Постанова КМУ Про платні послуги у навчальних закладах

Malder

I want to believe
Міністерству освіти разом з Міністерством фінансів та
Міністерством економіки затвердити Порядок надання платних послуг
державними навчальними закладами.

Документ 38-97-п, редакцiя вiд 13.05.2009

1. У сфері освітньої діяльності:

1) навчання іноземних і вітчизняних студентів у вищих
навчальних закладах понад державне замовлення в межах
ліцензованого обсягу прийому (на умовах контракту з фізичними та
юридичними особами);
2) здобуття другої вищої освіти, другої кваліфікації
молодшого спеціаліста, крім випадків, передбачених законодавством;
3) післядипломна освіта понад державне замовлення;
4) підготовка робітників різних професій понад державне
замовлення;
5) навчання слухачів підготовчих відділень вищих навчальних
закладів;
6) переведення з одного до іншого вищого навчального закладу
та поновлення навчання студентів, за винятком осіб, які перебували
в академічній відпустці та переводяться або поновлюються з
об'єктивних причин;
7) повторне вивчення відрахованими студентами окремих
дисциплін і курсів з наступним складанням іспитів;


{ Пункт 8 виключено на підставі Постанови КМ N 1264
( 1264-97-п ) від 14.11.97 }


{ Пункт 8 розділу 1 виключено на підставі Постанови КМ N 447
( 447-2009-п ) від 07.05.2009 }


9) підготовка і перепідготовка робітників і спеціалістів за
замовленнями служб зайнятості населення;
10) підготовка аспірантів і докторантів понад державне
замовлення;
11) прийом кандидатських іспитів;
12) навчання іноземних громадян в аспірантурі, докторантурі,
їх стажування, крім іноземних громадян, які постійно проживають на
території України;
13) надання послуг, пов'язаних з підготовкою до захисту
дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата або доктора
наук та його проведенням, зокрема друкування дисертацій,
друкування і розсилання авторефератів, стенографування під час
захисту (крім оплати часу засідання членам спеціалізованої вченої
ради та оплати часу участі в таких засіданнях офіційних
опонентів); { Пункт 13 розділу 1 в редакції Постанови КМ N 369
( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }
14) плата за наукові консультації для осіб, які підвищують
кваліфікацію самостійно, та плата за стажування; { Пункт 14
розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 369
( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }
15) довузівська підготовка;
16) лекторії (з питань науки і техніки, культури та
мистецтва, фізичної культури і спорту, правових знань, туризму і
краєзнавства тощо); { Пункт 16 розділу 1 із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 1564 ( 1564-2004-п ) від 17.11.2004 }
17) платні курси водіїв, курси, гуртки (факультативи)
іноземних мов, комп'ютерної підготовки, гри на музичних
інструментах, хореографії, образотворчого мистецтва, стенографії
та машинопису, крою та шиття, оздоблення приміщень, агротехніки,
зоотехніки тощо, платні курси і семінари-практикуми з підготовки
кадрів для дитячого та молодіжного туризму, курси перекладачів,
навчання методикам статистичної обробки інформації; { Пункт 17
розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1564
( 1564-2004-п ) від 17.11.2004, N 369 ( 369-2009-п ) від
14.04.2009 }
18) освітні послуги понад обсяги, встановлені навчальними
планами і програмами у дошкільних, інтернатних, загальноосвітніх,
позашкільних, професійно-технічних і вищих навчальних закладах
;
{ Пункт 18 розділу 1 в редакції Постанов КМ N 547 ( 547-99-п ) від
06.04.99, N 1564 ( 1564-2004-п ) від 17.11.2004 }
19) консультації для учнів, вихованців, студентів понад
обсяги, встановлені навчальними планами і програмами
, аспірантів,
докторантів, підприємств, установ, організацій, навчальних
закладів, фізичних осіб з питань економіки, технологій, права,
організації виробництва, проведення туристських походів,
подорожей, екскурсій, змагань, надання консалтингових послуг тощо;
{ Пункт 19 розділу 1 в редакції Постанови КМ N 1564
( 1564-2004-п ) від 17.11.2004, із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 369 ( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }

{ Пункт 20 розділу 1 виключено на підставі Постанови КМ N 547
( 547-99-п ) від 06.04.99 }

20) підвищення кваліфікації педагогічних працівників { Розділ
1 доповнено пунктом 20 згідно з Постановою КМ N 1564
( 1564-2004-п ) від 17.11.2004 }
21) відпрацювання студентами практичних, лабораторних та
семінарських занять з дисциплін, що були пропущені без поважних
причин;
{ Розділ 1 доповнено пунктом 21 згідно з Постановою КМ
N 369 ( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }
22) проведення за бажанням учнів та студентів додаткових
індивідуальних занять з метою підвищення рівня їх підготовки та
розвитку творчих здібностей
; { Розділ 1 доповнено пунктом 22
згідно з Постановою КМ N 369 ( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }
23) проведення за бажанням студентів додаткових консультацій
та занять з дисциплін, не передбачених навчальними планами
;
{ Розділ 1 доповнено пунктом 23 згідно з Постановою КМ N 369
( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }


{ Пункт 24 розділу 1 виключено на підставі Постанови КМ N 447
( 447-2009-п ) від 07.05.2009 }


25) організація та проведення семінарів, конференцій,
симпозіумів та виставок у разі, коли це не передбачено навчальними
планами; { Розділ 1 доповнено пунктом 25 згідно з Постановою КМ
N 369 ( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }
26) надання бібліотеками послуг з друкування,
ксерокопіювання, сканування текстів та запис їх на носії,
користування літературою понад установлені навчальними закладами
строки; { Розділ 1 доповнено пунктом 26 згідно з Постановою КМ
N 369 ( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }
27) видання та розповсюдження газет, журналів, наукових,
науково-технічних, науково-методичних, науково-інформаційних,
науково-практичних, науково-популярних та інших видань; { Розділ 1
доповнено пунктом 27 згідно з Постановою КМ N 369 ( 369-2009-п )
від 14.04.2009 }


{ Пункт 28 розділу 1 виключено на підставі Постанови КМ N 447
( 447-2009-п ) від 07.05.2009 }


4. У сфері фізичної культури і спорту:

1) групові та індивідуальні заняття фізичною культурою та
спортом на стадіонах, у спортзалах, плавальних басейнах, тенісних
кортах тощо понад норми, встановлені навчальними планами
, за
винятком занять, що проводяться з учнями та студентами навчальних
закладів спортивного профілю (зазначені послуги можуть надаватися
також особам, що не перебувають з навчальним закладом у трудових
відносинах і не навчаються в ньому); { Пункт 1 розділу 4 із
змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 369 ( 369-2009-п ) від
14.04.2009 }
2) організація "груп здоров'я", спортивних,
фізкультурно-спортивних заходів; { Пункт 2 розділу 4 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 1564 ( 1564-2004-п ) від
17.11.2004 }
3) послуги спортивних баз і спортивно-оздоровчих таборів,
спортивних клубів, у тому числі прокат спортивного інвентаря, за
винятком послуг, що надаються учням та студентам навчальних
закладів спортивного профілю.
4) організація та надання послуг, пов'язаних з проведенням
фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, з використанням
катків, басейнів, кортів, спортивних, тренажерних та гімнастичних
залів, аквапарків, лижних спусків, підйомників та трас у разі,
коли це не передбачено навчальними планами; { Розділ 4 доповнено
пунктом 4 згідно з Постановою КМ N 369 ( 369-2009-п ) від
14.04.2009 }
5) надання послуг тренерами, методистами, інструкторами та
медичними працівниками, коли це не передбачено навчальними
планами. { Розділ 4 доповнено пунктом 5 згідно з Постановою КМ
N 369 ( 369-2009-п ) від 14.04.2009 }

Більш детально:



Ваше ставлення?
 
Останнє редагування:

/7apHiLLIa:)

дарующий свет...
Радуют числа хотя бы не задним числом мать его))
 
Более чем крайне негативно, и без того процветающая коррупция в ВУЗах перейдет все рамки. Удивляет пофигизм наших студентов...
 

Светлана Александровна

меркантильная скептичка
Модератор
не только пофигизм но и отсутсвие желания учиться...Очень легко представить будущее страны.И нынешние врачи,строители и тд.и тп покажутся нам ангелами по сравнению с теми кто будет в будущем...Я понимаю,что нужно пополнить бюджет,но всётаки не такими методами
 

тов.Черный

анархист
Хто більше «любить» студентів?
Тільки-но у деяких ВНЗ почались залікові сесії, а студентам вже варто відкладати гроші. Про це говорить постанова N 369 та розпорядження N 416-р Кабінету Міністрів від 14 квітня. Якщо коротко, то у постанові йдеться про введення плати за всілякі пересдачі відпрацювання та проведення різноманітних культурних і наукових заходів, науково-дослідницьку діяльність. Розпорядження ж говорить про те, що Кабмін не передбачає державне замовлення на підготовку молодших спеціалістів та бакалаврів багатьох спеціальностей. Крім того зменшується обсяг прийому до вищих навчальних закладів на 10-50% у порівнянні з 2008 роком.

Трохи пізніше своїм указом Президент призупинив дію деяких положень постанови №369. А далі пішла-поїхала низка «відмазувань» і «скасувань» цих ініціатив, але остаточно вони таки не скасовані. І хто винен теж не зрозуміло. Проте ясно зрозуміло хто постраждав — студенти.


7 травня відбувся крутглий стіл на тему «Освітянські реформи Кабміну: узаконення корупції чи суспільна необхідність?». У ньому взяли участь молодіжні громадські організцій, організації студентського самоврядування, студентські профспілки, представники Верховної Ради України та Міністерства освіти і науки України.

Позиція студентських та молодіжних організацій щодо цих нововведень була однозначно негативна. І це й не дивно. Коли студенту платять стипендію у 500 гривень, а тепер ще й вводять плату мало не за все на світі, що йому залишається робити? Міністерство пропонує іти працювати, а до ВНЗ повертатися, коли буде з чого платити за навчання. Молодь наголосила, що ще більша комерціалізація освіти непрпустима. Освіта — це право, а не привілей. Тому закінчився круглий стіл підписанням спільного звернення до Президента та Кабміну з вимогами повного зупинення дії постанови N 369 та розпорядження N 416-р.

Міністерство Освіти та Науки України представляв Микола Фоменка, начальник відділу моніторингу вищої освіти. Він вважає, що в Україні надто багато ВНЗ. Це якщо брати у порівнянні з Європою. А зменшення «бюджетних» місць навіть в сьогоднішній економічній ситуації має пройти безболісно. Це, на його думку, відповідно навколишнім реаліям. До того ж і кількість абітурієнтів 90-х років народження не така велика.

Взагалі закон передбачає консультацію з питань таких нормативних актів з Всеукраїнською Студентською Радою при МНОУ. Але їх проведено чомусь не було. Одразу ж, відчувши тиск, пан Фоменко пропонує студентству діалог. Воно (студентство) радо погоджується. Але пізніше виявляється, що Міністерство мало на увазі лише процедуру набрання чинності цих ініціатив. Про їх доцільність мова тут не йде.

І от 7 травня нарешті чи-то отримала вищезгадане звернення, чи то просто прочитала підписаний документ Прем’єміністр. Виявляється, що ректори просто неправильно зрозуміли попереднє урядове рішення. І ні про які платні послуги для студентів там не йшлося. Малася на увазі, наприклад, сдача в оренду тенісних кортів у вільний від навчання час. Так Кабмін каже, що він не винен, а Тимошенко обурюється власним наказом. Юлія Володимирівна сама вносить проект рішення про скасування попереднього.

Тепер Юля наче «відмазалась». Але це більше схоже на пустий популізм, у її випадку - «гламурний». Вочевидь в очікуванні виборів. Але варто тільки переглянути Тимошенківську постанову про відміну деяких пунктів, постанову пункти якої відміняються, 369 постанову та указ Президента, як стає зрозуміло, що щось тут не так. Виявляється, що фактична відмінена плата тільки за перездачі, формений одяг, підручники та проведення творчих вечорів. А за пропущені пари і додаткові консультації, «наднормові» послуги бібліотеки, доступ до мережі Інтернет та користування корпоративною електронною поштою, за відшкодування витрат на виготовлення та оформлення документів платити все ж доведеться.

Можливо це й було б доречно, але зогляду на корумпованість системи освіти взагалі, здається, що нічого хорошого з цього не вийде. Просто тепер, аби здати залік студенту доведеться відвідати кілька консультацій «за власним бажанням».

Тут же можна згадати і болонський процес, яким начебто крокує українська система освіти. Покищо успішоно замінені цифри на букви у відмітках. Хоча в окремих місцях діє і кредитно-модульна система. Болонський процес ставить собі на меті збільшення мобільності студента. Як цього досягнути при платі за пропущені заняття — незрозуміло. Про обов’язковість доступу до бібліотеки та Інтернету для майбутніх молодих спеціалістів та науковців казати зайве.

Кабмін у своїй постанові просто дублює указ Президента. Зрозуміло, що між ними існує змагання, хто більше «полюбить» народ, але хоч трохи совісті треба мати. Приблизно такого змісту лист надіслали студентські і молодіжні організації Прем’єрміністу та Президенту. Під ними стоїть більше 50 підписів. Не зрозуміло чи насправді Кабмін не розуміє змісту своїх власних постанов, чи сподівається, що його не зрозуміють інші.

А 21 травня все ж таки відбулася зустріч представників студентства з Юлією Тимошенко. Прем’єрка чомусь сказала, що розпорядження 416-р взагалі не підписувала, а постанова 396 повністю скасована. Виникає питання, як розпорядження Кабміну могло набути чинності без підпису його голови. Тому крім вище згаданих пунктів 396-ї постанови залишається у дії скорочення держзамовлення на всі спеціальності не менше ніж на 10%. Тимошенко зазначила: “Деякі проекті складались, але реально вони не працюють… Я вам чесно кажу - всі ці речі були прийняті, але вони не працюють.” Аудіозапис розмови можна завантажити тут.

У цей же момент Кабмін планує ще й позбавити стипендій всіх студентів, що мають хоча б одну «трійку». Про це заявляє координатор громадської ініціативи “Студентський захист” Андрій Черних. Такий висновок він робить, ознайомившись з проектом постанови Кабміну “Про внесення змін до Порядку призначення і виплати стипендій”, який розроблено МОНУ. Ця постанова може бути прийнята на найближчому засіданні і це особливо вдарить по студентах. Адже деякі заліки, що впливають на стипендію, вже почалися. У пояснювальній записці до проекту Міністерства, підписаній тимчасовим виконуючим обов’язки Міністра освіти Олександром Гребельником, зазначено, що “проект акта не потребує громадського обговорення”. Основний мотив уряду зрозумілий — нестача коштів. Але студентам, у яких вона хронічна, від цього не легше.

На думку представників молоді, такі освітянські ініціативи Кабміну загрожують, зокрема, збільшити рівень корупції у сфері освіти та збільшити рівень злочинності серед молоді. А подальше ігнорування позиції студентських та молодіжних організацій України може підштовхнути молодь до більш рішучих та радикальних кроків, спрямованих на привернення уваги до проблем та їх вирішення.
 
Зверху