Церкви и политика

  • Автор теми bsv
  • Дата створення

Фокс Малдер

Торговець чорним деревом
Відповідь: Церкви и политика в Украине

РОЗДІЛ І

ЧИ ВЛАДИКАМ ГОЖЕ ПОРУШУВАТИ ЗАПОВІДІ БОЖІ?

Високодостойний Митрополите!

На жаль, Вашу заяву, розповсюджену через мережу Internet, щойно побачила, тому відповідаю з таким значним запізненням.
Почати хочу з головного для кожного християнина - Заповідей Господніх, восьма з яких гласить: "Не воздаяй свидетельства ложна на ближнего своего".
Прикро мені писати це, але в своїй заяві Ви, Ваше Високопреосвященство, цю Заповідь постійно порушуєте.
Наприклад, Ви пишете, що я нібито "делаю "Заяви" на всю Украину и еще раз сталкиваю верующих Канонической Церкви и неканонических организаций в Украинской Державе".
Але ж це неправда! Жодних Заяв на всю Україну я не робила! Заява Обласної організації Народного Руху України, підписана мною, - тоді головою організації, - ніде не публікувалася, її було відправлено суто за призначенням: Президенту України, Прем'єр-Міністру та Уповноваженому в справах релігії при Кабінеті Міністрів. Чи це їх я мала намір "столкнуть" між собою?
Мова в заяві йшла про те, що в контрольованих Вами засобах масової інформації, з амвонів храмів, що перебувають у Вашому підпорядкуванні, та від Вас особисто постійно доводиться чути нападки на віруючих інших конфесій, яких Ви та підлеглі Вам ієреї постійно називаєте "слугами антихриста", "фашистскими сообщниками", чим розпалюєте міжконфесійну ворожнечу, що є грубим порушенням українського законодавства.
Говорилося також про те, що наша рідна, до того ж державна, мова трактується Церквою Московського патріархату як "уличная, площадью рожденная речь", а також про те, що Ви особисто та підвладні вам священики постійно й відкрито закликаєте до відновлення Російської імперії - "єдіной и нєдєлімой Русі", що ми трактуємо як заклики до повалення проголошеної в 1991 році й конституційно закріпленої суверенної й незалежної Української держави. Кожне слово в нашій заяві було підтверджене відповідними цитатами з посиланням на конкретну газету, брошуру чи листівку, видану з Вашого благословення.
Ви ж, високодостойний Митрополите, звинувачуєте нас у тому, що ми на Вас, "невиновного", "возводим ложь и клевету". В чому ж "клевета", як все, про що ми пишемо в своїй заяві, чорним по білому написано у Вашій пресі?!
Чи ж гоже Вам, такому високому достойнику Церкви, отак лжесвідчити на нас? Чи Заповіді Божі існують лише для нас, мирян, а на Церковну ієрархію Московського Патріархату не поширюються?
Лжесвідчите Ви, Владико, не лише на нас, а й на кілька мільйонів українців греко-католиків, обзиваючи їх "предателями", та звинувачуючи в "ненависти к своим соотечественникам" при "перемене политической ситуации". Це є цілковитою неправдою й грубим наклепом на моїх співгромадян.
Та й навіщо Вам, високодостойний Митрополите, шукати "предателей" серед наших греко-католиків, коли ви мали цілу 25-тисячну армію Власова, яка складалася з "найканонічніше-православних" росіян?! І ці 25 тисяч "канонічних" юридично були, справді, зрадниками, бо складали присягу на вірність своєму "єдіному і нєдєлімому Отєчєству". Західні українці греко-католики ні Росії, ні Союзу ніколи не присягали.
Їх приєднали до Союзу за таємною угодою Сталіна й Гітлера (Пакт Молотова - Ріббентропа).
Чи відомо Вам, Владико, як поводилися совєтські окупанти в Західній Україні після її так званого "визволення" в 1939 році? Я не відсилаю Вас учити історію цього періоду, ані прочитати хоч би й мою статтю "Мовою документів і свідчень" ("Чорноморські новини" від 11-19.10.1997 р.). Я наведу лише дві цифри, хай від них здригнеться Ваше "великорусское" серце. За підрахунками князя Лева, зробленими в 1286 році, за 46 років татаро-монгольського іга в Галичині було 12,5 тисяч жертв. За один рік "совєтського" (з осені 39-го по осінь 40-го) жертви в тій же Галичині становили 1 мільйон 700 тисяч 390 осіб.
Отож, гріх Вам, Митрополите, ображати пам'ять тих, хто піднявся на боротьбу за своє право жити на власній землі, хто боровся проти окупантів і "червоних", і "коричневих", хто відстоював право українців на власну Державу, бо розумів, що лише в "своїй хаті - своя правда і сила, і воля". І саме вони були вірними дітьми своєї Вітчизни, бо ні Росія, ні СРСР такими для них ніколи не були, на відміну від "православних" власівців…
То що ж Ви, Митрополите, в чужому оці порошину шукаєте, в своєму - поліна не помічаючи??? Нас же Господь, здається мені, застерігав від цього?..
Є ще одна дуже важлива Заповідь Господня, яку Ви та ваші ієреї чомусь весь час ігноруєте. Гласить вона: "Не укради". А інша, що перегукується з нею, каже: "Не возжелай жены ближнего своего, ни раба его, ни вола, ни дома его, ни всего, что есть у ближнего твоего".
Ви весь час називаєте "разбоем" дії західноукраїнських віруючих, які в 90-х роках відібрали храми у Московського патріархату. А як же назвати дії Російської Церкви, яка в 40-х роках після знищення Греко-Католицької Церкви (в тім числі й фізичного знищення десятків тисяч греко-католиків - священиків і мирян) без докору сумління прийняла із закривавлених рук безбожної влади всі багатства цієї розіп'ятої Церкви-страдниці? Адже, згідно з Кримінальним кодексом, злодієм, грабіжником є не тільки той, хто пограбував, а й той, хто прийняв награбоване. А Господь же наказав: "НЕ УКРАДИ!.."
Не ваші храми, не вашу власність відбирали віруючі в Самборі чи в інших населених пунктах Західної України, а своє, їхніми дідами й прадідами збудоване, їхньою працею надбане!
За всіма Божими й людськими канонами ЧУЖЕ, НЕПРАВЕДНО НАБУТЕ - слід віддавати добровільно, та ще й КАЯТИСЯ при цьому. Але московським ієрархам так чужого бажається, що вони не тільки не повернули його з каяттям законним власникам, а ще й гніваються, що законний власник у них своє силою відняв.
Ось уже й Києво-Печерську Лавру Московському Патріархату приватизувати бажається, хоч будували її наші предки ще в 1060-х роках, коли не те що про Московську Церкву, а й про саму Москву ще й згадки не було…
І Почаївської, заснованої, до речі, питомою українкою Ганною Гойською, також бажається. А Господь же казав: "Не возжелай того, що не твоє"!..
Так ні ж - не слухають! Усе чужого хочуть та "канонічних" територій у чужій землі шукають, доводячи, що та земля таки споконвіку їхньою й була!
А "брехати - грішка, - вчила мене моя бабуня, - за яку Боженька накаже".
І сама, замість Боженьки, іноді за те "наказувала" мене по губках.
Мабуть, у ієрархів Московської Церкви, як вони були маленькі, не було такої бабуні…
Далі буде.
 

bsv

Странник
Re: Церкви и политика в Украине

- В связи с предстоящим визитом Святейшего Патриарха Кирилла в Украину появилось много материалов. В беседе журналиста Евгения Киселева с архимандритом Кириллом (Говоруном) говорится, что многие ваши политики боятся патриарха, как проводника некоей имперской политики Украины в России. На Украине действительно считают Патриарха империалистом?

- Во первых, я не знаю наших политиков, которые боятся патриарха, по-моему его все уважают. Более того наше единство с Русской Православной Церковью у подавляющего большинства наших политиков не только не вызывает аллергию, но и приветствуется. Янукович, Тимошенко, Симоненко, Литвин, Мороз, Витренко – а это 90 процентов нашего политикума - хоть раз где-то выразили недовольство нашим единством с РПЦ? Напротив, они нас всегда поддерживали. Нашими прихожанами являются лидеры оранжевой революции, ближайшие соратники В. Ющенко – Порошенко, Луценко, Ехануров и другие. Есть небольшое униато-раскольничье лобби, которое возглавляет сам президент, но это отнюдь не вся наша элита.

Во-вторых, я не пойму где Киселев с о.Кириллом увидели «имперскую политику»? В религиозной сфере в Украине у России никогда не было только имперской, а просто нормальной. За что преследовали и преследуют наши общины? Ведь все их члены – граждане Украины, они нигде и никогда не нарушили не одного закона. Почему же их могут шельмовать, выгонять из храмов, отбирать имущество? Только потому, что они, как их деды и прадеды, ходили в свою тысячелетнюю церковь Русскую Православную Церковь и не хотели переходить в новоделы, которые создавали наши президенты и политики. Ты можешь себе представить, чтобы кто-то захватил хоть один католический или протестантский храм в Украине? Уже через час и президент, и министры сидели бы в американском или ватиканском посольстве и «разруливали» бы ситуацию. У нас же захватили с насилием несколько сотен храмов. И что же мы слышали из России? «Это внутреннее дело братской Украины»! В чем же здесь «имперская политика»? Вот высшие судебные инстанции Украины постановили вернуть нашим общинам захваченные раскольниками храмы в Ровно, Луцке, Рохманова. Власть годами не выполняет эти решения. США или Ватикан позволили бы такое, если бы касалось дело их общин? Вмиг бы все права верующих были бы восстановлены.

Недавно в Сумах председателю колхоза чего-то перестала нравится наша община, он как феодал, решил выгнать ее из храма, и завести другую «патриотическую», филаретовскую. Наша община молится на улице. Это нарушения прав верующих, законов страны. Святейший Патриарх Кирилл прислал им письмо поддержки. Такое случилось впервые за 18 лет. Может, это «имперские интересы».

 
Останнє редагування:

mangust

патріот
Відповідь: Re: Церкви и политика в Украине

- В связи с предстоящим визитом Святейшего Патриарха Кирилла в Украину появилось много материалов. В беседе журналиста Евгения Киселева с архимандритом Кириллом (Говоруном) говорится, что многие ваши политики боятся патриарха, как проводника некоей имперской политики Украины в России. На Украине действительно считают Патриарха империалистом?
Прочитав перше речення,стосовно імперської політики України в Росії :lol: і посміявся.
 

Фокс Малдер

Торговець чорним деревом
Re: Церкви и политика в Украине

Галина МОГИЛЬНИЦЬКА
ЛІТОС
(АБО КАМІНЬ ІЗ ПРАЩІ ПРАВДИ НА РОЗБИТТЯ МИТРОПОЛИЧНОГО БЛУДОСЛОВІЯ)
(продовження)
РОЗДІЛ ІІ
ТРОХИ ПРО ІСТОРІЮ Й ІСТОРИЧНУ ТЕРИТОРІЮ​

Достойний Владико!

Ви краще за мене повинні знати, що словоблуддя й фарисейство також є гріхом. Та, читаючи вже вкотре Вашу заяву, я ніяк не можу второпати: як же Ви ставитеся до нашої незалежної суверенної України?
То Ви пишете: "Наша Страна, наше Отечество, наша Родина - Свободная Украина теперь уже более десяти лет идет по пути нового социального строя" - й ніби радієте цьому, так у Вас це все піднесено, урочисто: все - з великої літери!
А абзацом вище пишете: "Мы стали свидетелями трагедии потрясающих политических, социальных и духовных перемен". Невже ж бо така трагедія для Вас, що хлопці наші не гинуть ні в Афганістані, ні в Чечні, що діти наші вільно відвідують церкву, і їх за те не виключають із навчальних закладів, як колись виключили мене - шістнадцятилітню дівчинку? Чи трагедія, що Україна, як і інші колишні республіки, стала самостійною Державою?
То Ви закликаєте "любить… свое Отечество, нашу ласковую Мать-Украину", а то раптом заявляєте, що вона, ця "ласковая Мать", без "Великой России" взагалі не має права на існування, стверджуючи, що "Киев без Великой России невозможен ни в коем и ни в коем случае…" та звинувачуючи нас у "сепаратизмі", бо, мовляв, Росію ми називаємо "чужим государством".
Так, називаємо чужим, хоч без "мстительности и ненависти", яку Ви нам чомусь приписуєте. Я дуже добре ставлюсь до Грузії, Польщі чи Білорусі й навіть до Верхньої Вольти, але всі ці держави, як і Росію, зву чужими, бо моя Держава - це Україна! Вона мені найближча, найдорожча. Вона - моя. І це всім і кожному зрозуміло, як зрозуміло, що мама моєї подруги, як би я її не шанувала, є для мене чужою мамою, а не моєю.
А от яку державу Ви вважаєте своєю?
До відповіді на це запитання крізь словесну павутину, виткану Вами, пробитися важко…
Та як би Ви не прикидались "патріотом" України, як би не ховали в словоблудді своє істине обличчя, а навіть Ваша заява, що змусила мене взятися за перо, є неспростовним свідченням того, що Вам ненависна наша незалежність, яку Ви й досі вважаєте нежиттєздатною, тимчасовою, і все робите для того, щоб переконати інших у нежиттєздатності й навіть протиправності існування самостійної України.
Дозвольте запитати Вас, за яким правом, Владико, Ви - духовна особа, смієте називати історичні домовленості Президентів трьох незалежних Держав "преступным беловежским сговором"? Чи Вам невідомо, що свою волю жити в Незалежній Державі висловив увесь український народ під час референдуму в грудні 1991 року?
За яким правом Ви, чиє покликання служити Богові й молитися за країну, в якій живете, й за народ, який Вас годує, сієте сумніви в душах цього народу, доводячи йому, що він неспроможний самостійно існувати, що наша незалежність - це лише "самообольщение националистов", які "мечтают быть тем, кем быть без Великой России не могут"?
За яким правом Ви, служитель Церкви, конституційно відокремленої від Держави, перетворилися самі й перетворили своїх ієреїв у політиків у рясах, що дозволяють собі на свій розсуд тлумачити політику цієї Держави, виносити присуди політичним партіям, кликати наш народ назад, в імперське ярмо "єдіной і нєдєлімой"?
Чи ж не фарисейством є після цього вся ота Ваша "патетика" на адресу "свободной Украины, ласковой Матери"?
Що ж це за "син" такий "люблячий" знайшовся, що так прагне затягнути свою "ласковую Мать" у чужу кормигу, що відмовляє їй у праві самостійно господарювати у власній хаті, бо вона, мовляв, без "Великой России" того не втне, а ті, хто вірить у її майбутнє, - "самообольщаются", "видя в том, что прожили 10 лет, жизненность своих идей".
Що ж Ви за "син" такий, що відмовляєте в майбутньому своїй "ласковой Матери"?!
Та річ у тому, що Ви завжди були і нині є сином іншої "Матери", ім'я якій Росія. І саме про її інтереси дбаєте, намагаючись утримати Україну у великодержавному духовному полоні, не дати звільнитися її народу від віками прищеплюваного почуття меншвартості, стати справді вільним, державним українським народом, а не міфічною "ветвью единого русского народа".
"Забвение и извращение прошлого, - пишете Ви, - это предательство своих предков, это отречение от них… Потомки не будут любить своей Родины, когда не будут знать своего прошлого".
Правильно пишете!
Можливо, якби мій народ краще знав свою історію, то не посміли б Ви, Владико, ївши хліб, вирощений цим трударем-народом на нашій святій землі, зневажати цей народ, відмовляючи йому в праві на державність, не посміли б стверджувати, що в моїй Вітчизні "наспех создается культура", та ще й повчати зверхньо, що "обычно она создается не десятилетием…"
Але вибачте мені цей спалах гніву й обурення. Мабуть, не лише Ваша вина в тому, що Ви, стільки років проживши на нашій землі, не спромоглися хоч на якесь уявлення про майже семитисячолітню культуру мого народу, зафіксовану в археологічних пам'ятках Мізина й Трипілля, в історичних хроніках і записах чужоземних мандрівників, у народній поезії та звичаєвості.
Вас, тульського хлопчика, ще зі школи навчали, що культура була тільки в Росії, і великороси щедро дарували її іншим народам. Нас - дівчаток і хлопчиків з Києва, Одеси чи Львова - навчали так само. Але "дівчатка й хлопчики" з Одеси чи Києва хотіли дістатися до правди. А "хлопчикам" з Тули, коли вони підросли, стало вигідно, щоб цієї правди ніхто не знав і сьогодні.
"Могильницкие" не "фальцифицируют историю", Владико! Вони прагнуть звільнити її нарешті від московських великодержавних фальсифікацій, у полоні яких, на жаль, знаходитеся й Ви, Ваше Високопреосвященство.
Це великодержавна ідеологія, за яку Ви так тримаєтесь, уперто хотіла зробити нас отими "Иванами не помнящими родства", відрізати нас від наших предків.
Більше того, вас, росіян, вона ще жорсткіше й успішніше від ваших предків відрізала.
Ви весь час наголошуєте на тому, що "наше историческое прошлое с Россией едино", бо Нестор-літописець писав "откуда есть пошла Русская земля"; і Ви, мабуть, упевнені, що, пишучи Русская земля, він мав на увазі землю Російську.
Можна побачити у Вашій заяві навіть таке: "Киевская Русь всегда была вместе с Великой Россией", хоч навіть нинішній четвертокласник знає, що коли була Київська Русь, то не тільки на "Великую Россию", а навіть на "княжество Московское" ще й не сіялося.
Давайте ж, не дорікаючи одне одному "невежеством", як це Ви робите у своїй заяві, спокійно погортаємо літописи та подивимося, що в ті давні часи називалося Руссю і про яку землю писав преподобний Нестор у своєму літописі, який Ви чомусь називаєте першим, хоч відомі ще принаймні 2 донесторівських літописи. Але те зараз не надто важливо, нас цікавить інше.
Ось Вам Новгородський літопис. Читаємо: "Літо 1149. Іде єпископ Ніфонт із Новгорода в Русь".
Ось ще пізніше: "Літо 1165. Ходи ігумен Юрьевский в Русь, в Києвград".
Владико, це вже 2-а половина 12 століття, а навіть горді новгородці, де багато років князюють київські князі, Руссю себе не вважають!
Може, амбіційні суздальці, які, як відомо, стали основою майбутньої Московської держави, звали себе Руссю? Ні, Владико!
Ось як пише суздальський літописець: "Літо 1180. Іде князь Святослав со половци і черніговци із Русі на Суздаль ратью".
Те саме читаємо й в Іпатіївському літописі:
"Літо 1155. Юрій іде із Суздаля на Русь і прийде Києву".
То яка земля звалася Руссю, Владико? І про яку землю писав Нестор-літописець, називаючи її Руською землею? Про нашу, Владико. Про ту, що значно пізніше стала зватися Україною, хоч слово це зустрічаємо в літописах ще з 11 століття.
Але ж не Могильницька, яка "фальсифцирует историю", писала літописи! І не Могильницька про те саме Ростово-Суздальське князівство, що стало основою майбутньої Росії, написала отаке: "Это была страна, лежащая вне старой коренной Руси, и в ХІ веке она была более чужеродной, нежели русской страной. Населяли ее мурома, меря, весь…" Не я, а видатний, до того ж російський, історик написав. На прізвище Ключевський. У томі 2 на сторінці 362.
Що ви, великороси, знаєте про цих ваших предків: мерю, весь, мурому, чудь та інші угро-фінські племена, що населяли територію майбутньої Росії? А була ж і в них, як і в кожного давнього народу-племені, якась своя давня історія, самобутня культура… Що Ви, Владико, чули про неї?
Я про племена, що жили на моїй землі за кілька тисяч років до нас, можу розповідати кілька днів підряд, можу заспівати обрядову пісню, яку більше тисячі років тому співала на моїй землі давня полянка, чи, може, й антка. Що розповість великорос про історію весі чи чуді? А нічого! Замість того почне переповідати історію Київської Русі - тобто моєї держави, яка вже з ХVІІ ст. на всіх Європейських картах зветься Україною. Московську державу ще й у 17 столітті Руссю ніхто не називає, бо вона нею не була й не є. На тогочасних картах ті землі, які московські владоможці невдовзі назвуть Государством Российским (але таки ж не Руським!), значаться як "Московское княжество", або просто - "Московия", а населення цих земель зветься також не "россиянами" й не "русскими", а московитами, чи ще коротше - москалями. Так що "москаль" - не кличка й не образа, а назва за географічним місцем проживання. Ті, хто живе в Естонії, звуть себе ести й не сердяться самі на себе за це. У Казахстані живуть казахи, а не казахстанці. Ті, хто живе на Волзі, навіть гордяться йменням волгарі. Чому ж для одних ці назви прийнятні, а для інших - кривдні?
Чи не тому, Владико, що, приміром, казахи, ніколи не намагалися зректися свого походження й приписати собі інше.
Я, наприклад, звусь Галею і дуже люблю своє ім'я. А от була в мене подруга, також Галя, яка всім казала, що зветься Алла (Галя їй здавалося не досить "благородним"…), так ото було, не доведи Боже, хтось забудеться та не Аллою, а Галею її назве - розбушується так, наче їй хто-зна якої образи завдали…
Я про цю Галю-Аллу згадала, коли прочитала у Вашій заяві, як Вас образило слово "москаль", хоч особисто я його ніколи не вживаю.
Як би там не було, але "русскімі" жителі Московського князівства не звалися. Термін "Московская Русь" появився вже після того, як Москва, "вбившись у пір'я", схотіла стати "Третім Римом", і виникла потреба в історії, не згіршій, ніж в інших європейських держав. Московську історію глибше 12 століття протягнути складно, а поруч - розорена держава з такою славною історією! Простягни руку - і бери, позиватися все одно нікому! Отак і стала Московія - Московською Руссю, а вже Петро І її, разом зі всіма загарбаними територіями, "Российской империей" назвав.
Не Руссю - на це й він не зважився, хоч Україна вже повністю в його лабетах була, а Россией.
Тож і народ цієї держави мав би зватися "российским", а не "русским" народом, і Церква - "российской", а не "русской".
І самі Ви, Владико, за національністю маєте зватися аж ніяк не "русским" і навіть не "российским", а таки "россиянином", як житель Грузії є грузином, а не "грузинським", житель Англії - англійцем, а не "англійським", а України - українцем, а не "українським".
Та ж у всьому світі немає народу, який би визначав свою національну належність прикметником! Навіть предки наші, що жили в Київській Русі, були не "русскімі", а русичами. І лише росіяни (ах, яке гарне, горде слово - "россияне"!) чомусь на запитання про національність відповідають не хто вони, а чиї вони.
Ви не знаєте, чому це так, Владико?
Та тому, що як тільки Ви скажете не "Русская Церковь", а "Российская", як тільки назветеся "россиянином", а не "русским", то вже ніяк не зможете на літописця Нестора і його "русскую землю" посилатися й ототожнювати давню Руську Церкву з Російською, а Російську державу - з Київською Руссю. І оту "общую колыбель", задумав, до речі, лише в ІІ-й половині ХІХ ст. апологет самодержавства - історик М. Погодін, полетить шкереберть!
Так що з історичними територіями ми вже розібралися, і кожен, хто на це здатний, достеменно зрозумів, що Руською землею Нестор-літописець звав землі Русі Київської, (теперішньої України), з якою території ні Суздальщини, ні Московщини не ототожнювалися.
Тепер слід розібратися з "канонічними територіями Російської Церкви в нашій Державі".
Ви, Ваше Високопреосвященство, спритно маніпулючи словами "Русь", "русский" там, де треба вживати "Росія", "російський", уперто накидаєте людям думку про канонічну тяглість Російської Православної Церкви (Церкви Московського патріархату) від часів Володимирового хрещення, що саме цю "традиційно-канонічну", за Вашими словами, Московську Церкву й заснував рівноапостольний Володимир - Великий князь Київський. Саме тому Ви так підкреслюєте, що "обязательно надо помнить и не забывать, что было крещение Руси, а не Украины".
Звичайно ж, не Україну хрестив рівноапостольний князь, бо його держава, держава наших предків тоді так не звалася. Звалася вона Київською Руссю. Отож і хрестилася в 988 р. саме Русь!
І саме - Київська Русь! Те, що землі майбутньої Росії в це поняття не входили, нам уже засвідчили літописці та історики.
Є й інші свідчення про час хрещення земель, що потім утворили Московську державу.
Якщо землі, які згодом стануть зватися Україною, були хрещені в 988 р., а багато їхніх жителів і значно раніше , то жителі Ростово-Суздальського князівства ще й на початку 12 століття були язичниками. Саме тут від їхніх рук прийняв у 1127 році смерть св. мч. Леонтій - чернець Києво-Печерської Лаври, що хотів християнізувати жителів майбутньої Московії. На землях майбутньої Орловщини від язичників прийняв мученицьку смерть св. Кукша, також чернець Києво-Печерського монастиря. Якщо врахувати, що й сам монастир був заснований у 60-х роках ХІ ст., то від хрещення земель, де жили прадіди українців, і тих, де жили прадіди росіян, пройшло не менше століття. Є відомості, що окремі Новгородські племена були охрещенні лише в 1227 році - а це вже 13-те, а не 10 століття. Мордовські племена, що жили не де-інде як на Нижньогородщині та Суздальщині були охрещені лише в 50-60-х роках 14 століття, а пермських зирян преп. Стефан Пермський почав навертати в Христову віру пізніше. До речі, Владико, в його житії сказано, що для цього апостольського чину преп. Стефан вивчив зирянську й служив зирянам літургію їхньою рідною мовою. Напрошується питання: зирянську, виходить, вивчити легше, ніж українську? Чи, може, зирянську було кимось уведена в "список" так званих "канонічних мов"? Чи справа все-таки в тому, що святитель Стефан служив Богові, а не імперським завданням русифікації "инородцев", як це робите Ви, вигадуючи байки про "неблагодатні" та "неканонічні" мови.
Щодо чудських племен, що жили на Ладозі, Іжорі, Каргополі і т. д., то вони ще й у кінці XIV ст. залишалися язичницькими.
Сама ж Московщина також при Володимирі Великому аж ніяк не могла бути охрещеною, бо за тих часів про неї ще й спомину не було. Перша літописна згадка про Москву - не як місто, а лише як перевалочний пункт товарів купця Кучки - з'являється лише під роком 1147, тобто більш ніж через півтора століття після Володимирового хрищення. А хрестити те, чого немає в природі, очевидно, неможливо.
Отже, якщо Ви, досточтимий Владико, говорячи про хрещення в 988 р. Русі, маєте на увазі Русь Київську - тобто майбутню Україну, - то Ви маєте цілковиту слушність. Якщо ж під словами Русь маєте на увазі Росію, то глибоко помиляєтесь, та ще й паству свою в блуд вводите. А це вже - гріх, Владико!

1 У візантійських хроніках записано про хрещення Київського кн. Аскольда (Миколая) у 860 р.; на час хрещення Володимирового в Києві було вже кілька християнських церков, у т. ч. св. Іллі, яку відвідувала княгиня Ольга; на Волині археологи знаходять речі християнського культу з ІХ ст., а уличі та тиверці, що тривалий час були під владою готтів, християнізувалися ще в ІІІ- IV ст., бо їхній єпископ Феофіл був учасником І Вселенського Собору 325 р.
Далі буде.
 

Супчик

Съёмщик
Re: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

 

Stein

Well-Known Member
Відповідь: "ТАЙНЫ ЦЕРКВИ" и их возможные последствия

В РФ продається все, навіть храм Христа Спасителя

В інтернет-співтоваристві ( ) знов бурхливо обговорюють виявлений на сайті фонду Храму Христа Спасителя прайс-лист на оренду площ під різні заходи.

«Вигідне розташування, унікальний інтер'єр, незаперечний авторитет і бездоганна репутація Залу Церковних Соборів — це ефективні інструменти, що привертають додатковий інтерес до Ваших заходів в суспільних і ділових колах Москви», — повідомляє сайт фонду (там же ж можна подивитися весь перелік послуг, що надаються на території храму, включаючи оренду рояля і платну парковку).

«Невже храму грошей настільки не вистачає? Навіщо таке коїти.Не розумію», — багато хто ставить подібні питання.

Тут от в чому справа: ХХС не належить ЗАТ «РПЦ». Він належить місту Москві, а управляє ним Фонд Храму Христа Спасителя, через який свого часу збирали гроші на будівництво. Не переданий він РПЦ начебто тому, що утримання такої махини коштує дорого, а церква в нас «бідна». Тому цей фонд і знаходить гроші, як уміє. Чому він робить це саме так? А тому що. По-перше, it's а free country, а по-друге — це Росія. Зі усіма витікаючими.

Прайс-лист на послуги ХХС був опублікований на сайті фонду, але президент ЗАТ «РПЦ» Кирило порахував, що ця інформація шкодить авторитетові Акціонерного Товариства, тому прайс недоступний. Але ми живемо в столітті інформаційних технологій і для нас можливе все! Дивимося тут.( )

На жаль, нині криза, ціни і апетити акціонерного товариства зросли, але я думаю, ділові люди завжди зможуть порозумітися. До речі, якщо кому цікавий прикольний сувенір, можете прокотитися до ХХС на машині і поставити її там на підземну стоянку. Вам випишуть чек, на якому буде написано: ТОВ «Храм Христа Спасителя».
 

mangust

патріот
Відповідь: Церкви и политика в Украине

Візит патріарха: крах сподівань

Очікуваний приїзд предстоятеля Російської Православної Церкви патріарха Кіріла в Україну має усі підстави стати однією з найгучніших подій цього року.

Ідеться про відвідання російським патріархом однієї з найбільших християнських держав, де в міцному вузлі переплетено низку релігійних, духовних і культурних проблем, які стосуються передусім самої Росії, долі православ’я, а також взаємин між офіційними Києвом і Москвою.

Чи стане перший візит патріарха Кіріла в Україну якщо не успішним, то принаймні таким, що створить передумови для розв’язання низки актуальних проблем, які стоять перед РПЦ та українськими християнами?

Щоб відповісти на це питання варто бодай кількома штрихами окреслити релігійне та суспільно-політичне тло, на якому відбуватиметься майбутній візит.

Про свій намір відвідати Україну митрополит Смоленський і Калінінградський Кіріл заявив одразу ж після того, як на Помісному Соборі в Москві його було обрано главою Російської Православної Церкви.

Формальним приводом для поїздки стало офіційне запрошення предстоятеля Української Православної Церкви, що знаходиться у єдності з Московським Патріархатом, митрополита Володимира, яке той передав патріархові ще у березні цього року.

Водночас президент України також заявив, що має намір зустрітися із російським патріархом у Києві та поставити йому декілька запитань.

"І я відверто скажу: я ставитиму запитання, ті, які стосуються конфесійних взаємин Української Православної Церкви. Думаю, що з кожним роком і в Росії зростатиме розуміння, що не може у країні християнство бути різнорідним. Ми живемо в країні християнській, де чотири православні конфесії. Як би виглядала Росія, коли б у неї, не дай Бог, було чотири конфесії?", – поцікавився Ющенко.

Сам патріарх Кіріл щодо свого майбутнього візиту в Україну висловлюється вкрай обережно й намагається уникати політизації цього питання наскільки, настільки взагалі це може робити будь-який росіянин стосовно України й українців.

Так, заступник керівника Секретаріату президента України Юрій Богуцький після зустрічі з патріархом повідомив, що "візит матиме церковний і пасторський характер, хоча передбачаються зустрічі з ученими. Його святість підкреслив, що жодним чином він не хотів би, щоб якісь політичні моменти були під час візиту", – наголосив Богуцький.

Але, очевидно, що цього разу без "політичних моментів" не обійдеться: надто багато політики останнім часом привнесено у міжцерковні взаємини двох країн.

Зрештою, ситуація у самій РПЦ, зокрема у стосунках між нею і УПЦ, далеко не ідилічна з точки зору інтересів російського православ’я та має яскраве політичне забарвлення.

Але все по порядку. Не зважаючи на показну лояльність УПЦ–МП до московського патріарха, останній не може не бачити відцентрових, а по-суті, сепаратистських тенденцій у своїй метрополії.

Перший дзвінок пролунав 2007 року, коли на Архієрейському синоді УПЦ-МП було засуджено так зване "політичне православ’я", тобто діяльність різноманітних церковних братств проросійської орієнтації, які відкрито виступають проти незалежності України та єдиної помісної православної церкви.

При цьому синод не обмежився лише декларацією, а ухвалив низку організаційних рішень. Відповідні зімни було внесено до статуту УПЦ-МП, офіційно попереджено про недопустимість "політизації" церкви українофоба Валерія Каурова та виведено за штат не менш одіозного єпископа Іполита Хілька.

Згодом широкого резонансу набуло Звернення Священного синоду УПЦ-МП до своїх вірних, в якому Голодомор 1932-33 років в Україні вперше було названо "геноцидом".

Якщо взяти до уваги офіційну позицію Москви у цьому питанні, то такий вчинок УПЦ-МП можна вважати не лише революційним, але й викликом РПЦ, "український вектор" якої ніколи не відрізнявся від політичного курсу Кремля.

Врешті, намір митрополита Володимира налагодити діалог із іншими українськими православними цервами, які у Москві вважаються "розкольницькими" і "націоналістичними" теж не може вітатися у РПЦ, що у питаннях канонічності вважає себе істиною в останній інстанції.

Отже, зважаючи на те, що патріарх Кіріл приїжджає в Україну, на запрошення УПЦ-МП, було б дивним, коли зазначені "проблемні питання" ним не порушувалися.

Але чи у змозі він "поставити на місце" своїх підлеглих? Переконаний, що зробити це йому буде надзвичайно важко. "Революційні" кроки митрополита Володимира, інших здебільшого молодих єпископів УПЦ-МП, які не приховують своїх україноцентричних поглядів, мають під собою об’єктивні причини.

З одного боку, в середовищі УПЦ-МП з’явилося непоборне відчуття потреби справжньої української православної церкви, а з другого, популярність в Україні ідеї "єдиної помісної української православної церкви" постійно зростає не лише в церковних колах, а й серед мирян, які становлять основу парафій цієї церкви.

Це не хоче бачити Москва і РПЦ. Але це мусить враховувати Київ та митрополит Володимир, який у свій час заявив, що бажає бути митрополитом київським, а не патріархом московським.

Безумовно, патріарх Кіріл більше не зможе проігнорувати чинник УПЦ-КП. Друга за чисельністю і кількістю парафій православна церква уже давно стала невід’ємною складовою духовного життя українського народу.

Тим часом прес-центр Київської Патріархії виснув кілька вимог предстоятелю РПЦ, які важко назвати лише релігійними чи конфесійними.

У поширеному в ЗМІ документі зазначається: "Патріарху необхідно буде нагадати про те, що Українська Церква вже 90 років добивається визнання автокефалії. Нагадати, що Собор УПЦ в листопаді 1991 прийняв постанову про необхідність автокефального статусу, Архієрейський Собор РПЦ в квітні 1992 переніс розгляд цього питання на Помісний Собор, але цей Собор, на якому Кіріл головував, проігнорував проблему.

Мабуть варто, щоб люди особисто зібралися і передали свої вимоги Московському патріарху, нагадали йому зміст проігнорованого ним звернення нашої Церкви до Помісного Собору РПЦ і попросили позитивної відповіді на свої прагнення".

Важко передбачити поведінку московського патріарха у разі, коли вірні УПЦ-КП зроблять, що обіцяють. Але у будь-якому випадку він матиме можливість відповісти мільйонам православних українців, які не лише підтримують УПЦ-КП, а й щоденно моляться за надання їй статусу канонічної, незалежної від РПЦ церкви.

Не зможе проігнорувати патріарх Кіріл питання взаємин із українськими греко-католиками. За кілька останніх років УГКЦ зросла чисельно, а головне здобула визнання як на Заході так і на Сході України.

У Києві, на лівому березі Дніпра височіє патріарший собор УГКЦ, який символізує зростання впливу ще однієї церкви Київської традиції. А у рік, коли УГКЦ відзначає 20-річчя "виходу із катакомб", тобто легалізації своєї діяльності в Україні.

РПЦ та патріарху Кірілу не вдасться відмовчатися стосовно проведення у 1946 році псевдособору, на якому УГКЦ була підпорядкована РПЦ з усіма наслідками, які з цього виплили: масовими репресіями, ліквідацією багатьох святинь церкви та вимушеним переходом греко-католиків у "катакомби".

Сьогодні українські греко-католики хотіли б почути слова вибачення за допущену РПЦ несправедливість, а вже потім можна перейти до нафталінних тем на зразок "прозелітизму", або ж начебто захоплення храмів УПЦ-МП на Західній Україні.

Іншими словами, патріарх Кіріл неминуче зіткнеться в Україні із низкою релігійних та політичних проблем, вирішити які вкрай важко.

Адже, по-перше, він не має достатнього впливу на процеси, що відбуваються на території, яку РПЦ вважає "своєю". По-друге, РПЦ так і не адаптувалася до нових реалій, пов’язаних із посиленням процесу національно-культурної ідентифікації православ’я в Україні.

По-третє, РПЦ не переосмислила свою роль у налагодженні міжконфесійного діалогу, який Москва намагається вести із позиції сили, а не партнерства.

Висновок напрошується один: значення візиту московського патріарха Кіріла в Україну не слід перебільшувати. Кіріл приїде і поїде. Усі ж свої проблеми українські християни відтепер приречені вирішувати самі.
 

Фокс Малдер

Торговець чорним деревом
Re: Церкви и политика в Украине

Хоча тема й зветься "Церкви в Україні", але ось цю статтю просто не знаю де розмістити, тим більше, що попередній пост був саме про нинішнього російського патріарха.
Мифология войны
Патриарх Кирилл считает Великую Отечественную войну карой Божьей
2009-06-16


Накануне 68-й годовщины нападения фашистской Германии на Советский Союз в российских СМИ началась дискуссия о значении Великой Отечественной войны с точки зрения Русской православной церкви (РПЦ). Поводом послужили высказывания Патриарха Московского и всея Руси Кирилла о том, что война была Божьей карой за преступления большевиков против Церкви.

В первый раз Патриарх высказал мысль о том, что война была наказанием за богоотступничество народа еще 6 мая, накануне Дня Победы. Господь, по словам главы РПЦ, «принял эту жертву искупления и не допустил погибели страны». Спустя месяц, 3 июня, Патриарх вернулся к этой теме. «У каждого есть право на свое собственное толкование истории, и ученые объясняют ее по-своему, – заявил Кирилл I. – У Церкви есть право духовно прозревать исторические пути народа. (...) Война была наказанием за попрание святынь, за кощунство и издевательство над Церковью. Если бы вместо страшного наказания наступило материальное процветание и победа идеологии, тогда каждый здравомыслящий человек спросил бы: а где суд Божий? Наказание Божие – это не проявление некоего деспотизма и жестокости, (...) это явление Божественной справедливости, без которой не может быть бытия мира».

Православные верующие вольны по-своему интерпретировать исторические события. Однако в чем, собственно заключается здесь «духовное прозрение»? По сути дела, перед нами утверждение о том, что Гитлер, напавший на безбожный Советский Союз, был орудием справедливого возмездия в руках Господа. Очень спорное, если не сказать – скандальное высказывание. Как отнесутся ветераны Великой Отечественной войны к заявлению о том, что они боролись против орудия Божественной справедливости?

В свете начавшейся кампании по борьбе с фальсификацией истории заявления Патриарха Кирилла приобретают особое звучание. Ведь вплоть до настоящего времени РПЦ никогда не заявляла о том, что война была наказанием Божьим. Патриарх Сергий призывал верующих и неверующих бойцов Красной армии и флота сплотиться против агрессора, а вовсе не падать на колени и каяться в грехах. Его преемники Алексий I и Пимен I подчеркивали подвиг советского народа в борьбе с гитлеровцами, а не прозревали в них карающую божественную десницу. Зачем же сегодня понадобилось искать какую-то мистическую подоплеку в ходе исторических событий? Зачем вообще нужно создавать новые мифы наподобие тех, что и так распространены среди верующих – о покаянии Сталина и обращении его к Богу, об облете вокруг Москвы в 1941 году самолета с иконой Казанской Божией Матери на борту, благодаря чему город не был взят, или о проклятии могилы Тамерлана, из-за которого якобы началась война? Подобные легенды только принижают настоящий подвиг тех, кто защитил страну от фашистских захватчиков.

Патриарх Кирилл не первый, кто выступает с подобными заявлениями. Например, в январе с.г., когда отмечалась 65-я годовщина снятия блокады Ленинграда, клирик Санкт-Петербургской епархии Алексий Успенский назвал блокаду наказанием Божьим за революцию 1917 года. С тем же успехом можно утверждать, что восстание Пугачева было карой за секуляризацию церковного имущества при Екатерине II, а вторжение Наполеона в 1812 году – наказанием за либеральные поползновения Александра I.

Является ли это фальсификацией истории? К сожалению, нет. Подделку легко изобличить, указав на реальные факты. Здесь же история лишь интерпретируется в соответствии с политической конъюнктурой. Концепция, согласно которой Великая Отечественная война была наказанием за вероотступничество, вообще не фальсифицируема. Волей Божьей можно объяснить все без исключения исторические события, и нельзя указать на факты, которые бы этому противоречили. Для одних это всегда будет вопросом их веры, для других – всего лишь очередной исторической спекуляцией.

Не знаю, що й сказати з цього приводу. Виходить те, що фронт двічі пройшовся по Україні, що ми зазнали найтяжчих втрат у цій війні, що горіла наша земля, що гинули наші старі, жінки та діти - це ми заслужили? І заслужили цю кару
за преступления большевиков против Церкви.
Виходить так, що Росія принесла більшовизм на своїх багнетах до нас в 1918 році, придушила національно-визвольні антибільшовицькі повстання в 1920-1921 роках, а тепер її вищий духовник заявляє що ми самі в усьому й винні! І що тепер думати про цього "святошу"?
 

loyer_1

той самий Otto
Re: Церкви и политика в Украине

Мифология войны
Патриарх Кирилл считает Великую Отечественную войну карой Божьей
2009-06-16

Накануне 68-й годовщины нападения фашистской Германии на Советский Союз в российских СМИ началась дискуссия о значении Великой Отечественной войны с точки зрения Русской православной церкви (РПЦ). Поводом послужили высказывания Патриарха Московского и всея Руси Кирилла о том, что война была Божьей карой за преступления большевиков против Церкви...
...Патриарх Кирилл не первый, кто выступает с подобными заявлениями. Например, в январе с.г., когда отмечалась 65-я годовщина снятия блокады Ленинграда, клирик Санкт-Петербургской епархии Алексий Успенский назвал блокаду наказанием Божьим за революцию 1917 года. С тем же успехом можно утверждать, что восстание Пугачева было карой за секуляризацию церковного имущества при Екатерине II, а вторжение Наполеона в 1812 году – наказанием за либеральные поползновения Александра I.
:lol:
Мені здається, що цим попам слід подовжувати і розвивати цю тему й надалі.
Ніскільки не здивуюсь, якщо патріарх незабаром проголосить поразку в Російсько-японській війні 1904-1905 р.р. божою карою за ліберальні реформи Олександра 2-го, а саме вбивство терористами-безбожниками Олександра 2-го оголосить помстою "господнєго провідєнія" за відміну ним кріпацтва й запровадження суду присяжних.
Вирогідно, що страту "декабристів" буде названо "всевышнім наказанієм" провідникам "жидо-франк-масонської єресі" за просування антицерковної ідеї про "свободу, равенство, братство".

Відповідно до такого "патріаршего прозрєванія историческіх путєй народа": "царствованіє" найправославнішого за всі часи царя Миколи 1-го, що пишався тим, як в нього "все молчіт ібо благоденствуєт", - буде згодом оголошено "благодатним воздаянієм" Господа за мирську добропорядність й природню жіночу цнотливість миколиної бабусі - православної імператриці Катерини 2-ої.

Ну а з часом всі ці "патріарші прозрєванія" божою милістю може й перекочують до цілком світських шкільних підручників з історії...:?
 

hed1n.ru

стебанутый
Re: Церкви и политика в Украине

Патриарх Филарет: РФ "зарится" на независимость Украины
Россия при участии Русской православной церкви "зарится на независимость Украины", утверждает патриарх Филарет, глава Украинской православной церкви Киевского патриархата.

"Наши соседи, которых мы любим, зарятся на нашу независимость, и к этому приобщилась Русская православная церковь", - заявил он сегодня на съезде президентской партии "Народный союз "Наша Украина".

Напомним, съезд партии "Народный союз "Наша Украина" проходит в Киеве под председательством президента Украины Виктора Ющенко.


Вот вам :)) И Церковь ваша любимая и как она "в не политики".
Местный Мефодий, тоже таким страдает.
 
Зверху