Поверка счетчиков воды. подскажите!

Darklioness

Member
Гроші з нічого (повірка лічильників води)

Питання щодо доцільності чи недоцільності встановлення приладів обліку води та газу і досі не втратило актуальності. Ощадливі господарі, що подбали про оснащення своїх помешкань газовими та водними лічильниками, переконалися, наскільки фінансово вигідніший для сімейного бюджету розрахунок за спожиті кубометри води чи газу по показах лічильника, аніж нормативно-розрахунковий метод. Маючи вдома лічильник, вже через місяць-другий можна підрахувати, наскільки різняться розрахункові норми споживання від об'єму реально спожитого газу чи води.

Разом з тим, лічильники, встановлені в помешканнях громадян, потребують проведення періодичної повірки з метою встановлення їх придатності до застосування на підставі контролю їх метрологічних характеристик. Терміни проведення періодичної повірки засобів вимірювальної техніки встановлюються Держспоживстандартом України, виходячи із максимального часу, протягом якого точність вимірювання цих засобів перебувають у нормованих межах. Зокрема, лічильники холодної та гарячої води слід повіряти через кожні 3 роки , лічильники газу – через 5-8 років .

В 2004 році до Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність” було внесено зміни щодо порядку подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, на повірку засобів вимірювальної техніки, які використовуються для здійснення розрахунків за спожиті енергоносії. Періодична повірка, обслуговування та ремонт зазначених приладів обліку, згідно статті 28 цього Закону, здійснюється за рахунок підприємств та організацій , які надають послуги з водо-, тепло- та газопостачання. Для громадян, які використовують ці прилади обліку, послуга надається безкоштовно, її вартість включена до тарифів за оплату води чи газу.


Мінімальні сумські розцінки на повірку лічильників води - 160 грн за 4 лічильники (1 квартира), в одному під'їзді 9-поверхового будинку - 36 квартир. А скільки під'їздів у будинку, скільки будинків у Сумах..

А як ви проводили повірку?

----
Оказывается, у Водоканала новые правила. Теперь, что бы снять счетчики для поверки, нужно записаться в очередь! И эта очередь аж на середину октября. То есть, пол года, пока идет очередь, Водоканал будет рубить деньгу на общих основаниях. После того, как они соизволят снять пломбы(зачем то в присутствии сотрудника Водоканала), и человек поверит счетчик, появляется вторая очередь. Теперь уже на опломбировку! Эта очередь тянется пару месяцев в лучшем случае.

Сегодня съездил в Водоканал...
По своей оплошности не отнес по уведомлению счетчик на поверку(до конца апреля). Вчера пришла квитанция с 3,7 и 9,3 кубами воды на общих основаниях.

Думал, не беда, как раньше, позвоню по телефону в Водоканал, скажу, что снимаю счетчики на поверку, они зафиксируют показания, поверю в течении пары дней, и в течении недели опечатают. Всё оказалось не так радужно и не так просто.

Водоканал не плохо устроился, нашел новый способ зарабатывать. По сути, целый год человек будет платить деньги на общих основаниях.

С этим как-нить можно побороться, или нет? Ускорить эти очереди? Ещё пару месяцев назад эта тягомотина с поверками длилась пару недель, теперь же растянулась практически на год.
Какие юридическо-правовые основания перевода абонента на такой длительный срок на общие условия? Я к тому, имеет ли смысл подать в суд на эту шарашкину контору за этот беспредел?
----
Оскільки лічильники стоять у переважної більшості населення, і ця проблема стане актуальною для всіх - тема закріплюється у важливих темах форуму. І консультації юристів, або приклади з власного досвіду по нагальній проблеми - є наразі темою обговорювання.
 
Останнє редагування модератором:

Darklioness

Member
Гроші з нічого (повірка лічильників води)

Як примусити водоканал дотримуватись діючого законодавства України
Згідно діючому законодавству України (ЗАКОН УКРАЇНИ Про метрологію та метрологічну діяльність, Постанови Кабінету Міністрів України №630 від 21 липня 2005 р.(зі змінами, внесеними Постановою Кабміну № 1268( 1268-2007-п) від 31.10.2007) та №529 від від 20 травня 2009 р.), повірку квартирних засобів обліку води мають здійснювати не споживачи, а водоканали чи ЖЕДи (останні в разі існування додаткових угод між ними та водоканалом).
Насправді водоканали по всій Україні створили під дахом місцевих органів влади корупційні схеми аби доїти несвідомих громадян. Див. ліворуч приклад, як сказав суддя Полтавського апеляційного суду "недобросовісної реклами".
Ви можете примусити свій водоканал зробити це навіть без суду. Принаймні, у Полтаві – покажіть у Водоканалі Ухвалу суду про невідповідність типового договору законодавству України, вимагайте корегування типового договору, який Водоканал підсовує своїм клієнтам, де перекладає свої обов'язки на клієнтів!
Якщо Ви мешкаєте не в Полтаві, надаємо зразки документів, використовуючі які, безкоштовно, без допомоги адвоката, Ви можете відстояти свої права в суді та примусити свій Водоканал здійснювати повірку лічильників за їхній кошт, так саме, як це роблять облгази та обленерго.
 
Останнє редагування:

Darklioness

Member
Гроші з нічого (повірка лічильників води)

Закони України, які регламентують повірку квартирних засобів обліку води:
ЗАКОН УКРАЇНИ Про метрологію та метрологічну діяльність із змінами, внесеними згідно із Законом N 762-IV ( 762-15 ) від 15.05.2003, ВВР, 2003, N 30, ст.247,
Постанови Кабінету Міністрів України №630 від 21 липня 2005 р. із змінами, внесеними Постановою Кабміну № 1268( 1268-2007-п) від 31.10.2007 р., Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення
На момент згаданого спору діяла Постанови Кабінету Міністрів України №560 від 12.07.2005, яка втратила зараз чинність та замінена на
Постанови Кабінету Міністрів України №529 від від 20 травня 2009 р. Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій,
– згідно з якими повірку квартирних засобів обліку води мають здійснювати (тобто відповідати та сплачувати цю повірку) не споживачи, а водоканали чи ЖЕДи (останні в разі існування додаткових угод між ними та водоканалом). У випадку існування таких угод витрати на повірку закладаються в квартирну платню.
Зараз водоканали по всій Україні створили під дахом місцевих органів влади корупційні схеми аби доїти несвідомих громадян. Влада свідомо гальмує або заплющує очі на врегулювання цієї проблеми на місцях (складання угод між Водоканалами та ЖЕДами), а громадяни де-факто, платять через кооперативи чиновникам та можновладцям.
Є ще такі корисні речі, як Закон про захист прав споживачів та Цивільний кодекс. Скористайтесь пошуковою системою, їх легко можна знайти в інтернеті.
До речі, з технічної точки зору елементарно можна організувати повірку лічильників на місці. Перед кожним лічильником встановлено фільтр, до якого можна під'єднати повірений засіб обліку, пролити близько 1 куб. м. води та порівняти покази повіреного лічильника та того, що перевіряється. Ясно, що така проста схема не додасть грошенят у кишені мерів!
 
Останнє редагування:

Darklioness

Member
Гроші з нічого (повірка лічильників води)

Як треба діяти, аби не робити повірку квартирних засобів обліку води за власний кошт:
Якщо Ви мешкаєте у Полтаві, просто зверніться у Водоканал аби скорегувати договір, посилаючись на постанови суду. Вам треба прибрати пункти з договору, які зобов'язують Вас слідкувати за періодичністю, забезпечувати повірку лічильників за власний кошт як такі, що протирічать діючому Законодавству України. Для решти:
1. Вивчити уважно свій договір з Водоканалом, екземпляр якого у Вас має бути.
2. Ознайомитись з діючим законодавством України яке регулює постачання холодної та гарячої води та типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення
3. Звернутись усно, або, якщо це не допоможе, письмово з проханням прибрати пункти з договору, які зобов'язують Вас слідкувати за періодичністю та забезпечувати повірку лічильників за власний кошт як такі, що протирічать діючому Законодавству України. Це треба робити заздалегідь, бо повернути витрачені гроші буде майже нереально.
4. Якщо це не допоможе, звертатись до прокурора, управління у справах захисту прав споживачів та до суду. Зразки позовних заяв додаються. З корумпованим чиновником треба воювати його зброєю.
Багато людей краще сплатить кількадесят гривень, аби не витрачати час та нерви. Але якщо Ви хочете жити у цивілізованій країні, цього треба домагатись. Німцям, французам та американцям не впало з неба красиве життя. Його треба будувати та виборювати самим. Не чекайте, поки це зробить президент, прем'єр чи ще хтось. Цього не буде – їм на нас на...рати! Якщо ти – людина, доведи це! Інакше залишишся твариною.
 
Останнє редагування:

Darklioness

Member
Повірка лічильників води

Приклади звернень, позовних заяв щодо повірки квартирних засобів обліку води, ухвали судів
Надаємо зразки документів, які Ви можете використовувати. Звісно, в листах та позовних заявах треба уважно змінити, аби адаптувати до Вашої справи щодо періодичної повірки квартирних засобів обліку води (лічильників), яку має здійснювати не споживач, а надавач послуг, тобто водоканал або ЖЕД, в залежності від існування договорів між цими організаціями. Тобто, Ваші обов'язки до повірки лічильників води мають бути такі самі, як до повірки лічильників газу та електроенергії.
1. Перше звернення до Полтававодоканалу з приводу періодичної повірки квартирних засобів обліку водопосточання.
2. Повторне звернення до Полтававодоканалу з приводу періодичної повірки квартирних засобів обліку водопосточання.
3. Звернення до прокурора м.Полтава з приводу порушення підприємством КП "Полтававодоканал" чинного законодавства України та моїх прав споживача в частині здійснення повірки лічильників води.
4. Звернення до полтавського обласного управління у справах захисту прав споживачів з приводу порушення підприємством КП "Полтававодоканал" чинного законодавства України та моїх прав споживача в частині здійснення повірки лічильників води.
5. Позовна заява до Ленінського районного суду м.Полтава про порушення підприємством КП "Полтававодоканал" чинного законодавства України та моїх прав споживача щодо здійснення повірки квартирних засобів обліку води та компенсації матеріальних та моральних збитків.
6. Рішення Ленінського районного суду м.Полтава від 07 квітня 2009 року у цивільній справу за позовною заявою до Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" про часткове задоволення позову.
7. Прокуратура Полтавської області, відповідь про внесення припису прокуратурою м.Полтави генеральному директору комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" Ченчевому В.Г. щодо виявленого порушення.
8. Апеляційна скарга на рішення Ленінського районного суду м. Полтави у справі № 2-361/09 від 07.04.2009. Подається через районний суд у стислі терміни після винесення ухвали.
9. Ухвала апеляційного суду Полтавської області у цивільній справі за апеляційною скаргою на рішення Ленінського районного суду м.Полтави Полтавської області від 07 квітня 2009р. за позовом до комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" про визнання неправомірною бездіяльності, визнання частково недійсним договору, відшкодування матеріальної та моральної шкоди.
 

Darklioness

Member
Повірка лічильників води

Начальнику служби обліку та реалізації
підприємства „Полтававодоканал”
Харченко Ользі Дмитрівні,
копія- Генеральному директору
підприємства „Полтававодоканал”
Ченчевому Валерію Геннадієвичу
Гончарової Євгенії Іванівни,
що мешкає за адресою
м. Полтава, пров. Заячий, 1 кв 82,
особовий рахунок споживача послуг
водоканалу 218-9741-000-82

Звернення
з приводу періодичної повірки квартирних засобів обліку водопосточання.

1. Прошу надати мені завірену копію документу, на підставі якого Вами взято до обліку та занесено до бази даних мій квартирний лічильник води. Я маю на руках копію документу, що називається „Акт про прийняття в експлуатацію приладів обліку води” від 22.01.2001, який укладено представником ОП „Полтававодоканал” Забрудським В. И., як сказано в акті, в моїй присутності. Таким чином, саме „Полтававодоканал” є виконавцем послуги встановлення лічильника води. Прошу Вас прокоментувати це і надати мені завірену копію документу, на підставі якого Вами взято до обліку та занесено до бази даних мій квартирний лічильник води.

2. Хочу отримати Ваше пояснення щодо порушення підприємством „Полтававодоканал” чинного законодавства України, зокрема Постанов Кабінету Міністрів України №№630 та 560. А саме, про невідповідность чинному законодавству України деяких пунктів пропонованого вами споживачам “Договору про надання послуг з водоостачання та водовідведення”, зокрема, п.16(д) цього Договору. Крім того, прошу звернути Вашу увагу про фактичне невиконання п.18(в) цього договору. Згідно з п.20(г) цього Договору, Полтававодоканал несе відповідальність за порушення зобов’язань, встановлених Договором та Законодавством.
Чинна Постанова Кабінету міністрів України “Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” від 21 липня 2005 року за номером 630 ( зі змінами, внесеними Постановою Кабміну № 1268( 1268-2007-п) від 31.10.2007) у п. 1 говорить: „Ці правила регулюють відносини між суб’єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги).
Тобто, виконавцем може бути ЖЕД (якщо є відповідний договір) або Водоканал, якщо послуги водопостачання-водовідведення надаються напряму, без посередника, так само, як напряму здійснюються наразі розрахунки споживачем за надані послуги водопостачання-водовідведення. На даний момент ЖЕД не має ніяких домовленостей зі споживачем щодо водопостачання та водовідведення, тобто виконавцем фактично є Водоканал.
Далі, розділ “Порядок обліку та оплати послуг” Постанови Кабміну №630.
Пункт 9 говорить: „У квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення обліку води і теплової енергії ( далі квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.
Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.
Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця”.
Розділ “Права та обов'язки споживача” Постанови Кабміну №630.
Пункт 29.6 говорить:
Споживач має право на: періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі
демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку;
Пункт 30.4 говорить:
Споживач зобов'язаний: забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку та не
втручатися в їх роботу.
Розділ “Права та обов'язки виконавця” Постанови Кабміну №630.
Пункт 32.2 говорить:
Виконавець зобов'язаний: контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж);
Замість цього Договір Полтававодоканалу у п.16(д) говорить: „Споживач зобов’язаний забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води, здійснювати своєчасно їх періодичну повірку та не втручатись в їх роботу”.
Очевидно, що Полтававодоканал свідомо переклав обов’язки щодо повірки водолічильників на споживача, хоча, вочевидь, це має робити виконавець, тобто Полтававодоканал або ЖЕД.
Про те, що Полтававодоканал свідомо зробив це порушення, свідчить пункт 18(в) Договору Полтававодоканалу (Виконавець зобов'язаний: контролювати установлені міжповіркові інтервали засобів обліку води;) в порівнянні з п. 19.3 з розділу “Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води” Постанови Кабміну №630: „Виконавець зобов'язаний: контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку води і теплової енергії, забезпечувати їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж)”. Тобто початок пункту повністю співпадає, але решта обов’язків виконавця проігноровано і перевалено на споживача.
Також це питання розтлумачено у Постанові Кабінету Міністрів України №560 від 12.07.2005 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” зі змінами згідно Постанови КМ №297 від 27.02.2007 у п.29: „Витрати на періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії визначаються відповідно до укладених договорів між власником (балансоутримувачем) будинку або його уповноваженою особою та організацією, яка здійснює зазначені роботи”.
Отже, виходячи з процитованих вище текстів Постанов Кабміну №630 та №560 зрозуміло, що розроблений Полтававодоканалом текст “Договору про надання послуг з водоостачання та водовідведення” очевидно суперечить чинному законодавству.
Прошу Вас пояснити на підставі якого нормативного акту в пропонованому Полтававодоканалом до укладення зі споживачами тексті ”Договору про надання послуг з водопостачання та водовідведення” в пункті 16(д), ”Споживач зобов’язаний забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води, здійснювати своєчасно їх періодичну повірку та не втручатися в їх роботу” споживача зобов’язують здійснювати повірку.

3. На підставі якого нормативного акту 23.09.2008 працівниця підприємства ”Полтававодоканал” на прізвище Камарда в графі “Звірка розрахунків” моєї розрахункової книжки по оплаті за послуги водопостачання і водовідведення здійснила запис наступного змісту (цитую дослівно):
“C 1.09.08 начисление по норме 37,44 грн. х 4 чел.=139,08”.
Звертаю Вашу увагу на розділ “Загальні положення” Постанови Кабміну №630.
Пункт 15 цього розділу говорить наступне:
“Засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці.
Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку:
з централізованого постачання холодної та гарячої води -згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці;
з централізованого опалення - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період.
У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання”.
Отже, третє запитання: на підставі якого нормативно-правового акту Ви встановлюєте оплату згідно з нормами споживання на особу, а не згідно з середньомісячними показами засобів обліку за попередні 3 місяці? Тобто, фактично, Полтававодоканал вважає мій лічильник води несправним і таким, що його несправність не підлягає усуненню. На підставі яких документів? Прошу надати завірені копії цих документів, якщо такі існують.

4. Наостаннє додаю копію листа на тему “Про повірку квартирних лічильників” за №801 від 07.04.2008. Цей лист надіслав в.о. начальника Полтавського обласного управління у справах захисту споживачів Зайцев В. В. міському голові Матковському А. В. у відповідь на його запит. Цей лист, вочевидь, свідчить про те, що механізм здійснення повірки лічильників води установами ЖЕД через укладення договорів зі споживачами води ще тільки мусить бути сформовано і відрегульовано в майбутньому органами місцевої влади згідно з загальними положеннями, які містить Постанова Кабміну від 12.06.2006 №560 про “Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”. Виконком міськради мусить затвердити включення витрат на повірку лічильника води в перелік тарифів послуг ЖЕД в тексті типового договору споживача і ЖЕД після обговорення і врахування суспільної думки. Не думаю, що цей процес буде простим і швидким, бо потягне за собою ріст тарифів за комунальні послуги. Більше того, перекладення плати за повірку лічильника води на плечі споживача через договори з ЖЕД прямо суперечить переліченим мною вище пунктам Постанови Кабміну №630. Отже, доки механізм обслуговування лічильників води через договори з ЖЕД не затверджено і не відлагоджено, єдиним виконавцем послуги з надання повірки лічильника води є не хто інший як „Полтававодоканал”.

Додаю копії згаданих в текті документів:
- лист в.о. начальника Полтавського обласного управління у справах захисту споживачів Зайцева В. В. міському голові Матковському А. В;
- копію акту про прийняття в експлуатацію приладів обліку води від 22.01.2001;
- копію акту про зняття з обліку лічильника гарячої води від 01.12.2006.




Підпис: / Гончарова Є. І. / Дата:
 

Darklioness

Member
Re: Повірка лічильників води

Начальнику служби обліку та реалізації
підприємства „Полтававодоканал”
Харченко Ользі Дмитрівні,
копія- Генеральному директору
підприємства „Полтававодоканал”
Ченчевому Валерію Геннадієвичу
Гончарової Євгенії Іванівни,
що мешкає за адресою:
м. Полтава, пров. Заячий, 1 кв 82,
особовий рахунок споживача послуг
водоканалу 218-9741-000-82,
дом. тел. 58-67-77​

Повторне звернення
з приводу періодичної повірки квартирних засобів обліку водопосточання.​
Отримавши Вашу відповідь від 14.10.2008 за № 526 на моє перше звернення від 29.09.2008, мушу констатувати, що не отримала відповіді на жодне з поставлених мною прямих запитань. Отже, перелічу знову всі запитання, на які я не отримала відповіді, і прошу таки дати вичерпні відповіді на них.
1. Повторюю, що я прошу надати мені завірену копію документу, на підставі якого Вами взято до обліку та занесено до бази даних мій квартирний лічильник води 22.01.2001. У своїй відповіді на мій перший запит Ви пишете, що лічильник у моєму помешканні встановлено не КП „Полтававодоканал”, а спеціалізованою організацією.
Повторюю ще раз запитання, на яке Ви не надали відповідь. Прошу надати мені завірену копію документу, на підставі якого Вами взято до обліку та занесено до бази даних мій квартирний лічильник води 22.01.2001. Також надайте мені вичерпну інформацію (повна назва організації, адреса, банківські реквізити) про спеціалізовану організацію, яка встановила в моїй квартирі лічильник води і видала мені на руки документ, що називається „Акт про прийняття в експлуатацію приладів обліку води” від 22.01.2001. Цей акт було складено на офіційному бланку водоканалу. Що це за таємна організація, яка користується вашими бланками, тобто діє від Вашого імені, і про яку я, як споживач, не маю права знати?
2. Ви не відповіли також на моє пряме запитання про те, на підставі яких нормативних актів в договір на послуги водоканалу внесено п.16(д): „Споживач зобов’язаний забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води, здійснювати своєчасно їх періодичну повірку та не втручатись в їх роботу”, який прямо суперечить пункту 9 розділу “Порядок обліку та оплати послуг” Постанови Кабміну №630: „Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця”.
Також пункт 16(д) договору водоканалу прямо суперечить пункту 32.2 розділу “Права та обов'язки виконавця” Постанови Кабміну №630: ”Виконавець зобов'язаний: контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж);
Цивільний кодекс України, ст. 4. п. 4 говорить: Актами цивільного законодавства є також постанови Кабінету Міністрів України. Стаття 6. п. 3. говорить: Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд.
Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Отже, оскільки Постановою Кабміну №630 чітко виписані обов’язки виконавця та споживача, то водоканал не може самовільно перекручувати зміст Постанови Кабміну №630 і перекладати свої обов’язки на плечі споживача. Йдеться про пункт 16(д) в пропонованому для укладення споживачам договорі водоканалу.
Вимагаю Вашого пояснення, чому пункт 16(д) договору водоканалу прямо суперечить пунктам 9 та 32.2 Постанови Кабміну №630. Я вимагаю, щоб Ви перелічили конкретно назви і пункти тих нормативних актів, на підставі яких Ви внесли пункт 16(д) в договір водоканалу, який пропонуєте до укладення споживачам.
3. Я не отримала відповіді на наступне запитання, чітко і ясно сформульоване мною в попередньому запиті: „Чому водоканал не виконав пункт 18(в) договору, укладеного зі мною як споживачем?” Цей пункт стверджує, що „водоканал зобов’язаний контролювати встановлені міжповірочні інтервали засобів обліку води”. Принаймі, водоканал ніколи письмово не попереджав мене про те, що термін повірки лічильника збігає.
4. Чому водоканал порушує Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.1998 № 113/98-ВР, а саме пункт третій статті 28 цього закону?
Звертаю Вашу увагу на чинний Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.1998 № 113/98-ВР, який встановлює загальний порядок проведення перевірки засобів вимірювальної техніки. Пункт 3 статті 28 цього Закону говорить наступне: „Порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Отже, згідно пункту третього статті 28 цього Закону власники побутових лічильників мають право не платити за перевірку лічильників, в том числі за їх обслуговування, ремонт, демонтаж, транспортування і монтаж. При виникненні спорів між споживачем і виконавцем відповідних послуг така суперечка буде вирішена в судовому порядку в інтересах споживача, оскільки суд при прийнятті рішень повинен керуватись в першу чергу Конституцією і законами України, а не самодіяльними рішеннями окремих надавачів послуг, які незаконно перекладають частину своїх обов’язків на плечі споживача.
5. Ви не відповіли на наступне моє запитання: на підставі якого нормативно-правового акту Ви змінили схему оплати з фактично спожитої на нормативну за кількістю мешканців? Тобто, фактично, водоканал вважає мій лічильник води несправним і таким, що його несправність не підлягає усуненню. На підставі яких документів? Прошу надати завірені копії таких документів, які, в разі невиконання виконавцем своїх обов’язків щодо забезпечення повірки засобів обліку водопостачання та контролю міжповірочних інтервалів, вважають засоби обліку непрацюючими і регламентують зміну схем оплати .
Сподіваюсь, що Ви дасте вичерпну відповідь на усі мої запитання, а не обмежитесь формальною відпискою, як це було з попереднім моїм листом. Якщо Ви не визнаєте і не виправите своїх помилок з порушення чинного законодавства України, я залишаю за собою право відстоювати свої права в судових органах і прокуратурі.

Підпис: / Гончарова Є. І. / Дата:
 

Darklioness

Member
Повірка лічильників води

Прокурору м. Полтави
Кінашевському Івану Олексійовичу
Гончарової Євгенії Іванівни,
що мешкає за адресою
м. Полтава, пров. Заячий, 1 кв 82,
дом. тел. 58-67-77

Звернення з приводу порушення підприємством КП „Полтававодоканал” чинного законодавства України та моїх прав споживача в частині здійснення повірки лічильників води.​

Суть проблеми полягає в наступному. Чинним законодавством України передбачено, що повірка побутових засобів обліку води здійснюється виконавцем, тобто организацією, що надає житлово-комунальні послуги (в даному випадку – послуги з водопостачання), і за його рахунок, а не за рахунок споживача. Фактично, Полтававодоканал всі витрати, пов’язані з повіркою лічильників, перевалив на споживача. Крім того, Полтававодоканал не забезпечує нагляду за своєчасністю повірок, натомість змінює схему оплати в разі порушення міжповірочних термінів з фактично спожитої на нормативну, тобто за кількістю прописаних мешканців.
Я звернулась в КП „Полтававодоканал” 29.09.2008 з листом, в якому перелічила чинні нормативно- правові акти, які підтверджують цю тезу, вказала на те, що деякі пункти договору КП „Полтававодоканал”, який між мною та КП „Полтававодоканал” було укладено, прямо суперечать чинному законодавству України.

Перелічу нормативно- правові акти, які стосуються цієї теми.
По- перше, це Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.1998 № 113/98-ВР, який встановлює загальний порядок проведення перевірки засобів вимірювальної техніки.
По-друге, це постанова Кабінету міністрів України “Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” від 21 липня 2005 року за № 630 ( зі змінами, внесеними постановою Кабміну № 1268( 1268-2007-п) від 31.10.2007).
По-трете, це постанова Кабінету Міністрів України №560 від 12.07.2005 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” зі змінами згідно постанови КМ №297 від 27.02.2007.

Цивільний кодекс України, ст. 4. п. 4 говорить: Актами цивільного законодавства є також постанови Кабінету Міністрів України. Якщо постанова Кабінету Міністрів України суперечить положенням цього Кодексу або іншому закону, застосовуються відповідні положення цього Кодексу або іншого закону. Стаття 6. п. 3. говорить: Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Отже, оскільки Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» чітко виписані обов’язки виконавця стосовно повірки побутових лічильників, а постановою Кабміну №630 чітко виписані обов’язки виконавця та споживача, то водоканал зобов’язаний в тексті пропонованого для укладення споживачам договору так само чітко дотримуватись виписаних в цих нормативно- правових актах обов’язків виконавця та споживача. Замість цього водоканал в пункті 16(д) пропонованого для укладення споживачам договору самовільно переклав обов’язки виконавця на споживача, грубо порушивши тим самим і Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», і постанову Кабміну №630, і Цивільний кодекс України.
Уточню, які саме обов’язки передбачає для виконавця Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Пункт 3 статті 28 цього Закону говорить наступне: „Порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Отже, згідно пункту третього статті 28 цього Закону власники побутових лічильників не повинні платити за повірку лічильників, в том числі за їх обслуговування, ремонт, демонтаж, транспортування і монтаж. При виникненні спорів між споживачем і виконавцем відповідних послуг така суперечка буде вирішена в судовому порядку в інтересах споживача, оскільки суд при прийнятті рішень повинен керуватись в першу чергу Конституцією і законами України, а не самодіяльними рішеннями окремих надавачів послуг, які незаконно перекладають частину своїх обов’язків на плечі споживача.
Уточню, які саме обов’язки передбачає для виконавця та споживача Постанова Кабміну №630.
Розділ “Порядок обліку та оплати послуг” постанови Кабміну №630, пункт 9 говорить наступне: Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця”.
Розділ “Права та обов'язки виконавця” постанови Кабміну №630, пункт 32.2 говорить наступне: Виконавець зобов'язаний: контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж);
Замість цього договір КП „Полтававодоканал” у п.16(д) говорить: „Споживач зобов’язаний забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води, здійснювати своєчасно їх періодичну повірку та не втручатись в їх роботу”.
Більше того, водоканал не виконав пункт 18(в) договору, укладеного зі мною як споживачем. Цей пункт стверджує, що „водоканал зобов’язаний контролювати встановлені міжповірочні інтервали засобів обліку води”. Водоканал ніколи письмово не попереджав мене про те, що термін повірки лічильника збігає. Замість попередження про збігання терміну повірки лічильника, проведення його повірки коштом водоканалу у відповідності з переліченими мною нормативно- правовими актами, водоканал без попередження після збігання терміну повірки лічильників змінив схему оплати з фактично спожитої на нормативну за кількістю мешканців, не пояснюючи якими нормативними актами при цьому керується.
Вочевидь, що водоканал свідомо переклав обов’язки щодо повірки водолічильників на споживача, хоча за законом це має робити виконавець, тобто водоканал або ЖЕД (останній ¬¬¬¬– при наявності відповідного договору та тарифів, затверджених місцевою виконавчою владою, і яких на даний момент не існує).
Також питання повірки лічильників розтлумачено у постанові Кабінету Міністрів України №560 від 12.07.2005 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” зі змінами згідно постанови КМ №297 від 27.02.2007 у п.29: „Витрати на періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії визначаються відповідно до укладених договорів між власником (балансоутримувачем) будинку або його уповноваженою особою та організацією, яка здійснює зазначені роботи”.
В постанові Кабміну №560 ніде не сказано, що повірку лічильника повинен здійснювати споживач своїм коштом. Жоден з нормативно-правових актів не містить навіть можливості перекладати витрати на повірку лічильників з обов’язків виконавця на споживача.
Для чіткішого розуміння ситуації з тлумаченням установами Полтави постанови Кабміну №560 додаю копію листа на тему “Про повірку квартирних лічильників” за №801 від 07.04.2008. Цей лист надіслав в. о. начальника Полтавського обласного управління у справах захисту споживачів Зайцев В. В. міському голові Матковському А. В. у відповідь на його запит. Цей лист, вочевидь, свідчить про те, що механізм здійснення повірки лічильників води установами ЖЕД через укладення договорів зі споживачами води ще тільки мусить бути сформовано і відрегульовано в майбутньому органами місцевої влади згідно з загальними положеннями, які містить постанова Кабміну від 12.06.2006 №560 про “Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”. Виконком міськради мусить затвердити включення витрат на повірку лічильника води в перелік тарифів послуг ЖЕД в тексті типового договору споживача і ЖЕД після обговорення і врахування суспільної думки. Не думаю, що цей процес буде простим і швидким, бо потягне за собою ріст тарифів на комунальні послуги. Більше того, перекладення плати за повірку лічильника води на плечі споживача через договори з ЖЕД прямо суперечить переліченим мною вище пунктам Постанови Кабміну №630, а також Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Отже, доки механізм обслуговування лічильників води через договори з ЖЕД не затверджено і не відлагоджено, виконавцем, що має забезпечувати повірки засобів обліку води за власний кошт, є не хто інший як виконавець послуги водопостачання, тобто КП „Полтававодоканал”, але в жодному разі не споживач.
На додаток хочу звернути Вашу увагу, як Прокурора міста, на наступне.
Стаття 5 п. 3 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.
Стаття 26 п. 1 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право:
1) давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів;
10) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів;
Стаття 28 п. 1 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Органи місцевого самоврядування з метою захисту прав споживачів мають право створювати при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів, які вправі:
1) розглядати звернення споживачів, консультувати їх з питань захисту прав споживачів;
2) аналізувати договори, що укладаються продавцями (виконавцями, виробниками) із споживачами, з метою виявлення умов, які обмежують права споживачів;
Стаття 29 п. 1 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Службові особи органів виконавчої влади, які здійснюють захист прав споживачів, зобов'язані суворо додержуватися вимог законодавства. За невиконання або неналежне виконання обов'язків службові особи притягаються до відповідальності згідно із законодавством.
Отже, звертаю Вашу увагу на невиконання своїх прямих обов’язків з боку обласного управління в справах захисту прав споживачів. Коли я звернулась в обласне управління в справах захисту прав споживачів за консультацією, то мені усно, тобто на словах, відмовили в підтримці стосовно захисту моїх прав перед водоканалом. Свою відмову обгрунтували відсутністю кадрів для здійснення захисту прав споживачів. Після цього я звернулась до обласного управління в справах захисту прав споживачів з офіційним листом, в якому, посилаючись на чинне законодавство, попросила надати мені консультацію з питань захисту прав споживача, проаналізувати мій договір з водоканалом з метою виявлення умов, які порушують чинне законодавство або бмежують мої права споживача. Також я попросила юридичної підтримки з боку обласного управління в справах захисту прав споживачів при оформленні судового позову до водоканалу та попросила обласне управління в справах захисту прав споживачів виступити третьою сторою в судовому розгляді. Всі мої прохання і вимоги цілком законні, обгрунтовані і передбачені чинним законодавством.
Хочу звернути Вашу увагу на те, що проблема, яку я сподіваюсь врегулювати з Вашою допомогою, стосується не тільки мене особисто, але і десятків тисяч громадян міста Полтави, що є споживачами послуг водоканалу і чиї права грубо порушуються підприємством КП „Полтававодоканал”.
Я не одинока в своїх намаганнях добитись справедливості. Зокрема, Автозаводський районний суд м. Кременчука визнав неправомочним рішення виконкому про те, що послуга повірки лічильників виключена з квартплати і є окремою послугою. Позов подавала прокуратура міста, реагуючи на скарги городян. У відповідності з рішенням суду, тепер про повірку лічильників води повинен турбуватись виконавець послуг( водоканал), а не споживачі. Про це повідомив депутат Володимир Шапран під час сесії міськради. При цьому він озвучив депутатський запит: коли водоканал почне виконувати функції повірки водолічильників? Відповідаючи з трибуни, Валерій Медведовский, директор водоканалу, заявив, що його підприємство оскаржує рішення суду .
Також за позовом одного з мешканців міста Харкова апеляційний суд Харківської області виніс наступне рішення: КП "Вода"(водоканал) зобов"язане за власний рахунок проводити повірку лічильників води. Віктор Яцина, суддя апеляційного суду Харківської області постановив: "Позов Скворцової Надії Олексіївни задовольнити частково. Зобов"язати комунальне підприємство "Вода" провести Скворцовій перевірку, у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж встановлених у позивачки в квартирі 34 по вулиці Героїв Сталінграда, 175а в місті Харкові приладів обліку холодної і гарячої води". Апеляційний суд відмовив у задоволенні моральної шкоди. Втім, позивачі і не сподівалися на таке рішення.
Зазначу, що крім того, що КП „Полтававодоканал”протизаконно примушує споживачів своїм коштом проводити повірку лічильників, навколо водоканалу створені приватні спеціалізовані огранізації з правами здійнення повірки лічильників, які отримані від громадян немалі кошти спрямовують не на заміну катастрофічно зношеної інфраструктури водопостачання (цим бо нехай займається держава), а на збагачення своїх власних приватних кишень. До речі, водоканал поки що не надав мені вичерпну інформацію про „спеціалізовану організацію”, яка встановила у мене квартирний лічильник води, як не надав і копію акту про встановлення. Я написала до водоканалу повторного листа- звернення з вимогою без ухилянь відповісти на всі мої запитання. Буду домагатись своїх прав в суді, а також сподіваюсь на Вашу допомогу, бо ви є гарантом законності на теренах Полтави.

Підпис: / Гончарова Є. І. / Дата:
 

Darklioness

Member
Повірка лічильників води

В. о. начальника Полтавського
обласного управління у справах
захисту прав споживачів
Гордієнку М. М.
Гончарової Євгенії Іванівни,
що мешкає за адресою
м. Полтава, пров. Заячий, 1 кв 82,
дом. тел. 58-67-77​


Звернення з приводу порушення підприємством КП „Полтававодоканал” чинного законодавства України та моїх прав споживача в частині здійснення повірки лічильників води.

Суть проблеми полягає в наступному. Чинним законодавством України передбачено, що повірка побутових засобів обліку води здійснюється виконавцем, тобто организацією, що надає житлово-комунальні послуги (в даному випадку – послуги з водопостачання), і за його рахунок, а не за рахунок споживача. Фактично, Полтававодоканал всі витрати, пов’язані з повіркою лічильників, перевалив на споживача. Крім того, Полтававодоканал не забезпечує нагляду за своєчасністю повірок, натомість змінює схему оплати в разі порушення міжповірочних термінів з фактично спожитої на нормативну, тобто за кількістю прописаних мешканців.
Я звернулась в КП „Полтававодоканал” 29.09.2008 з листом, в якому перелічила чинні нормативно- правові акти, які підтверджують цю тезу, вказала на те, що деякі пункти договору КП „Полтававодоканал”, який між мною та КП „Полтававодоканал” було укладено, прямо суперечать чинному законодавству України.

Перелічу нормативно- правові акти, які стосуються цієї теми.
По-перше, це Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.1998 № 113/98-ВР, який встановлює загальний порядок проведення перевірки засобів вимірювальної техніки.
По-друге, це постанова Кабінету міністрів України “Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” від 21 липня 2005 року за № 630 ( зі змінами, внесеними постановою Кабміну № 1268( 1268-2007-п) від 31.10.2007).
По-трете, це постанова Кабінету Міністрів України №560 від 12.07.2005 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” зі змінами згідно постанови КМ №297 від 27.02.2007.

Цивільний кодекс України, ст. 4. п. 4 говорить: Актами цивільного законодавства є також постанови Кабінету Міністрів України. Якщо постанова Кабінету Міністрів України суперечить положенням цього Кодексу або іншому закону, застосовуються відповідні положення цього Кодексу або іншого закону. Стаття 6. п. 3. говорить: Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Отже, оскільки Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» чітко виписані обов’язки виконавця стосовно повірки побутових лічильників, а постановою Кабміну №630 чітко виписані обов’язки виконавця та споживача, то водоканал зобов’язаний в тексті пропонованого для укладення споживачам договору так само чітко дотримуватись виписаних в цих нормативно- правових актах обов’язків виконавця та споживача. Замість цього водоканал в пункті 16(д) пропонованого для укладення споживачам договору самовільно переклав обов’язки виконавця на споживача, грубо порушивши тим самим і Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», і постанову Кабміну №630, і Цивільний кодекс України.
Уточню, які саме обов’язки передбачає для виконавця Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Пункт 3 статті 28 цього Закону говорить наступне: „Порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Отже, згідно пункту третього статті 28 цього Закону власники побутових лічильників не повинні платити за повірку лічильників, в том числі за їх обслуговування, ремонт, демонтаж, транспортування і монтаж. При виникненні спорів між споживачем і виконавцем відповідних послуг така суперечка буде вирішена в судовому порядку в інтересах споживача, оскільки суд при прийнятті рішень повинен керуватись в першу чергу Конституцією і законами України, а не самодіяльними рішеннями окремих надавачів послуг, які незаконно перекладають частину своїх обов’язків на плечі споживача.
Уточню, які саме обов’язки передбачає для виконавця та споживача Постанова Кабміну №630.
Розділ “Порядок обліку та оплати послуг” постанови Кабміну №630, пункт 9 говорить наступне: Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця”.
Розділ “Права та обов'язки виконавця” постанови Кабміну №630, пункт 32.2 говорить наступне: Виконавець зобов'язаний: контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж);
Замість цього договір КП „Полтававодоканал” у п.16(д) говорить: „Споживач зобов’язаний забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води, здійснювати своєчасно їх періодичну повірку та не втручатись в їх роботу”.
Більше того, водоканал не виконав пункт 18(в) договору, укладеного зі мною як споживачем. Цей пункт стверджує, що „водоканал зобов’язаний контролювати встановлені міжповірочні інтервали засобів обліку води”. Водоканал ніколи письмово не попереджав мене про те, що термін повірки лічильника збігає. Замість попередження про збігання терміну повірки лічильника, проведення його повірки коштом водоканалу у відповідності з переліченими мною нормативно- правовими актами, водоканал без попередження після збігання терміну повірки лічильників змінив схему оплати з фактично спожитої на нормативну за кількістю мешканців, не пояснюючи якими нормативними актами при цьому керується.
Вочевидь, що водоканал свідомо переклав обов’язки щодо повірки водолічильників на споживача, хоча за законом це має робити виконавець, тобто водоканал або ЖЕД (останній ¬¬¬¬– при наявності відповідного договору та тарифів, затверджених місцевою виконавчою владою, і яких на даний момент не існує).
Також питання повірки лічильників розтлумачено у постанові Кабінету Міністрів України №560 від 12.07.2005 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” зі змінами згідно постанови КМ №297 від 27.02.2007 у п.29: „Витрати на періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії визначаються відповідно до укладених договорів між власником (балансоутримувачем) будинку або його уповноваженою особою та організацією, яка здійснює зазначені роботи”.
В постанові Кабміну №560 ніде не сказано, що повірку лічильника повинен здійснювати споживач своїм коштом. Жоден з нормативно-правових актів не містить навіть можливості перекладати витрати на повірку лічильників з обов’язків виконавця на споживача.
Для чіткішого розуміння ситуації з тлумаченням установами Полтави постанови Кабміну №560 додаю копію листа на тему “Про повірку квартирних лічильників” за №801 від 07.04.2008. Цей лист надіслав в. о. начальника Полтавського обласного управління у справах захисту споживачів Зайцев В. В. міському голові Матковському А. В. у відповідь на його запит. Цей лист, вочевидь, свідчить про те, що механізм здійснення повірки лічильників води установами ЖЕД через укладення договорів зі споживачами води ще тільки мусить бути сформовано і відрегульовано в майбутньому органами місцевої влади згідно з загальними положеннями, які містить постанова Кабміну від 12.06.2006 №560 про “Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”. Виконком міськради мусить затвердити включення витрат на повірку лічильника води в перелік тарифів послуг ЖЕД в тексті типового договору споживача і ЖЕД після обговорення і врахування суспільної думки. Не думаю, що цей процес буде простим і швидким, бо потягне за собою ріст тарифів на комунальні послуги. Більше того, перекладення плати за повірку лічильника води на плечі споживача через договори з ЖЕД прямо суперечить переліченим мною вище пунктам Постанови Кабміну №630, а також Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Отже, доки механізм обслуговування лічильників води через договори з ЖЕД не затверджено і не відлагоджено, виконавцем, що має забезпечувати повірки засобів обліку води за власний кошт, є не хто інший як виконавець послуги водопостачання, тобто КП „Полтававодоканал”, але в жодному разі не споживач.
Стаття 5 п. 3 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить: Захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.
Стаття 26 п. 1 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право:
1) давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів;
10) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів;
Стаття 28 п. 1 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Органи місцевого самоврядування з метою захисту прав споживачів мають право створювати при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів, які вправі:
1) розглядати звернення споживачів, консультувати їх з питань захисту прав споживачів;
2) аналізувати договори, що укладаються продавцями (виконавцями, виробниками) із споживачами, з метою виявлення умов, які обмежують права споживачів;
Стаття 29 п. 1 Закону України „Про захист прав споживачів” говорить:
Службові особи органів виконавчої влади, які здійснюють захист прав споживачів, зобов'язані суворо додержуватися вимог законодавства. За невиконання або неналежне виконання обов'язків службові особи притягаються до відповідальності згідно із законодавством.
На підставі вищесказаного та у відповідності зі ст.5 п.3, ст.25 п.1(1,10), ст.28 п.1(1,2), ст.29 п.1 Закону України „Про захист прав споживачів”

ПРОШУ:
1. Надати мені консультацію з питань захисту прав споживача в даному питанні.
2. Проаналізувати мій договір з водоканалом з метою виявлення умов, які порушують чинне законодавство або обмежують мої права споживача.
3. Надати юридичну підтримку при оформленні судового позову до водоканалу та виступити третьою сторою в судовому розгляді.

Підпис: / Гончарова Є. І. / Дата:
 
Зверху