Artifagus писав:
Цитата:
Сообщение от Yurij Посмотреть сообщение
Пане Назар шукати в літописах, які переважно писалися ченцями згадки про Бога Коляду марна справа. Його там могли обізвати бісом і не більше, як і всіх язичницьких богів. Коляда це ім'я зимового новонародженого Сонця, ну а що Сонце для наших пращурів було божеством вважаю не варто суперечок. Ви що не чули "колядки" в якій вже не одну тисячу років співають "Ой радуйся Земле Коляда народився" чого б це наші пращури раділи народженню якогось там біса?
До речі, такі свідчення є! По-перше свідчення арабських, візантійських та європейських літописців-мандрівників. З Х-го по XVII-е століття ведеться жорстока боротьба помісного духовенства (Київська, Галицька та Моськовська метрополії, далі Моськовська патріархія) з явищами язичєства та двоєвєрія на Русі та Московії зокрема, багато з яких в свою чергу були тісно зв"язані з обрядами на честь Коляди, про що мовиться в історичних документах. В літописах, починаючи з VII-го ст. та церковних документах того часу Коляда фігурує, як ім"я слав"янського Бога, одне з імен (зимовий прояв) Дажбога.
Тож твердити ( щодо Назара), що таких документів немає - значить вводити в оману людей, котрі ще не мали змоги ознайомитися з такими літописними текстами.
Панове, давайте серйозно.
Я ще раз стверджую, що ніяких свідчень "арабських, візантійських та європейських літописців-мандрівників", а також давньоруських літописців відносно БОГА Коляди немає. І не тому, що християнство "класно" спрацювало, а тому, що БОГА Коляди й не було. Я ще раз наголошую, що поява цього БОГА пов'язана з індивідуальним авторством укладача Густинського літопису (1623 - 1627 рр.). А тепер, будь ласка, підтвердіть свої тези аргументами у вигляді уривків із писемних чи якихось інших джерел. Якщо таких аргументів не буде подано, то виникає маса питань про оте підгрунтя віри, яке дехто так не любить обговорювати. Наприклад: звідкіля ж ви все таки взяли взяли, що Коляда був БОГОМ? Або: що ж ви, рідновіри, поклоняєтесь вигадці християнського літописця? Ну і т. п. Халтура тут у вигляді сліпого довір'я до випадково почутих вигадок не проходить. Працюємо, працюємо...
Цитата:
Сообщение от Yurij Посмотреть сообщение
Пане Назар шукати в літописах, які переважно писалися ченцями згадки про Бога Коляду марна справа. Його там могли обізвати бісом і не більше, як і всіх язичницьких богів. Коляда це ім'я зимового новонародженого Сонця, ну а що Сонце для наших пращурів було божеством вважаю не варто суперечок. Ви що не чули "колядки" в якій вже не одну тисячу років співають "Ой радуйся Земле Коляда народився" чого б це наші пращури раділи народженню якогось там біса?
До речі, такі свідчення є! По-перше свідчення арабських, візантійських та європейських літописців-мандрівників. З Х-го по XVII-е століття ведеться жорстока боротьба помісного духовенства (Київська, Галицька та Моськовська метрополії, далі Моськовська патріархія) з явищами язичєства та двоєвєрія на Русі та Московії зокрема, багато з яких в свою чергу були тісно зв"язані з обрядами на честь Коляди, про що мовиться в історичних документах. В літописах, починаючи з VII-го ст. та церковних документах того часу Коляда фігурує, як ім"я слав"янського Бога, одне з імен (зимовий прояв) Дажбога.
Тож твердити ( щодо Назара), що таких документів немає - значить вводити в оману людей, котрі ще не мали змоги ознайомитися з такими літописними текстами.
Панове, давайте серйозно.
Я ще раз стверджую, що ніяких свідчень "арабських, візантійських та європейських літописців-мандрівників", а також давньоруських літописців відносно БОГА Коляди немає. І не тому, що християнство "класно" спрацювало, а тому, що БОГА Коляди й не було. Я ще раз наголошую, що поява цього БОГА пов'язана з індивідуальним авторством укладача Густинського літопису (1623 - 1627 рр.). А тепер, будь ласка, підтвердіть свої тези аргументами у вигляді уривків із писемних чи якихось інших джерел. Якщо таких аргументів не буде подано, то виникає маса питань про оте підгрунтя віри, яке дехто так не любить обговорювати. Наприклад: звідкіля ж ви все таки взяли взяли, що Коляда був БОГОМ? Або: що ж ви, рідновіри, поклоняєтесь вигадці християнського літописця? Ну і т. п. Халтура тут у вигляді сліпого довір'я до випадково почутих вигадок не проходить. Працюємо, працюємо...