Комунальне підприємство «Сумижитло», навколо якого точиться багато розмов та суперечок, отримало нового керівника. 13 травня 2013 року на посаду директора було призначено Оксану ХОРУЖЕНКО. З новим керівництвом прийшли і нові правила. Про нове підприємство «Сумижитло», яке працює виключно в інтересах сумчан, Оксана Хоруженко розповіла в ексклюзивному інтерв’ю кореспонденту «RegioNews-Суми».
- Оксано Володимирівно, «Сумижитло» обслуговує все місто. Яке коло обов’язків покладено на підприємство?
У нас на обслуговуванні перебуває 1255 будинків, із них 1237 будинків, що належать до комунальної форми власності, решта 18 – це об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи. Загальна площа території, яку прибирає підприємство, складає близько 1330 тис. м2, площа зелених зон та зона косіння – 390 тис.м2. Загальна площа підвальних приміщень складає майже 310 тис. м2.
Наші головні обов’язки - якісне обслуговування населення, житла, поточний ремонт будинків, прибирання прибудинкових територій. Тобто всі ті роботи, які сприяють покращенню житлово-комунальних умов для сумчан. Ми отримуємо від мешканців плату, яку повинні їм повернути у вигляді якісних послуг. Це головний принцип нашої роботи.
Звичайно, крім нашого підприємства є ще приватні ЖЕКи та інші обслуговуючі організації. Але за більшу частину міста відповідаємо ми. Це добре, коли є одна організація, яка контролює житлово-комунальні питання, вирішує проблеми людей. Є «Сумижитло» - і люди знають, куди звертатися. Непотрібно шукати, хто відповідальний за ту чи іншу частину роботи. Є наше підприємство, яке вирішує проблеми.
- Ваше підприємство користується послугами підрядних організацій чи власними силами проводить усі необхідні роботи?
У нас залишилося дві підрядні організації, а з 3 червня ми затвердили штат новоствореної аварійної служби КП «Сумижитло». Раніше у підприємства не було такого підрозділу. Наразі в аварійній службі працюють три автомобілі з аварійними бригадами. До їх складу входять електрик, сантехнік та газозварник, котрі можуть виконувати дрібні ремонтні роботи. Служба на постійному зв’язку із сервісними центрами, тому у будь-який час доби аварійні бригади готові оперативно виїхати за викликом.
Мати свою «аварійку» набагато вигідніше - непотрібно залучати підрядні організації, які зазвичай чекають на великі обсяги робіт та відповідну оплату. Тепер ми власними силами допомагаємо людям впоратися з комунальними проблемами - достатньо зателефонувати до сервісного центру, після чого максимум за півгодини приїдуть фахівці.
- Ви стали керівником підприємства нещодавно. Що, в першу чергу, на Ваш свіжий погляд, потрібно змінювати в роботі «Сумижитла»?
Потрібно змінити одне: хочеться, щоб не було розлючених мешканців, невдоволених роботою підприємства. Проте їх можна зрозуміти - раніше люди не знали, де отримати інформацію, адже двері в кабінети керівництва були завжди закриті. Були лише колл-центри, в яких їм «на автоматі» відповідали «вашу заявку прийнято» і ніхто не міг сказати, коли ж її виконають. Зараз усе змінилося. Ми працюємо з людьми напряму. Наші двері завжди відчинені, люди приходять зі своїми проблемами. У всіх голів прибудинкових комітетів є контакти начальників відділів та відповідальних осіб.
Тож перше, що ми змінюємо, - переходимо у режим «відкритості». До людей виїжджають фахівці, ми запрошуємо представників «Сумитеплоенерго», водоканалу, підрядних організацій. Проблема в тому, що мешканці поки відмовляються підписувати акти обстеження, тому що немає довіри до «Сумижитла». Але ми виправимо ситуацію. В наших руках зламати стереотип і довести, що ми можемо працювати якісно.
- Скільки часу потрібно для того, щоб налагодити роботу підприємства?
Звичайно, за короткий термін важко змінити щось кардинально. Позитив є, але зараз його ніхто не помічає - надто багато в місті невдоволених роботою «Сумижитла». Люди обурені. Ситуація може змінитися, коли розпочнеться опалювальний сезон. Зараз ми готуємося до зими, і саме вона покаже ефективність нашої роботи. А загалом усе на свої місця стане через рік - коли ми пройдемо увесь цикл: опалювальний сезон і підготовку до нього.
- На початку року стан справ у КП «Сумижитло» вивчала спеціальна комісія. За деякими виявленими фактами розпочала слідство прокуратура. Це якось впливає на роботу підприємства?
Лише репутаційно. Ми хочемо, щоб «Сумижитло» сприймали виключно позитивно. А розслідування та розгляд справ у прокуратурі на нашу роботу ніяк не впливає. Ми намагаємося максимально відійти від того, що було раніше - нехай з цим розбирається прокуратура. Тим більше, що я не знаю, як до мене поводило себе керівництво. Я з ним ніколи не зустрічалася - просто прийшла у порожній кабінет.
- Який тариф за послуги КП «Сумижитло» зараз діє для сумчан?
Згідно з постановою Зарічного районного суду м. Суми від 17.12.2012 р., а також відповідно до ухвали Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.05.2013 р. рішення виконкому Сумської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються комунальним підприємством «Сумижитло», ухвалене 28 лютого 2012 року, було відмінено. Таким чином підприємство працює за тимчасовим тарифом, який був прийнято тоді, коли було створене підприємство. Причиною скасування попереднього тарифу стали неточності в деяких пунктах, наприклад «прибирання сходових кліток», «технічне обслуговування ліфтів». Крім того, старий тариф не пройшов процедури громадського обговорення. Зараз підприємство врахувало всі зауваження суду і розробило новий тариф, який дорівнює 1 грн. 49 коп. за 1 квадратний метр.
Розмір тарифу розраховується для кожного будинку окремо - в залежності від кількості поверхів, «віку» будинку, площі прибудинкової території. На жаль, цих коштів не завжди вистачає на поточні ремонти. Бувають ситуації, коли проблема не у грошах, а в тому, що мешканці самі не можуть вирішити, які роботи першочергово потрібно провести в їхньому будинку. Найлегше в цьому плані працювати з домовими комітетами та об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків - люди збираються, вирішують, чого хочуть і як найкраще витратити ту суму коштів, що передбачена для їхнього будинку.
До речі, з часу введення ухвали суду, тобто з 28 травня і по сьогоднішній день, люди, які мають право на пільги та субсидії, через певні юридичні невідповідності не можуть ним скористатися. Тому підприємство вирішило підтримати пільгові категорії населення і компенсувати їх витрати по комунальних платежах за власний рахунок. Ця сума сьогодні становить 250-280 тис. грн. на місяць. Таким чином, підприємство працює собі у збиток, але ми розуміємо, що вини людей в тому, що склалася така ситуація з тарифами, немає.
- «Сумижитло» - підприємство комунальне. Це означає, що повинна існувати тісна співпраця з міською владою. Чи налагоджена така співпраця?
Ми не відчуваємо особливої підтримки з боку міської влади. Великої допомоги у вигляді бюджетних коштів також не отримуємо. Наприклад, після травневого буревію нам потрібно було вивезти поламані дерева. Місто лише пообіцяло допомогу, але так і не надало її.
Житлово-комунальна сфера потребує великих капіталовкладень. Грошей, які ми отримуємо від мешканців і які потім використовуються для проведення поточного ремонту, насправді мало. На капітальний ремонт дахів, внутрішньобудинкових інженерних мереж потрібне фінансування з бюджету.
Крім того, в місті має бути єдина стратегія щодо того, як зробити Суми комунальним раєм, як модернізувати житлово-комунальну сферу. І ця стратегія має бути розроблена на рівні влади.
You must be registered for see links