Діяльність Верховної Ради IX скликання

d324co

Well-Known Member
Новий законопроект уряду штучно звужує можливості для притягнення до відповідальності воєнних злочинців


Євромайдан SOS: новий законопроект уряду р.н. 7290 штучно звужує можливості для притягнення до відповідальності військових командирів та цивільних начальників Російської Федерації за воєнні злочини
Більше 50 днів Україна бореться із новою збройною агресією, під час якої Кремль використовує воєнні злочини та злочини проти людяності як тактику ведення війни. Президент України та вищі посадові особи постійно наголошують на тому, що будуть притягати до відповідальності усіх, хто причетний до скоєння цих міжнародних злочинів: від виконавців – до вищого політичного та військового керівництва Російської Федерації та її пособників.
Мало хто знає, що притягнути до відповідальності за міжнародні злочини в Україні майже неможливо. У Кримінальному кодексі немає відповідальності за злочини проти людяності, а відповідальність за воєнні злочини виписана настільки розмито, що практично неможливо застосувати цю норму на практиці. Саме тому із початку війни у 2014 році та до сьогодні українськими судами було винесено тільки 4 (!) вироки за вчинення воєнних злочинів.
Законопроект про воєнних злочинців р.н. 2689, що має покращити вирішення цієї проблеми, був прийнятий ВРУ та направлений на підпис Президента України ще у червні минулого року. Більш ніж 10 місяців цей законопроект залишається не підписаним, хоча неодноразово це закликали зробити правозахисники та міжнародні організації. Таким чином, на момент нового вторгнення у лютому цього року Україна мала “оголений” правовий фронт.
Натомість уряд вирішив підготувати , який містить цілу низку проблемних положень, які ускладнюють притягнення до відповідальності військових командирів та цивільних начальників Російської Федерації за воєнні злочини.
Так, законопроект р.н. 7290 лише частково імплементує в національне кримінальне право звичний для сучасного міжнародного права інститут командної відповідальності. Цей інститут забезпечує спроможність України переслідувати військових командирів та цивільних начальників Російської Федерації, командирів контрольованих російською владою незаконних збройних формувань.
Українським слідству та суду із об’єктивних причин буде складно доводити участь конкретних російських військових у вчиненні конкретних воєнних злочинів, наприклад, щодо цивільних осіб, які сталися у Бучі, Ірпіні, Ворзелі та Мотижині та інших містах та містечках Київської області. Однак відповідно до норм міжнародного права важливо також встановити командирів російських підрозділів та притягти їх до відповідальності за те, що вони знали про злочини їх підлеглих і могли, але не запобігли, не припинили їх вчинення, а також не забезпечили переслідування цих звірств своїх підлеглих.
На жаль, законопроект р.н. 7290 використовує можливості, які відкриває для української системи кримінальної юстиції міжнародне право, лише частково. Зокрема:
⁃ не враховується така форма бездіяльності командира як незапобігання міжнародним злочинам підлеглих;
⁃ не враховується те, що згідно з міжнародним правом військові командири, особи, що фактично діють як військові командири, та інші начальники відповідають не лише тоді, коли вони знали про злочини підлеглих, але й повинні були знати з огляду на наявну в них інформацію.
Ці невідповідності, що, можливо, на перший погляд, не видаються принциповими, насправді істотно звужують спроможність українських правоохоронців та судів здійснити кримінальне переслідування та покарання винуватців у вчиненні міжнародних злочинів, скоєних на території України.
Крім того, законопроект р.н. 7290 пропонує карати військових командирів, осіб, що фактично діють як військові командири, та інших начальників за їхню бездіяльність позбавленням волі на строк від 7 до 10 років. Водночас згідно з положеннями проекту підлеглі можуть бути покарані й більш тривалим строком позбавленням волі чи навіть довічним позбавленням волі, тоді як за міжнародним правом караність бездіяльності командирів та начальників має бути не меншою за караність дій їхніх підлеглих.
Зрештою, проблемним виглядає сам стиль викладення положення, яке покликане представити в українському кримінальному праві інститут командної відповідальності згідно із законопроектом р.н. 7290. Цей стиль, що придатний для мирного часу, коли йдеться про спорадичні та одиничні випадки протиправної поведінки підлеглих, вимагає доводити бездіяльність командира або начальника щодо кожного із десятків чи навіть сотень воєнних злочинів, вчинених їх підлеглими.
Згідно з міжнародним правом інститут командної відповідальності набагато краще враховує контекст масового насильства й дозволяє переслідувати та карати командира або начальника навіть тоді, коли вони, наприклад, не припинили воєнний злочин одного підлеглого, що породило численні воєнні злочини інших підлеглих, навіть якщо ці інші злочини командир чи начальник дійсно намагалися припинити. Тобто, з точки зору міжнародного права, важливою є не бездіяльність командира чи начальника в кожній конкретній ситуації, а те, чи спровокувала бездіяльність в конкретній ситуації подальшу протиправну поведінку підлеглих.
Інші недоліки нового урядового законопроекту р.н. 7290 наведені у
Ми не знаємо, чому Президент України не підписав підтриманий правозахисниками та міжнародними організаціями закон про воєнних злочинців 2689, та ким саме було ухвалено рішення про підготовку нового законопроекту та його ухвалення на засіданні уряду саме у такій редакції.
Ми продовжуємо сподіватися на конструктивне вирішення цього питання та звертаємося до народних депутатів внести необхідні зміни у законопроект 7290. У той час, коли російські війська ґвалтують жінок та дітей, розстрілюють цілі родини у їхніх домівках, атакують евакуаційні потяги на станціях – не можна лишити жодної можливості військовим командирам та цивільним начальниками Російської Федерації уникнути відповідальності за воєнні злочини та злочини проти людяності.
 

d324co

Well-Known Member
Заборонили?? А ось вам ***.
Перефарбувались і все норм...

 

d324co

Well-Known Member
Данілов порадив «покидькам із ОПЗЖ» тихо піти з Ради, «поки їх не винесли»
За словами секретаря РНБО, проросійські нардепи мають піти з Ради і «не чекати народного трибуналу»
08:12, 24 квітня 2022

Секретар РНБО Олексій Данілов закликав членів колишньої ОПЗЖ, не перейменовуватися і підлаштовуватися, а вибачитися перед українцями і піти з парламенту. Про це Данілов заявив в ефірі національного телемарафону 23 квітня.

«Партія, яка привела війну до нашої країни, яка постійно… всі 8 років її члени казали, що "ми – брати, любов-дружба-жвачка, Москва – це наше все", вони зараз в іншу якусь інституцію. І ці покидьки вважають, що вони мають знаходитися в нашій Верховній Раді», – прокоментував Данілов перейменування ОПЗЖ.

За словами секретаря РНБО, нардепи від цієї політсили мають самостійно піти з Ради і «не чекати народного трибуналу».
«Та вони мають тихо-спокійно звідти піти. Вони не мають чекати народного трибуналу. Вони не розуміють, що хлопці на передовій їм не вибачать... Цим людям, які закликали сюди Путіна на всіх наших телеканалах. Коли всі ці бойки, шуфричі та інша мерзота казала: з Путіним треба дружити, він хороший, це наш сусід, він нам дасть дешевий газ…Їм треба піти дуже швидко з Верховної Ради, бо наші війська їх звідти винесуть вперед ногами і не факт, що живими», – переконаний Данілов.

На зауваження журналістів, чи є якийсь легітимний спосіб усунути таку політсилу з парламенту, Данілов сказав, «якщо чекати законодавчий механізм, то не дочекаємось».
Нагадаємо, що 21 квітня у Верховній Раді створили нову депутатську групу «Платформа за життя та мир», у яку ввійшли депутати фракції «Опозиційної платформи — За життя» ( ), яка призупинила діяльність.

Чогось мені здається, що вони пошлють Данілова курсом російського корабля...
 

d324co

Well-Known Member
Шольц у Бундестазі пояснюватиме свою нерішучість щодо постачання зброї Україні
П'ЯТНИЦЯ, 13 ТРАВНЯ 2022, 08:12

Канцлер Олаф Шольц у п'ятницю вранці відповість на питання Комітету з оборони Бундестагу щодо своєї політики стосовно України.
Про це пише повідомляє "Європейська правда".
Приводом стало запрошення голови комітету Марі-Агнес Штрак-Циммерманн у квітні.
Вона виступала за постачання важкого озброєння в Україну та звинувачувала Шольца у нерішучості з цього питання.
Цікаво, коли в нашому парламенті наше керівництво пояснюватиме свою бездіяльність (свідому??) в питанні підготовки країни напередодні війни ??
 

d324co

Well-Known Member
В уряді обіцяють швидку заборону ОПЗЖ
Понеділок, 16 травня 2022 19:52

Для просмотра изображения необходима регистрация

Найближчими днями відбудеться судовий розгляд справи про заборону партії "Опозиційна платформа - За життя".

Про це міністр юстиції Денис Малюська.

"Закон, який врегульовує сумну долю проросійських партій, підписано президентом. Тому очікуйте найближчими днями цікавий і швидкий судовий розгляд справи про заборону ОПЗЖ в апеляційному адмінсуді у Львові за нашим позовом", - написав міністр.
Обещал вернуться: нардеп от ОПЗЖ Нестор Шуфрич покинул Украину
16 мая 2022 в 19:32
Для просмотра изображения необходима регистрация
1824
Для просмотра изображения необходима регистрация
Фото: Скрин видео | Народный депутат ОПЗЖ Нестор Шуфрич
По информации журналистов, нардеп уехал в Венгрию, где находятся его дети, но должен вернуться к следующему пленарному заседанию ВР.
 
Верх