valor need to activate, advance spawn and for valorious challenge
- At activate spawn with Valor 2-4 additional candles will be added to spawn, if less than 4, spawn can be used again with Valor
- Hidden players now can use Valor at spawn
- Changed message for stuck menu teleportation
- Mask Of Death and Greater Mask Of Death potions temporarily disabled according to worldwide OSI Publish 32 release
- Chances for crafting Confusion and Conflagration potions were changed according to worldwide OSI Publish 32 release
- Regular rares temporarity disabled
- Trophy deeds now blessed
----------------------------------1.2.4.0----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixes:
- Glacial Staff now has correct displayed name
- Minor fix for chance of carrying minor artifacts: problem with very small luck
- Promotional Tokens now links soulstones and soulstones fragments to account of token's owner
- Fixed contents of dungeon treasure chests
- Fixed bug causing impossible to poison leather ninja belt
- Leather ninja belt and fukiya now display their poison property
- Detect Hidden skill now works for traps at dungeon treasure chests
- Damage of traps and Remove Trap skill dependences were fixed;
- Help gump for young players was updated to OSI
- Evil Orc Helm was updated to OSI
- Glacial Staff hit harm bonus was updated to OSI
- Fixed bug with ninja stealth spells
- Fire Beetle now again can smelt ore
- Fixed serious bug with crafting: item marking by constant name and no longer dependent on player change name
- Fixed minor bug with Confidence spell
- Confidence spell no longer work for dead players
- Fixed bugs with Magic Trap spell and Remove Trap skill
- Necrospells inscribe min skills updated to OSI
- Hiryu and Lesser Hiryu now will be attack any closest creature
- Arch Cure spell no longer work for criminals
- No longer can sell items or use gold from locked containers
- No longer can insure items in locked containers
- Paragon chests no longer will display their gold in total gold mobile status while locked
- Items in Chest of Heirlooms now more correctly dropped
- Mana Regeneration property at spellbooks capped to 1
- After death of champion champion spawn now can be used by Valor
- Champion spawn's monsters now will be disappear after death of their champion
- Mephitis web ability no longer will remove effect of any necromancer transformation spell
- Fixed bug causing that players under effect of Mephitis web ability can displayed as ogre
Additions:
- OSI Publish 32:
- Three new Necromancer alchemy potions with two intensities each (regular and greater)
- Conflagration - Creates a field of flame with damage based on the strength of the potion.
- Mask of Death - Causes monsters to ignore a player for a duration based on the strength of the potion. Has no effect on monsters that are currently attacking you.
- Confusion Blast - Confuses all monsters in an area. The size of the area is based on the strength of the potion.
- Necromancer Exorcism spell
- Exorcism is a Necromancer spell that also requires GM Spirit Speak to cast
- Exorcism will relocate any player ghosts around the caster to a shrine on that facet
- Exorcism will only work in a champion spawn region
- Exorcism will not affect players who have a corpse on the same subserver
- Exorcism will not affect fellow faction, guild, alliance, or party members
- Players with GM Spirit Speak can now see the ghosts of other players at all times
- Exorcism scrolls will be craftable by scribes, drop off of some high ranking creatures, and can be sold to shopkeepers
- Added guild and alliance chat
- Use "\" for guild chat
- Use "|" (shift + "\") for alliance chat
- Guild and alliance chat color and ignore toggles added to options gump
- Mini-house "Church at Night" as a 1st Year Veteran Reward
- Paragons are now hued bright yellow in 3D client
- Adding bows to the test center bankbox
- Added a warning when your inventory is full that you need to make room in order to receive an artifact
- Underline titles for any object in world: items and mobiles
- System for preventing cheats from GM
- Decorate command was updated for TC shards
- Decoration:
- Pet Bonding Gates for TC shards
- Items:
- Fire Bomb
- Core:
- GraphicalEffect(0x70) Packet
- Support to "double" revision versions of client: client's version now displayed correctly for 4.0.10 clients
Changes:
- Slayers list was updated to OSI
- OSI Publish 29:
- All Daemon Slayers will become demon slayers
- Daemon Slayers will no longer spawn
- Hiryu dismount special move can no longer be used to separate a Chaos Dragoon Elite from his mount
- Fukiya darts and fukiyas now can have poison property
- Fukiya now can be used from backpack
- Lord/Lady titles now are added to crafter label on item
- Luck bonus for any artifact (Doom, Paragon, TT) chance receiving capped to 1200
- Name of Idol Champion was updated to OSI
- Shields made with runic hammers now can have Reflect Physical property
- Harrower now will say some phrases
- PowerScrolls received by Justice protectors now will be distribute randomly
- Potions kegs were updated to OSI: correct labels, new potion's types, target for empty bottles
- Magic hats were added in loot tables
- OSI Publish 32:
- Turning in a BOD removes the BOD timer based on BOD type (blacksmith/tailor)
- BOD quest offers now display time remaining in minutes instead of hours
- Vendors can no longer be dismissed until all of the gold they are holding as been collected
- The turn-in NPC for Treasures of Tokuno, Ihara Soko, can now find more than 10 artifacts in your inventory
- Replaced Polymorph gump with a better looking iconic choice gump
- Confirmation gump now appears when disabling auto-insurance
- Power scrolls given to dead players will now be placed in the player's corpse
- Decorative plants now display the plant type in their name
- Honor Embrace no longer work on controlled creatures
- The hard cap for Deathstrike damage is 70 if the target moves more than 5 steps in 5 seconds, or 30 if the target does not
 

Вкладення

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Всё, закончил перенос скриптов и настройку на новой Ранушке. Будите играть теперь на ней, пока по Наследию Ранушка не выйдет. Пишите свои впечатления, тестируйте. Возможны баги, т.к. пришлось накладывать на неё свои нововведения.
 

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Запустил спауны всех чемпионов.
Время респа - 1 час.
Кстати у токинского был респ 30 мин.
Так что желаю удачи. На охране стальных чемпов свитки силы +5 тоже дают. Пока я на паучином тестил мне 2 дали.
 

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Поправка на новой Ранушке - посмотрите, кто в гильдии, как действует кнопочка "Guild".
 

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Буду спауны чемпов отрубать. Жрёт 400М оперативки. Оставлю вам токинского, на болоте крысиного и один случайный в Лостланде.
 

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Наблюдается глюк в новой ранушке - накапливаются мобилы и предметы. Из-за этого увеличилось продолжительность сейвов и тормоза в игре. Уже кушает оперативки 500 М и сейвы по 6 минут.
В связи с этим сервер временно не работает, буду исправлять. В худшем случае прийдётся сделать откат на пару дней на старую ранушку. :(.
 

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Поправил баг в Ранушке 1.2.5.0. Уже играете на ней. Заодно сделал пару скриптов для контроля предметов и мобилов в мире.
 

KOCTa

Dedywkо |Co100
Команда форуму
Супер Модератор
Открывается для свободного прохода "Батл Зона". С чем я вас и поздравляю. Осваивайтесь, кто там ещё не был. В конце подземелья - спаун чемпиона.
Предупреждение: персы, попавшие туда ранее, при входе ими, будут автоматически удаляться. Если вам они дороги, как память - лучше ими не заходите. Но, лучше удалить, чтобы на сервере не оставался мусор.
В скором времени будет сделана арена и будут проводиться турниры.
 
Статус
Закрита.
Зверху