Відкритий лист депутатської групи Сумської міської ради "Стабільність та розвиток" міському голові м. Суми Геннадію Мінаєву
Шановний Геннадію Михайловичу!
Наше місто належить територіальній громаді і, мабуть, немає жодного сумчанина, який би не бажав жити тут спокійно і комфортно. При цьому всі ми прагнемо, щоб нас поважали інші, як раніше висловлювались – "іногородні" і ставилися до нас як справжніх господарів. Однак Ваша діяльність останнім часом нагадує діяльність не міського голови-сумчанина, а якогось, вибачте, прийшлого "зайди"! Ви рік тому запросили до міста чергового "іногороднього" інвестора - компанії "Грінко" і "А-МУССОН", яким віддали Суми "на відкуп", при цьому абсолютно не турбуючись про добробут сумчан. Як показав рік їх роботи, мабуть, єдиним плюсом є зменшення кількості сміттєзвалищ в самому місті і, можливо, плюсом слід вважати також певну зайнятість невеликої кількості сумчан, які працюють на цих підприємствах. Усі інші, так щедро обіцяні рік тому, плюси просто щезли в світі фантазій і ілюзій... Ні, вибачте, інколи вони озвучуються Вами та київськими господарями "Грінко" в сесійній залі, на громадських слуханнях тощо.
А що ж отримали сумчани? Може, хоч якийсь профінансований благодійний проект? Чи може "близький до європейського" благоустрій майданчиків для сміття? Чи може виважену тарифну політику, що зберігала б сімейні кошти для інших, більш нагальних статей витрат?..
Так ні ж, навпаки. Ви постійно встаєте на сторону цих "іногородніх" фірм. Ви постійно відстоюєте перед громадою їх позицію. Ви наполегливо, різними методами вмовляєте проголосувати за підвищення тарифів на послуги ТОВ "Грінко-Суми" та "А-МУССОН" членів виконавчого комітету, при цьому абсолютно ігноруючи рекомендації депутатського корпусу, зокрема "профільної" депутатської комісії - постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою та надзвичайних ситуацій. Вважаю, доречно буде навести тут витяг з протоколу №90 засідання цієї комісії ще від 21 квітня 2010 року: "УХВАЛИЛИ: рекомендувати виконкому Сумської міської ради (далі СМР) утриматися від затвердження будь-яких нових тарифів на надання житлово-комунальних послуг з вивезення побутових підходів до розробки та відповідного затвердження СМР Схеми санітарної очистки міста Суми.
Ваша наполегливість у питанні лобіювання інтересів цих "іногородніх" фірм уже породила ряд чуток про немовби особисту зацікавленість міського голови в отриманні приватними підприємствами додаткових коштів за рахунок вилучення їх з гаманців сумчан... Звичайно, нам не хочеться в це вірити, однак, впевнені, що міська громада повірила б Вам, якщо б Ви на сесії СМР 23 червня підтримали проект рішення "Про дії виконкому СМР щодо затвердження тарифів па надання житлово-комунальних послуг з вивезення побутових відходів ТОВ "А-Муссон" та ТОВ "Грінко-Суми", в якому наша депутатська група пропонує; скасувати рішення виконкому СМР від 03.06.2010 року № 285 «Про тарифи на послуги ТОВ "А-Муссон" та № 286 «Про тарифи на послуги ТОВ "Грінко-Суми". Рекомендувати виконкому СМР не затверджувати будь-які нові тарифи на надання житлово-комунальних послуг із вивезення побутових відходів до розробки та відповідного затвердження Схеми санітарної очистки міста Суми".
Одним із пунктів Плану діяльності депутатської групи СМР "Стабільність та розвиток" є "Вжиття відповідних заходів щодо врегулювання критичної ситуації, яка склалася в сфері поводження з відходами у місті Суми". Тому вкотре звертаю Вашу увагу на ряд відхилень і навіть порушень законодавства, які викладені в листах на Ваше ім'я з різних інстанцій, в т. ч. з прокуратури міста Суми, яка у своєму Поданні, внесеному на Ваше ім'я, чітко визначила наступні порушення норм чинного законодавства при формуванні тарифів на послуги з вивезення побутових відходів цими підприємствами. По-перше, при здійсненні розрахунків річних планів надання цих послуг були взяті за основу норми накопичення твердих побутових відходів, а не мінімальні норми їх надання згідно з додатком 2 до Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою КМУ № 1070 від 10.12.2008 року. По-друге, взагалі не були враховані окремо, ані обсяги захоронення побутових відходів, ані відповідні планові витрати, які пов'язані з виконанням цих робіт.
Хоча і застосування норм накопичення твердих побутових відходів при розрахунках даних тарифів, як визначила прокуратура, це є помилка згідно із законом, але для додаткового роз'яснення своєї позиції міській громаді наведу також витяг з листа від голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України М.Ільченка від 31.05.2010 №01-24/1273: "Депутату міської ради Мовчану О.Л. Повідомляю, що за результатом розгляду Вашого звернення від 30 квітня 2010 року №30 щодо намірів виконавчого комітету СМР підвищити тарифи на послуги ТОВ "Грінко-Суми" та ТОВ "А-Муссон" зі збирання, вивезення твердих, рідких побутових, великогабаритних та ремонтних відходів адміністративною колегією Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України виконавчому комітету СМР надано рекомендації про припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом скасування рішення міськвиконкому від 1 грудня 2009 року № 704 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету СМР від 17 09.2002 року № 583 "Про затвердження норм накопичення твердих побутових відходів в м. Суми". Цим рішенням виконавчого комітету СМР від 1 грудня 2009 року №704 норми накопичення твердих побутових та великогабаритних відходів (надалі норми накопичення відходів) для мешканців житлових будинків підвищено до 2,574 м3/рік на 1 чол. (для багатоповерхових будинків) та до 2,6697 м3/рік на 1 чол. (будинків приватного сектора) при тому, що до грудня 2009 року зазначені норми становили 1,65 м3/рік на 1 чол.
Всупереч вищезазначеним нормативним документам, виконавчий комітет Сумської міської ради затвердив норми накопичення відходів не з урахуванням фактичного обсягу вивезених підходів, а на підставі норм, розроблених ТОВ "Український науково-дослідний інститут з розробки та впровадження комунальних програм та проектів".
При цьому відділенням встановлено, що за інформацією КП «Сумижилкомсервіс» обсяг фактично захоронених відходів, зібраних ТОВ "Грінко – Суми" за 11 місяців, у період з травня 2009 року по березень 2010 року становить - 97 430 м3, ТОВ "А-Муссон" 121 719 м3. Виходячи 13 загального обсягу захоронених від ходів, вивезених із міста та лише кількості населення Сум (без урахування інших категорій споживачів), фактична кількість зібраних відходів на 1 людину на рік становить 0,82 м3, при затвердженій 2,574 та 2,6697 м3/рік на 1 чол. Норми накопичення відходів затверджені для мешканців інших міст України становлять для мешканців Львова —1.44 м3, для мешканців м. Києва — 2,15м3.
Таким чином, норми накопичення відходів, затверджених виконавчим комітетом СМР, можна вважати значно завищеними та такими, що не відповідають фактичним обсягам утворення відходів мешканцями міста.
З повагою,
За дорученням депутатської групи „Стабільність і розвиток" Сумської міської ради Олексій Мовчан.
Шановний Геннадію Михайловичу!
Наше місто належить територіальній громаді і, мабуть, немає жодного сумчанина, який би не бажав жити тут спокійно і комфортно. При цьому всі ми прагнемо, щоб нас поважали інші, як раніше висловлювались – "іногородні" і ставилися до нас як справжніх господарів. Однак Ваша діяльність останнім часом нагадує діяльність не міського голови-сумчанина, а якогось, вибачте, прийшлого "зайди"! Ви рік тому запросили до міста чергового "іногороднього" інвестора - компанії "Грінко" і "А-МУССОН", яким віддали Суми "на відкуп", при цьому абсолютно не турбуючись про добробут сумчан. Як показав рік їх роботи, мабуть, єдиним плюсом є зменшення кількості сміттєзвалищ в самому місті і, можливо, плюсом слід вважати також певну зайнятість невеликої кількості сумчан, які працюють на цих підприємствах. Усі інші, так щедро обіцяні рік тому, плюси просто щезли в світі фантазій і ілюзій... Ні, вибачте, інколи вони озвучуються Вами та київськими господарями "Грінко" в сесійній залі, на громадських слуханнях тощо.
А що ж отримали сумчани? Може, хоч якийсь профінансований благодійний проект? Чи може "близький до європейського" благоустрій майданчиків для сміття? Чи може виважену тарифну політику, що зберігала б сімейні кошти для інших, більш нагальних статей витрат?..
Так ні ж, навпаки. Ви постійно встаєте на сторону цих "іногородніх" фірм. Ви постійно відстоюєте перед громадою їх позицію. Ви наполегливо, різними методами вмовляєте проголосувати за підвищення тарифів на послуги ТОВ "Грінко-Суми" та "А-МУССОН" членів виконавчого комітету, при цьому абсолютно ігноруючи рекомендації депутатського корпусу, зокрема "профільної" депутатської комісії - постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою та надзвичайних ситуацій. Вважаю, доречно буде навести тут витяг з протоколу №90 засідання цієї комісії ще від 21 квітня 2010 року: "УХВАЛИЛИ: рекомендувати виконкому Сумської міської ради (далі СМР) утриматися від затвердження будь-яких нових тарифів на надання житлово-комунальних послуг з вивезення побутових підходів до розробки та відповідного затвердження СМР Схеми санітарної очистки міста Суми.
Ваша наполегливість у питанні лобіювання інтересів цих "іногородніх" фірм уже породила ряд чуток про немовби особисту зацікавленість міського голови в отриманні приватними підприємствами додаткових коштів за рахунок вилучення їх з гаманців сумчан... Звичайно, нам не хочеться в це вірити, однак, впевнені, що міська громада повірила б Вам, якщо б Ви на сесії СМР 23 червня підтримали проект рішення "Про дії виконкому СМР щодо затвердження тарифів па надання житлово-комунальних послуг з вивезення побутових відходів ТОВ "А-Муссон" та ТОВ "Грінко-Суми", в якому наша депутатська група пропонує; скасувати рішення виконкому СМР від 03.06.2010 року № 285 «Про тарифи на послуги ТОВ "А-Муссон" та № 286 «Про тарифи на послуги ТОВ "Грінко-Суми". Рекомендувати виконкому СМР не затверджувати будь-які нові тарифи на надання житлово-комунальних послуг із вивезення побутових відходів до розробки та відповідного затвердження Схеми санітарної очистки міста Суми".
Одним із пунктів Плану діяльності депутатської групи СМР "Стабільність та розвиток" є "Вжиття відповідних заходів щодо врегулювання критичної ситуації, яка склалася в сфері поводження з відходами у місті Суми". Тому вкотре звертаю Вашу увагу на ряд відхилень і навіть порушень законодавства, які викладені в листах на Ваше ім'я з різних інстанцій, в т. ч. з прокуратури міста Суми, яка у своєму Поданні, внесеному на Ваше ім'я, чітко визначила наступні порушення норм чинного законодавства при формуванні тарифів на послуги з вивезення побутових відходів цими підприємствами. По-перше, при здійсненні розрахунків річних планів надання цих послуг були взяті за основу норми накопичення твердих побутових відходів, а не мінімальні норми їх надання згідно з додатком 2 до Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою КМУ № 1070 від 10.12.2008 року. По-друге, взагалі не були враховані окремо, ані обсяги захоронення побутових відходів, ані відповідні планові витрати, які пов'язані з виконанням цих робіт.
Хоча і застосування норм накопичення твердих побутових відходів при розрахунках даних тарифів, як визначила прокуратура, це є помилка згідно із законом, але для додаткового роз'яснення своєї позиції міській громаді наведу також витяг з листа від голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України М.Ільченка від 31.05.2010 №01-24/1273: "Депутату міської ради Мовчану О.Л. Повідомляю, що за результатом розгляду Вашого звернення від 30 квітня 2010 року №30 щодо намірів виконавчого комітету СМР підвищити тарифи на послуги ТОВ "Грінко-Суми" та ТОВ "А-Муссон" зі збирання, вивезення твердих, рідких побутових, великогабаритних та ремонтних відходів адміністративною колегією Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України виконавчому комітету СМР надано рекомендації про припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом скасування рішення міськвиконкому від 1 грудня 2009 року № 704 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету СМР від 17 09.2002 року № 583 "Про затвердження норм накопичення твердих побутових відходів в м. Суми". Цим рішенням виконавчого комітету СМР від 1 грудня 2009 року №704 норми накопичення твердих побутових та великогабаритних відходів (надалі норми накопичення відходів) для мешканців житлових будинків підвищено до 2,574 м3/рік на 1 чол. (для багатоповерхових будинків) та до 2,6697 м3/рік на 1 чол. (будинків приватного сектора) при тому, що до грудня 2009 року зазначені норми становили 1,65 м3/рік на 1 чол.
Всупереч вищезазначеним нормативним документам, виконавчий комітет Сумської міської ради затвердив норми накопичення відходів не з урахуванням фактичного обсягу вивезених підходів, а на підставі норм, розроблених ТОВ "Український науково-дослідний інститут з розробки та впровадження комунальних програм та проектів".
При цьому відділенням встановлено, що за інформацією КП «Сумижилкомсервіс» обсяг фактично захоронених відходів, зібраних ТОВ "Грінко – Суми" за 11 місяців, у період з травня 2009 року по березень 2010 року становить - 97 430 м3, ТОВ "А-Муссон" 121 719 м3. Виходячи 13 загального обсягу захоронених від ходів, вивезених із міста та лише кількості населення Сум (без урахування інших категорій споживачів), фактична кількість зібраних відходів на 1 людину на рік становить 0,82 м3, при затвердженій 2,574 та 2,6697 м3/рік на 1 чол. Норми накопичення відходів затверджені для мешканців інших міст України становлять для мешканців Львова —1.44 м3, для мешканців м. Києва — 2,15м3.
Таким чином, норми накопичення відходів, затверджених виконавчим комітетом СМР, можна вважати значно завищеними та такими, що не відповідають фактичним обсягам утворення відходів мешканцями міста.
З повагою,
За дорученням депутатської групи „Стабільність і розвиток" Сумської міської ради Олексій Мовчан.